کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۴۵۷
تاریخ خبر:

درگیری مرگبار همسایه‌ها به‌خاطر مخارج شب عید

درگیری مرگبار همسایه‌ها به‌خاطر مخارج شب عید

درگیری ساکنین یک ساختمان در تهرانپارس منجر به قتل یکی از آنها شد

روزنامه هفت صبح|   |غروب روز یکشنبه 13 اسفند ماه امسال رسیدگی به قتل مرد 55 ساله‌ای در خانه‌اش واقع در تهرانپارس با اعلام از سوی ماموران کلانتری فرجام در دستور کار محمدجواد شفیعی، بازپرس کشیک قتل پایتخت قرار گرفت.

 

با اعلام این خبر تیمی از ماموران جنایی به همراه تیم بررسی صحنه جرم، راهی محل وقوع جنایت شدند. در همین حال کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران و تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران نیز برای شروع تحقیقات در محل حادثه حاضر شدند.
 

در تحقیقات ابتدایی مشخص شد مرد میانسال به‌همراه برادرش ساکن همان ساختمان بوده و از مدتی قبل با همسایه‌ها به‌خاطر مخارج شب عید اختلاف داشتند.روز حادثه مجددا درگیری و مشاجره دو برادر با سه نفر از ساکنین واحد‌های مسکونی دیگر آغاز می‌شود و اختلاف نظرها کم‌کم جایش را به مشاجره و درگیری لفظی می‌دهد.


اما ماجرا به همین‌جا ختم نشده و یکی از ساکنین با برادرها درگیری لفظی پیدا می‌کند که منجر به درگیری فیزیکی و ضرب و جرح میان آنها می‌شود.در حالی که مرد 55 ساله مورد ضرب و جرح همسایه خود قرار گرفته بود، ناگهان نقش زمین شده و همسایه‌ها اورژانس را خبر می‌کنند، اما زمانی که امدادگران از راه رسیدند اعلام کردند که مرد میانسال به‌دلیل ضرب و جرح وارد شده جان خود را از دست داده است.به این ترتیب مراتب موضوع به مرکز فوریت‌های پلیس‌110 تهران اعلام شد و رسیدگی به موضوع وارد فاز جنایی شد.


بازداشت مرد همسایه

بازپرس جنایی بعد از حضور در محل و انجام تحقیقات ابتدایی دستور بازداشت دو نفر از همسایه‌ها را که در درگیری فیزیکی نقش داشتند، صادر کرد و آنها راهی بازداشتگاه شدند.اولین بررسی تیم تشخیص هویت نیز حکایت از این داشت که مقتول سابقه بیماری قلبی داشته و مدتی قبل طی یک عمل جراحی در قلبش باتری کار گذاشته بودند که ممکن است ضرب‌و‌جرح او عامل تسهیل در وقوع مرگ شده باشد.
 

با این حال جهت بررسی دقیق و انجام معاینات و آزمایش‌های لازم، جسد با دستور بازپرس جنایی به سردخانه پزشکی قانونی منتقل شد.یکی از همسایه‌ها که شاهد عینی درگیری منجر به مرگ بود در تحقیقات جنایی به ماموران گفت: «از مدتی قبل همسایه‌ها به‌خاطر مسائل مالی مربوط به ساختمان با همدیگر بگومگوهایی داشتند. روز حادثه درگیری از حدود یک ساعت قبل رخ داد.


زمانی که دو برادر با سه همسایه دیگر جرو‌بحث می‌کردند، یکدفعه کار به درگیری فیزیکی کشیده شد، اما هیچ‌کدام از آنها چیزی در دست نداشتند و تنها با مشت و لگد به همدیگر ضربه وارد می‌کردند. من و تعداد دیگری از همسایه‌ها در این میان سعی می‌کردیم اوضاع را آرام کرده و هرکدام از طرفین دعوا را راهی منزل‌شان کنیم تا آب‌ها از آسیاب بیفتد‌

اما آنها گوش‌شان بدهکار نبود و به حدی عصبانی بودند که به میانجی‌گری ما اعتنا نمی‌کردند. وقتی در حال کتک‌کاری بودند یکدفعه دیدیم که یکی از دو برادر به زمین افتاد و دیگر بلند نشد.خیلی سریع اورژانس را خبر کردیم، اما دیگر فایده‌ای نداشت و کار از کار گذشته بود.»


انگیزه درگیری چه بود؟

متهمان بعد از صدور قرار بازداشت به بازداشتگاه منتقل شده و بررسی‌ها در مورد انگیزه درگیری نشان می‌داد که آنها از مدتی قبل به‌خاطر خرابی پمپ آب ساختمان با دو برادر اختلافاتی داشتند.یکی از متهمان بعد از بازداشت گفت: «مدتی قبل پمپ آب ساختمان خراب شد و از طرفی ساختمان محل سکونت ما مخارج دیگری هم داشت که انجام آنها برای شب عید لازم بود، اما دو برادر که در دو واحد جداگانه زندگی می‌کردند، می‌گفتند با‌توجه به اینکه قبض آب و برق را هم باید بپردازیم انجام این هزینه‌ها در ماه آخر سال که پرهزینه است، برایمان سنگین می‌شود.


‌ من و همسایه‌های دیگر از اینکه آنها به رفاه حال بقیه همسایه‌ها اعتنایی نداشتند، خشمگین شده بودیم و هر قدر با آنها صحبت می‌کردیم به خرج‌شان نمی‌رفت و حرف خودشان را می‌زدند. تا اینکه امروز دوباره با آنها وارد مذاکره شدیم و گفتیم اگر پمپ آب تعمیر نشود، طبقات بالایی ساختمان به‌سختی می‌توانند شست‌وشو انجام دهند، چون فشار آب کم است؛ اما وقتی دیدیم حرف‌زدن با آنها فایده‌ای ندارد کفرمان بالا آمد و کار به‌توهین و درگیری کشیده شد، اما شدت ضرباتی که به هم وارد کردیم در حدی نبود که احتمال دهیم موجب مرگ کسی شود.»


در حالی که نظریه پزشکی قانونی در روشن‌شدن نوع و علت مرگ تاثیر زیادی در این پرونده دارد، تا زمان اعلام نتیجه کارشناسان پزشکی قانونی، متهمان در بازداشت خواهند بود. همچنین رسیدگی به این پرونده تا روشن‌شدن ابعاد پنهان ماجرا در دستور کار بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران قرار خواهد گرفت. 

 

کدخبر: ۵۵۴۴۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر