کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۵۲۶
تاریخ خبر:

ممنوعیت عزاداری در اماکن عمومی کویت / محدودیت‌های وزارت کشور برای ماه محرم

ممنوعیت عزاداری در اماکن عمومی کویت / محدودیت‌های وزارت کشور برای ماه محرم

برافراشتن هرگونه پرچم و پارچه‌ نوشته یا پرچمی غیر از پرچم کشور کویت ممنوع است

وزارت کشور کویت همزمان با آغاز ماه محرم به حسینیه‌ها هشدار داد که برافراشتن هرگونه پرچم به غیر از پرچم این کشور ممنوع است. همچنین به مالکان و ناظران حسینیه‌های شیعه در این کشور هشدار داده شد که راه‌اندازی راهپیمایی ممنوع است.

 

در این بیانیه آمده است: اداره کل ارتباطات و رسانه امنیتی اعلام کرد که همزمان با آغاز ماه محرم و براساس نشست هماهنگی بین وزارت کشور و ناظران حسینیه‌ها و دستورالعمل‌ها و توصیه‌های جلسه هیئت وزیران، لازم است به برنیافراشتن هر گونه پارچه نوشته و پرچمی غیر از پرچم کویت پایبند باشند. تنها به قرار دادن یک پرچم بدون هیچ علامت و شعار حسینی اجازه داده می شود.

 

براساس این بیانیه، قرار دادن هر خیمه یا کیوسک در خارج از دیوار حسینیه‌ها به هر دلیلی ممنوع است، در غیر این صورت به سرعت برداشته می‌شود. نیروهای امنیتی برای سازماندهی ترافیک و تردد و حفظ امنیت در داخل محوطه حسینیه‌ها حضور دارند، بنابراین شرکت داوطلبان در هرگونه فعالیت سازمانی خارج از حسینیه‌ها (مانند مشارکت در راهنمایی خودروها یا ساماندهی استقرار مردم در حیاط بیرونی) ممنوع است.

 

این بیانیه به مناسبت آغاز ماه محرم منتشر شده است و مراسم‌ها حداقل به مدت ۱۰ روز برگزار می‌شود. مجالس حسینی در کویت در عاشورا و سالروز شهادت امام حسین(ع) برگزار می‌شود. کویت تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف اماکن عبادی از جمله کلیساها از زمان حمله به مسجد امام صادق(ع) در سال ۲۰۱۵ میلادی که به شهادت ۲۶ نمازگزار و زخمی شدن ۲۲۷ نفر منجر شد، اعمال می‌کند.

 

کدخبر: ۵۶۲۵۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر