کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۶۶۰
تاریخ خبر:

پرونده فقدان سما جهانباز همچنان باز است

 پرونده فقدان سما جهانباز همچنان باز است

درباره دختر دانشجوی 22 ساله اصفهانی که در شیراز مفقود شد.

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری| پرونده فقدانی سما جهانباز دختر دانشجوی 22 ساله اصفهانی که در شیراز مفقود شد. از 25 تیر 1401 تاکنون هیچ خبری از سما نیست. بارها ماجرای مفقود شدن او رسانه‌ای شد و حالا با گذشت یک‌سال و 5 ماه از این پرونده از سما هنوز خبری نیست.

 

طبق آخرین اخبار، چندی پیش جسدی حوالی قم پیدا شد که طبق سن و نامشخص بودن هویت فرد دی ان ای آن با دی ان ای خانواده سما مورد بررسی قرار گرفت که روز گذشته خواهر سما اعلام کرد دی ان ای جسد کشف شده با خانواده‌اش فرق دارد.

 

درباره آخرین جزئیات پرونده فقدانی سما، سالومه(سیما) جهانباز، خواهر سما به هفت‌صبح می‌گوید:« اتفاق جدیدی در پرونده پیدا شدن سما رخ نداده است اما در تیرماه امسال با ما از آگاهی شیراز تماس گرفته و گفتند از پزشکی قانونی قم با شما تماس می‌گیرند که آنها اعلام کردند جسدی سوخته حوالی قم پیدا شده است که زمان کشف جسدش به دو ماه قبل از عید سال 1402 بازمی‌گردد.

 

نمونه دی ان ای گرفته شده و جسد خاک می‌شود. در رنج سنی 18 تا 22 سال در کشور به دنبال افراد مفقودی گشته و در نهایت به خانواده ما می‌رسند. بعد از طی کردن روند اداری در آبان امسال پدر و مادرم آزمایش دی ان ای در تهران دادند و روز گذشته بعد از دوماه سخت، مشخص شد پاسخ دی ان ای جسد و خانواده‌ام مطابقت نداشته  است.»

 

خواهر سما درباره پیگیری پرونده فقدان او می‌گوید:« دو وکیل روی پرونده مفقودی سما کار می‌کنند.یک وقفه به دلیل جواب آزمایش داشتیم اما تحقیقات همچنان ادامه دارد.» آنها در این مدت سختی‌های زیادی کشیده‌اند و می‌گوید:« آگاهی که پیگیری خاصی نمی‌کند.»

 

همچنین می‌گوید:«یک بار گفتند سما در افغانستان است و یک متعمد را فرستادیم آنجا و فهمیدیم خبری نبود. باز گفتند سما را به ترکیه برده‌اند و به اسپانیا می‌خواهد فرستاده شود که فهمیدیم یک کلاهبرداری برای پول بوده است.اینترپل در ایران و ترکیه با ما همکاری کرد که فهمیدیم کلک پول است.»

 

همه چیز از ساعت ۹ شب ۲۵ تیرماه سال 1401 آغاز شد. خانواده سما جهانباز برای سفر به شیراز و خانه عمه «سما» رفته بودند. قرار بود همان شب یا فردا صبح او به همراه خانواده‌اش به اصفهان برگردند. «سما» ساعت ۷:۲۰ عصر، از منزل عمه‌اش، برای فروش مدال طلایش بیرون می‌رود.

 

دو ساعت بعد، سما به خانواده‌اش خبر می‌دهد که در حال برگشتن به خانه است و 10 دقیقه دیگر می‌رسد. اما پس از آن، گوشی او خاموش می‌شود و دیگر هیچ خبری از «سما» نمی‌شود تا همین امروز. پدر سما در ادامه می‌گوید: «آخرین اطلاعی که از سما داریم ویس (صدای منتشر شده) او به دوستش است.

 

این ویس در شبکه‌های اجتماعی هم منتشر شده. در این ویس که سما برای دوستش ارسال کرده، گفته بود: «فاطی، خیلی احتیاج دارم الان باهات صحبت کنم. یک مشکلی پیش آمده. به من زود زنگ بزن.» قبل از این ویس هم با مادرش تماس گرفته و گفته بود: «یک ربع دیگر به خانه می‌رسد.» سما مدت‌هاست در خیابان معالی‌آباد شیراز گم شده اما خانواده‌اش همچنان پیگیر پرونده فقدان او هستند.

 

کدخبر: ۵۵۱۶۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر