کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۴۵۹
تاریخ خبر:

آغاز طوفانی «من نفرت‌انگیز ۴» در سینماهای جهان

آغاز طوفانی «من نفرت‌انگیز 4» در سینماهای جهان

انیمیشن «من نفرت انگیز ۴» با افتتاحیه ۲۳۰ میلیون دلاری در سینماهای جهان کارش را شروع کرد.

«من نفرت‌انگیز ۴» با افتتاحیه ۵ روزه خود در سینماهای آمریکا و استفاده از تعطیلی ۴ جولای، با فروشی ۱۲۲.۶ میلیون دلاری از نمایش در ۴۴۲۸ سینما، کارش را طوفانی آغاز کرد.

 

این موفقیت شروعی قوی برای چهارمین فیلم از این مجموعه انیمیشن است که ششمین فیلم از مجموعه «من نفرت‌انگیز»/«مینیون‌ها» به عنوان پرفروش‌ترین فرنچایز انیمیشن تمام دوران شناخته می‌شود. با محاسبه فروش خارج از کشور، این فیلم تا همین جا ۲۳۰ میلیون دلار فروش داشته است.

 

اولین فیلم «من نفرت‌انگیز» که یک هفته دیرتر از امسال و در سال ۲۰۱۰ اکرانش را شروع کرد، افتتاحیه ۵۶ میلیون دلاری در داخل آمریکا را ثبت کرد. این مجموعه پس از آن تاریخ اکرانش را تغییر داد و با یک هفته جلوتر به تعطیلات روز استقلال آمریکا منتقل کرد و با فیلم دوم در سال ۲۰۱۳ برای اولین اکرانش در ۵ روز ۱۴۳ میلیون دلار فروش کرد و پس از آن در تعطیلات پنج روزه سال ۲۰۱۷ با فیلم سوم ۱۲۰ میلیون دلار فروخت.

 

در فیلم چهارم گورو مامور لیگ ضد شرارت محبوب جهان (که استیو کارل صداپیشه‌اش است) با لوسی (کریستن ویگ) و دخترانشان (میراندا کاسگروو، دانا گایر) ورود پسر جدیدی به نام گرو جونیور (تارا استرانگ) به خانواده را خوش آمد می‌گویند و گورو و فرزندانش پس از رویارویی با یک دشمن جدید (با صدای ویل فرل) و دوستش (با صدای سوفیا ورگارا) آنها را مجبور به فرار می‌کنند. صداپیشگی دیگر شخصیت‌های جدید توسط جوی کینگ، استیون کولبرت و کلویی فاینمن انجام ‌شده، در حالی که پی‌یر کافین صدای نمادین مینیون‌ها را تکرار کرده است.

 

کریس رنو که از خالقان «مینیون‌ها» است، کارگردانی این فیلم را بر اساس فیلمنامه‌ای از مایک وایت و نویسنده کهنه‌کار «من نفرت‌انگیز» یعنی کن داوریو انجام داده است. پاتریک دلاژ کمک کارگردانی این انیمیشن را بر عهده داشته است.

 

این فیلم دومین برد متوالی برای بازار خانوادگی انیمیشن در سال ۲۰۲۴ است که پس از موفقیت انیمیشن «درون بیرون ۲» پیکسار و دیزنی به دست می آید.

 

فروش «من نفرت انگیز ۴» در همین ۴ روز ابتدایی در سطح بین‌المللی ۱۰۷ میلیون دلار بوده تا فروش جهانی‌اش را در مجموع به ۲۳۰ میلیون دلار رسانده باشد، در حالی که هنوز چندین بازار اصلی از جمله فرانسه، آلمان، چین، بریتانیا، ژاپن، کره و ایتالیا اکران آن را شروع نکرده‌اند.

 

این فیلم از نمایش در ۷۳ بازار بین المللی با فروش ۱۰۷ میلیون دلاری بسیار بالاتر از فیلم دوم و سوم خود ایستاده و بازارهای قابل توجهی مانند مکزیک، اسپانیا و برزیل به این فروش کمک کردند. این انیمیشن در مکزیک با فروش ۱۲.۶ میلیون دلار در ۳ روز، روز پنجشنبه با فروش ۲.۵ میلیون دلاری شروعی بسیار قوی را تجربه کرد. این در حالی بود که حدود ۵۲ منطقه در آخر هفته تحت تاثیر طوفان بریل قرار گرفتند.

 

در برزیل با افتتاحیه ۵.۹ میلیون دلاری، این انیمیشن کمی پایین‌تر از «برادران سوپر ماریو» قرار گرفت و عنوان چهارمین افتتاحیه بزرگ انیمیشن تمام دوران را به دست آورد.

 

در اسپانیا با نمایش در ۸۰۸ پرده نمایش، «من نفرت انگیز ۴» با فروش ۵.۷ میلیون دلاری کارش را شروع کرد تا بسیار بالاتر از فیلم نخست و دوم این مجموعه قرار بگیرد.

 

فروش ۲.۶ میلیون دلاری در اندونزی که بزرگترین فروش روز افتتاحیه در سال ۲۰۲۴ را به نام خود کرد، از دیگر رکوردهای این انیمیشن بود.

 

در هلند با فروش ۲.۶ میلیون دلاری و در لهستان با فروش ۲.۵ میلیون دلاری، این انیمیشن پرفروش ترین افتتاحیه این مجموعه را تجربه کرد و در امارات متحده عربی با فروش ۲ میلیون دلاری «برادران سوپر ماریو» را شکست داد و بزرگترین افتتاحیه انیمیشن تمام دوران را به نام خود کرد.

 

این انیمیشن با فروش ۱.۹ میلیون دلاری در سوئد دومین افتتاحیه بزرگ انیمیشن تاریخ این کشور را به نام خود کرد و پس از «یخ زده» ایستاد. در ویتنام هم با افتتاحیه ۱.۶ میلیون دلاری، فروشی بیش از همه فروش «سوپر ماریو» در این کشور را کسب کرد. دیگر بازارهایی که این انیمیشن در آنجا به تاخت و تاز خود ادامه داد و اول شد، آمریکای مرکزی، تایوان، جمهوری چک، پرو، مالزی، نروژ، دانمارک، ترکیه و فیلیپین است.

 

۵ بازار برتر این انیمیشن تا به امروز استرالیا (۱۶.۲ میلیون دلار)، مکزیک (۱۲.۶ میلیون دلار)، آرژانتین (۶.۶ میلیون دلار)، برزیل (۵.۹ میلیون دلار) و اسپانیا (۵.۷ میلیون دلار) هستند. «من نفرت انگیز ۴» در پرده‌های آیمکس هم ۹.۶ میلیون دلار در ۵۰ بازار جهانی فروخت.

 

منبع: جماران
کدخبر: ۵۶۲۴۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر