کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۸۱۱
تاریخ خبر:

تلگرام با قوانین سخت‌گیرانه اتحادیه اروپا مواجه می‌شود

تلگرام با قوانین سخت‌گیرانه اتحادیه اروپا مواجه می‌شود

اتحادیه اروپا هم‌اکنون درحال مذاکره با تلگرام است

براساس گزارشی که توسط بلومبرگ منتشر شده است، رگولاتوری‌های اتحادیه اروپا ظاهراً به‌دلیل گزارش‌هایی که به انتشار محتوای غیرقانونی و مضر در تلگرام اشاره دارند و همچنین نحوه تعریف تعداد کاربران این سرویس برای پیروی از «قانون سرویس‌های دیجیتال» (DSA)، قصد دارند تحقیقاتی را در مورد این پلتفرم پیام‌رسان آغاز کنند.

 

بلومبرگ در گزارش خود به نقل از افراد آشنا به موضوع می‌گوید که تنظیم‌کننده‌ها درحال بررسی این موضوع هستند که آیا تلگرام باید به‌عنوان یک پلتفرم آنلاین بزرگ، واجد شرایط «قانون سرویس‌های دیجیتال» قرار بگیرد یا خیر. منابع بلومبرگ گفته‌اند که اتحادیه اروپا هم‌اکنون درحال مذاکره با تلگرام است و موضوع صحبت‌های آن‌ها شامل تعداد کاربران مستقر در این منطقه و همچنین نحوه تعریف پلتفرم تلگرام می‌شود؛ این پلتفرم شامل کانال‌هایی است که علاوه بر پیام‌رسانی، می‌توان آن‌ها را دنبال کرد.

 

ظاهراً تلگرام پیش از این اعلام کرده که تنها ۴۱ میلیون کاربر آن در این منطقه مستقر هستند، هرچند برخی از مقامات اتحادیه اروپا این ادعا را زیر سؤال برده‌اند. در واقع آن‌ها تلاش دارند تا تلگرام را واجد شرایط «قانون خدمات دیجیتال» اعلام کنند. این قانون که برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست طراحی شده است، برای پلتفرم‌های آنلاین بسیار بزرگ که بیش از ۴۵ میلیون کاربر فعال دارند، قوانین محدودکننده و سخت‌تری تعریف می‌کند.

 

سخنگوی کمیسیون اروپا به بلومبرگ اعلام کرده که آن‌ها هم‌اکنون درحال بررسی روش‌شناسی تلگرام برای شمارش تعداد کاربران خود هستند و به نظارت خود بر تحولات بازار ادامه می‌دهد. سخنگوی تلگرام نیز می‌گوید که تعداد کاربران فعال آن در اتحادیه اروپا از ۴۵ میلیون نفر کمتر است و با شرایط موردنیاز برای پذیرش «قانون خدمات دیجیتال» مطابقت ندارد.

 

قانون خدمات دیجیتال اوایل سال جاری میلادی به‌طور کامل اجرایی شد و به اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد در صورت مشاهده تخلف، پلتفرم‌های بزرگ را تا ۶ درصد از فروش سالانه جهانی آن‌ها جریمه کند. همچنین تکرار این تخلفات می‌تواند پلتفرم‌ها را از حضور در اتحادیه اروپا منع کند. تاکنون فیسبوک، گوگل پلی، اینستاگرام، لینکدین، ایکس، یوتیوب، ویکی‌پدیا و حتی تیک تاک در این قانون به‌عنوان پلتفرم‌های بزرگ معرفی شده‌اند.

منبع: دیجیاتو
کدخبر: ۵۵۹۸۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر