کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۴۲۳
تاریخ خبر:

قصر کوچک اپستین

قصر کوچک اپستین

یکی از آپارتمان‌های مجرم جنسی آمریکایی، روزگاری محل اقامت خانواده پهلوی بوده است.

روزنامه هفت صبح، مهلا جوادپور| با گذشت چهار سال از مرگ مرموز جفری اپستین، سرمایه‌دار و مجرم جنسی آمریکایی، در روزهای گذشته اسنادی از پرونده سنگین جرایم او رو شد که نشان می‌دهد بسیاری از افراد سرشناس هالیوود و دنیای سیاست در جرایم جنسی اپستین شریک بوده‌اند؛ افرادی مثل لئورنادو دی‌کاپریو، کیت بلانشت، کامرون دیاز، بیل کلینتون، دونالد ترامپ، مایکل جکسون، استیون هاوکینگ و خیلی‌های دیگر.

 

نکته جالب درباره اپستین این است که او قبل از نقل‌مکان به آخرین خانه خود در منهتن، کمی آن‌طرف‌تر، در یک خانه دوبلکس لوکس زندگی می‌کرد که پیش از انقلاب متعلق به دولت ایران و خاندان پهلوی بود اما وزارت امور خارجه آمریکا بعد از انقلاب 57 آن را تصاحب کرد.

 

اقامت اپستین در این خانه از این جهت مهم است که احتمالا برخی از جرایم جنسی او در این آپارتمان رخ داده. همچنین بعد از آخرین دستگیری او مشخص شد ارتباطات نزدیک او با دولت کلینتون اجاره این خانه را برای او ممکن کرده است.

 

اپستین در 6 ژوئیه سال 2019 به جرم قاچاق جنسی زنان و کودکان زیر سن قانونی دستگیر شد و حدودا هشت ماه بعد، 10 اوت در زندان خودش را دار زد. هرچند بسیاری این سناریو را باور ندارند و می‌گویند افراد قدرتمند برای روشن نشدن ابعاد دیگر پرونده او را در زندان به قتل رسانده‌اند.

 

او پیش از این یک‌بار دیگر هم در سال 2005 در پی شکایت والدین یک دختر 14ساله دستگیر شده بود اما فقط 13‌ماه را در زندان گذراند. بعد از مرگ اپستین یک قاضی پرونده اتهامات جنایی او را مختومه اعلام کرد و اسامی بسیاری از همدستان و کسانی‌که در حلقه درونی اپستین بودند از اسناد دادگاه حذف شد.

 

اما ماه گذشته لورتا پرسکا قاضی نیویورک حکم داد که این اسناد می‌توانند علنی شوند و صدها صفحه سند دادگاه در این‌باره منتشر شد. این سوابق نشان می‌دهند که چگونه اپستین با شخصیت‌های مشهور و قدرتمند از‌جمله بانکداران، افراد سلطنتی و افراد مشهور دنیای هالیوود آشنا می‌شد و از طریق نوجوانان و جوانان به بسیاری از آن‌ها خدمات جنسی می‌داد. 

 

بعد از مرگ جفری اپستین در 66 سالگی مشخص شد آزارهای جنسی او از سال 1985 با آزار و تجاوز به زنان و دختران 23، 13 و 14ساله شروع شده بوده. یعنی سال‌ها قبل از اینکه اپستین در یکی از خانه‌های سابق پهلوی‌ها ساکن شود، جنایاتش شروع شده بود. او در سال 1992 این خانه را از وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا اجاره کرد.

 

خانه‌ای سه‌خوابه در خیابان 69 منهتن نیویورک. روزنامه‌ها این خانه را به یک قصر کوچک تشبیه کرده بودند: سه‌ خواب، سه آشپزخانه، درهای چوب بلوط حکاکی شده، لابی از جنس سنگ مرمر سفید، یک کتابخانه بزرگ سرتاسری، اتاق بخار، لوسترهای قرن نوزدهمی، دیوارکوب‌های برنجی و یک راه‌پله مرکزی از جنس مرمر سفید.

 

جزئیات قرارداد نشان می‌داد او برای اجاره این خانه هر ماه 15هزار دلار به دفتر نمایندگی‌های خارجی وزارت امور خارجه آمریکا پرداخت می‌کرده و تا سال 1996 در آن ساکن بوده. طبق بند استفاده اجاره‌نامه، فقط اپستین، خانواده، خدمتکاران، یا مستاجران یا واگذارندگان مورد تایید می‌توانستند در آن زندگی کنند.

 

کسی از سکونت اپستین در این خانه خبر نداشت تا اینکه دفتر نمایندگی‌های خارجی از اپستین برای دیر شدن پرداخت اجاره ماهانه شکایت کرد و مشخص شد اپستین این خانه را سرخود، به فرد دیگری اجاره داده و هر ماه از آن پنج هزار دلار هم سود می‌کرده است. 

 

خانه پلاک 34 خیابان 69 شرقی، روزگاری به‌واسطه روابط دیپلماتیک ایران و آمریکا به یکی از اعضای خانواده پهلوی اجاره داده شده بود. بعد از سقوط شاه این روابط هم بهم خورد و دفتر نمایندگی‌های خارجی وزارت امور خارجه آمریکا این خانه را پس گرفت.

 

اجاره دادن این خانه به اپستین مدرک محکمی بود از روابط تنگاتنگ جفری اپستین با بیل کلینتون و مقام‌های دیگر دولتی چراکه طبق قانون، دفتر مأموریت‌های خارجی موظف است فقط «به جامعه دیپلماتیک خارجی مقیم ایالات متحده خدمت کند تا تمام مزایای دیپلماتیک، امتیازات و مصونیت‌ها به درستی مطابق با قوانین فدرال برای این افراد اعمال شود.»

 

در اسنادی که به‌تازگی از دادگاه افشا شده اسم بیل کلینتون هم به‌چشم می‌خورد و نشان داده اپستین و کلینتون با یکدیگر روابط نزدیکی داشته‌اند.  این خانه در حال حاضر به‌عنوان یک گالری هنری فعالیت می‌کند و به دست یک دلال آثار هنری به‌نام دیوید زووِرنر چرخانده می‌شود.

 

کدخبر: ۵۵۲۴۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر