کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۲۸۶
تاریخ خبر:

مورد عجیب ماموران قلابی

 مورد عجیب ماموران قلابی

داستان کسانی که با لباس بدل پلیس اخاذی می‌کنند

روزنامه هفت صبح| اسم‌شان در پرونده‌ها سارقان مامورنما است. فقط سرقت نکرده‌اند؛ از اخاذی، رشوه و تجاوز تا قتل در پرونده آنها پیدا می‌شود. با یک دست لباس قلابی پلیس و بی‌سیم خودشان را مامور جا زده و هر خلافی در پرونده‌شان است.

 

همین چند روز قبل یک نفر تعریف می‌کرد چطور در دام یک مامور قلابی گرفتار شده و آن قدر طرف شگردش قوی بوده و با زبانی محکم با او حرف زده که بدون هیچ سابقه و جرمی وا داده و تا جایی پیش رفته که کارت بانکی را با رمزش به وی داده است. بعدها کاشف به عمل آمده طرف مامورنما بوده؛ یعنی با لباس قلابی پلیس و بی‌سیم کارش اخاذی بوده است. این پرونده‌ای برای مامورنماهاست که هرکسی ممکن است به دام‌شان بیفتد. 

 

سردار قلابی ملقب به روباه پیر

این پرونده همین چند وقت قبل سروصدای زیادی برپا کرد و حتی تصویر بدون پوشش مرد پیر با حکم قضایی برای شناسایی توسط قربانیان در رسانه‌ها منتشر شد .اوایل شهریور ماه سال ۱۳۹۹ زن ۲۸ساله‌ای در پیاده‌روی خیابان خلیج فارس تهران در حال پیاده‌روی بود که مردی با ریش سفید و هیکل قوی جلوی راهش را گرفت.

 

مرد که خود را مأمور معرفی کرده بود در خصوص پوشش و حجاب زن اعتراض و تأکید کرد که باید همراه او به مقر پلیس برود. زن جوان شوکه شده بود و مرد مأمورنما، او را به یک ساختمان که در نزدیکی محل بود، کشاند و زن جوان که فکر می‌کرد در طبقه بالای ساختمان مقر پلیس است، قصد داشت از راه پله‌ها بالا برود که ناگهان مرد 65 ساله او را غافلگیر کرد و با تهدید در راه پله‌های ساختمان هدف نیت شوم خود قرار داد و گریخت.

 

دختر 28ساله شکایت کرد و ماموران آگاهی شروع به تحقیقات کردند. تجسس‌ها ادامه داشت تا اینکه بعد از ۳ سال یعنی اوایل اردیبهشت ماه امسال یک زن دستفروش با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و عنوان کرد مردی با چهره‌ای فریبنده خودش را سردار یک ارگان نظامی معرفی کرده و ادعا می‌کند می‌تواند برایش وام جانبازی بگیرد و با ترفند و اعتمادسازی قصد نیت شومی که داشت متوجه نقشه‌اش شدم.

 

ماموران آگاهی تصویر مرد را که مربوط به سه سال پیش به زن دستفروش نشان دادند که او را شناسایی کرد و در نهایت مرد فریبکار در مسافرخانه‌ای حوالی فردوسی تهران در اردیبهشت 1402 دستگیر شد. 

 

اخاذی ماموران قلابی به بهانه شرکت در تجمعات!

مورد عجیب بعدی به اوایل شهریور امسال بازمی‌گردد. اواسط شهریورماه امسال مرد جوانی در تهران به اداره پلیس رفت و از مرد مامورنمایی به اتهام آدم‌ربایی و اخاذی شکایت کرد. او در توضیح ماجرا گفت: «صبح دو روز قبل از خانه بیرون آمدم تا به محل کارم بروم.

 

معمولا مسافتی را پیاده‌روی می‌کنم و بعد سوار تاکسی می‌شوم و به محل کارم در یکی از خیابان‌های شمالی تهران می‌رسم. در حال پیاده‌روی بودم که یک پژو کنارم توقف کرد و راننده‌اش از آن پیاده شد و ادعا کرد مأمور پلیس امنیت است. مرد جوان مدعی شد من در تجمعات سال قبل شرکت داشتم و مدتی است تحت‌نظر نیرو‌های امنیتی قرار دارم.

 

وقتی حرف‌های او را شنیدم، شوکه شدم و به او گفتم اشتباهی گرفته است. به‌هرحال تسلیم او شدم و با خودم فکر کردم با او به اداره پلیس می‌روم و در آنجا متوجه می‌شوند که بی‌گناهم و آزاد می‌شوم.» مرد جوان دستبند به دستم زد و مرا سوار خودرو کرد و پس از طی مسافتی با تهدید اسلحه چشمانم را هم بست و از من خواست سرم را زیر صندلی ببرم.

 

حدود یک ساعت رانندگی کرد، سپس خودرویش را داخل پارکینگ خانه‌ای متوقف کرد و مرا به داخل خانه برد. در آنجا متوجه شدم او مأمور قلابی است. او به‌زور ۹۰ میلیون تومان پولی را که در حسابم داشتم به حساب دیگری منتقل کرد. مرا به شدت کتک زد و از من خواست با خانواده‌ام تماس بگیرم و از آن‌ها بخواهم به حسابم پول واریز کنند

 

اما وقتی فهمید خانواده‌ام پولی واریز نمی‌کنند پس از ۲۴ ساعت گروگانگیری دوباره دست و پای مرا با طناب و چشمانم را با پارچه‌ای بست و سپس در خرابه‌ای رهایم کرد. در نهایت مشخص شد این افراد از زندان به تازگی آزاد شده و اخاذی‌های سریالی تحت عنوان ماموران امنیت قلابی داشت.

 

اخاذی مامور قلابی از تبعه هندی

مامور قلابی مبارزه با قاچاق کالا و ارز که پس از تاریکی هوا با مراجعه به مراکز اقامتی و هتل‌های سطح شهر تهران از اتباع کشورهای خارجی سرقت می‌کرد، به دام پلیس افتاد. در 18 فروردین 95 یک تبعه هندی به کلانتری 113 بازار مراجعه و به مأموران اعلام داشت که فردی تحت عنوان مامور و به بهانه قاچاق کالا اقدام به سرقت اموال همراهش کرده است.

 

شاکی گفت: فردی با مراجعه به هتل محل اقامت بنده در محدوده خیابان بهشت، خودش را مامور معرفی کرده و با طرح ادعای انجام قاچاق کالا توسط بنده اقدام به بازرسی اتاق و در ادامه توقیف اموال همراهم شامل لپ تاپ، تبلت، 800 دلار، 1500روپیه، یک رشته گردنبند طلا، دو حلقه انگشتر طلا و یک ساعت قدیمی کرد.

 

او با دادن نشانی محل کارش در محدوده بازار تهران، خودش را سروان خدایی معرفی کرد و از ما خواست تا به محل کارش مراجعه کرده و منتظر او باشیم .پس از مراجعه به مرکز انتظامی موردنظر در محدوده بازار به مأموران اعلام کردیم که سروان خدایی قصد انجام تحقیقات از ما دارد؛

 

اما آنها اظهار داشتند که چنین شخصی در آنجا وجود ندارد و در ادامه با راهنمایی آنها متوجه شدیم که مورد سرقت قرار گرفتیم. در نهایت با چهره‌نگاری، محسن 31 ساله شناسایی شد وکارش همین است که از اتباع خارجی در هتل‌ها تحت عنوان مامور قلابی اخاذی می‌کند.

 

ماموران قلابی و اخاذی از یک پزشک

شهریور امسال، رئیس پلیس آگاهی تهران از دستگیری ۲ مامور قلابی که قصد داشتند ۷میلیارد ریال از پزشکی در محدوده سعادت‌آباد تهران کلاهبرداری کنند، خبر داد. شاکی با مراجعه به پلیس آگاهی تهران اظهار کرد در محل کارم مشغول ویزیت بیماران بودم که ۲مرد تقریبا میانسال که خود را بازرس معرفی کردند با نشان دادن سلاح گرم مشغول بررسی پرونده بیماران شدند

 

در نهایت ادعا کردند که من مرتکب تخلفات پزشکی شده‌ام و مبلغ ۷میلیارد ریال به‌ازای چشم‌پوشی از تخلفات پزشکی پیشنهاد کردند و منتظر تماس ماموران برای پرداخت مبلغ درخواستی هستم. با شناسایی چهره متهمان مشخص شد آنها ماموران قلابی با سابقه قبلی هستند و هردو بازداشت شدند.

 

کدخبر: ۵۵۴۲۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر