کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۳۳۸
تاریخ خبر:

سوروس؛ نسخه اول، نسخه دوم

سوروس؛ نسخه اول، نسخه دوم

آیا جان آرنولد جای جورج سوروس را می‌گیرد؟

روزنامه هفت صبح| یک‌سال پیش، روزنامه نیویورک‌پست طی گزارشی مدعی شد که دادستان‌های مورد حمایت جورج سوروس، میلیاردر مشهور، در سراسر آمریکا با دنبال نکردن پرونده‌ها قانون را دور می‌زنند.

 

نیویورک‌پست در ادامه رشته مطالب خود درباره جورج سوروس، این سرمایه‌دار بزرگ و بازرگان شاخص آمریکایی را خطرناک‌ترین مرد ساکن این کشور دانسته و نوشته است که او قصد دارد آمریکا را در عرصه‌های مختلف، از اولویت‌های سیاست خارجی گرفته تا نظام قضایی کیفری، به چهره «لیبرال» موردنظر خود تغییر دهد.

 

این نشریه دست راستی آمریکایی، در مطلب جدید خود از «میلیاردها» دلاری سخن می‌گوید که سوروس خرج حمایت از دادستان‌هایی کرده که به وظیفه خود عمل نمی‌کنند و در آن، به کتاب «مرد پشت پرده:

 

درون شبکه مخفی جورج سوروس»، نوشته مت پالومبو، استناد می‌کند که توضیح می‌دهد چگونه این مرد ۹۲ ساله برای تصمیم‌گیری درباره اینکه از کدام قوانین پیروی شود، در مجامع قانونگذاری نفوذ کرده است. 

 

حالا گزارشی تازه نشان می‌دهد که یک میلیاردر اهل تگزاس که با اهدای بیشتری کمک مالی برای اصلاح سیستم عدالت کیفری آمریکا می‌رود تا جای جورج سوروس را بگیرد. به گزارش واشنگتن فری بیکن، جان آرنولد، مدیرعامل سابق شرکت انرژی انرون، از سال ۲۰۱۹ به این‌سو، ۴۶ میلیون دلار به بخش عدالت کیفری اهدا کرده و از جورج سوروس پیشی گرفته است.

 

جورج سوروس در یک دهه گذشته ۴۰ میلیون دلار برای انتخاب دادستان‌های لیبرال در سراسر آمریکا هزینه کرده است. تلاش‌های آرنولد بیشتر بر برنامه «ارزیابی امنیت عمومی» متمرکز است، الگوریتمی رایگان که به قاضی توصیه می‌کند باید قرار وثیقه صادر کند یا خیر.

 

این برنامه با استفاده از یک الگوریتم، احتمال ارتکاب جرم متهم در مدت آزادی با قرار وثیقه و احتمال حضور متهم در دادگاه در صورت آزادی را پیش‌بینی می‌کند. اگر امتیاز متهم به‌اندازه کافی پایین باشد، ابزار به قاضی توصیه می‌کند قرار وثیقه را صادر کند.

 

ابزار «ارزیابی امنیت عمومی» که در سال ۲۰۱۸ عرضه شد سابقه خطا در تشخیص هم داشته است، با وجود این، در پنج ایالت و ۵۹ شهرستان کاربرد گسترده دارد.به گفته سخنگوی آرنولد ونچرز، «این یک ابزار غیرالزام‌آور ارزیابی احتمال خطر است که دادگاه‌ها می‌توانند به‌عنوان بخشی از روند تصمیم‌گیری از آن استفاده کنند».

 

به گزارش فاکس نیوز، آرنولد در سال ۲۰۱۹ مبلغ ۳۹ میلیون دلار در حمایت از اصلاح سیستم وثیقه پرداخت. بیشتر این مبلغ به دست گروه‌هایی در نیویورک رسید که از قانون اصلاح وثیقه اندرو کومو، فرماندار سابق، حمایت می‌کردند.

 

به موجب این قانون، وثیقه نقدی از بیشتر پرونده‌های تخلف و بزهکاری غیرخشن حذف می‌شد. آرنولد در سال ۲۰۲۲ مبلغ 7/4میلیون دلار دیگر تخصیص داد تا «سیاست‌های دفتر دادستانی به‌دقت بررسی شود» و سیستم عدالت کیفری «از لحاظ نژادی عادلانه‌تر و منصفانه‌تر شود.»

 

میزان دقیق مشارکت آرنولد در حمایت از اصلاح عدالت کیفری روشن نیست. برخلاف بیشتر بنیادهای خصوصی که لازم است گزارش‌های مالی‌شان را منتشر کنند‌، آرنولد ونچرز یک شرکت مسئولیت محدود است

 

و به این ترتیب، ضرورتی ندارد اطلاعات مالی‌اش را افشا کند. تا همین چند وقت پیش، آرنولد ونچرز اطلاعات دقیق مبالغ اهدایی‌ را روی وب‌سایتش منتشر می‌کرد. سخنگوی آرنولد ونچرز به فری بیکن گفت داده‌های مبالغ اهدایی برای بهبود وب‌سایت سازمان، از دسترس خارج شده است. (ایندیپندنت)

 

کدخبر: ۵۵۳۳۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر