کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۲۷۵
تاریخ خبر:

سلطان خرید آنلاین ایران را نمی‌شناسید؟

سلطان خرید آنلاین ایران را نمی‌شناسید؟

روایت نویسنده هفت‌صبح از چند تجربه شیطنت‌آمیز سر و کله زدن با اپراتورهای سایت‌‌های فروش اینترنتی

روزنامه هفت صبح| شهرت و اعتبارم به‌عنوان سلطان خرید آنلاین ایران این هفته به‌خطر افتاد. دوستانم سلطان خرید آنلاین صدایم می‌کنند، چون تقریبا همه‌چیز را آنلاین می‌خرم. سال 98 در بحبوحه کرونا خانه‌مان را عوض کردیم و یخچال، لباسشویی، مایکروویو، میز تلویزیون، میز جلومبلی،‌ فرش، تخت، دراور، کتابخانه و میز غذاخوری را آنلاین سفارش دادم. تقریبا همه‌شان به‌جز آخری بدون نقص بودند. میز ناهارخوری را هم فروشنده خودسرانه جای پایه گرد با پایه مستطیل فرستاده بود.
 

روز تحویل متوجه موضوع شدم و قول داد پایه‌های اصلی را ارسال کند. دو سال بعد، وقتی کرونا فروکش کرد و دوباره جسارت دعوت کردن میهمان به خانه را پیدا می‌کردیم وسط یک میهمانی شلوغ، پایه‌های مستطیل با صدای بلند خرد شد. برای تصور آنچه اتفاق افتاد، از شما می‌خواهم صحنه ریزش برج‌های دوقلوی نیویورک در حادثه 11 سپتامبر را به یاد بیاورید. خوشبختانه چون دور میز روی صندلی‌هایمان نشسته بودند،‌ توانستیم جلوی خرد شدن ظرف و ظروف را بگیریم.
 

همان شب زنگ زدم به فروشنده و بدون اینکه بگویم معامله مال دو سال پیش بوده، سرش داد کشیدم. تهدید کردم فردا صبح میز و صندلی‌ها را با وانت می‌برم جلوی نمایشگاهش آتش می‌زنم. می‌دانستم قادر به انجام این کار نیستم، چون اولا سرم شلوغ بود و در ثانی، آدرس نمایشگاه طرف را نمی‌دانستم و سفارشم را دو سال پیش، به‌شکل آنلاین در اینستاگرام ثبت کرده بودم. در کمال ناباوری تهدیدم جواب داد و فردا ظهر چهار تا پایه جدید گرد برایمان ارسال کردند. 
 

از آن موقع تا همین هفته اخیر، دیگر مشکلی با فروشگاه‌های آنلاین و سفارش‌ها و خریدهای آنلاین نداشتم. حداقل مشکل در حدی نبود که بخواهم صدایم را بالا ببرم یا کسی را تهدید کنم. پارسال در حراجی آخر فصل یک برند ایرانی، پیراهن چهارخانه مردانه سفارش دادم. سفارش رسید و رفت داخل کمد لباس‌هایم. موقعیت پوشیدنش چند ماه بعد دست داد. آمدم روزنامه و همکاران تیزهوش و نکته‌بینم بلافاصله متوجه شدند برش بد قیچی باعث شده چهارخانه‌ها کج باشند. 
 

زنگ زدم پشتیبانی و صادقانه به زمان سفارش اشاره کردم. قول بررسی دادند و یک‌هفته بعد مدعی شدند زمان گذشته. اصرار کردم و در جواب شنیدم زمان مرجوعی سپری شده. زیربار نرفتم چون به‌نظرم مورد خاصی بود و خودشان باید در خط تولید قضیه را می‌فهمیدند. دعوا سه‌ماه طول کشید و پس از اینکه گفتم ماجرا را در شبکه‌های اجتماعی نقل می‌کنم، حق را به من دادند. این بار هم دروغ گفته بودم چون در اینستاگرام 375 تا فالوئر بیشتر ندارم.
 

تجربه بد بعدی در سفارش آنلاین، هدیه روز پدر بود. بسته را تحویل دادند و من سه روز بعد به‌مناسبت روز پدر تقدیمش کردم. ساعت مثل یک میمون عروسکی مکانیکی از جعبه خارج شد و طبل‌زنان اعلام کرد یک ساعت مستهلک تعمیر شده است. جای پیچ‌گوشتی روی بدنه و خط و خطوط شیشه آنقدر تابلو بود که جای بحثی باقی نمی‌گذاشت. درخواست مرجوعی را سریع پذیرفتند.
 

هفته قبل اعتبار و شهرتم به‌عنوان سلطان خرید آنلاین یکبار دیگر به خطر افتاد. از فروشگاهی معروف یک تی‌شرت خریدم که یک سایز کوچک بود. اپراتور بخش بررسی کالاهای مرجوعی تماس گرفت و گفت چون لکه کوچکی روی لباس است، نمی‌تواند درخواستم را بپذیرد. تجربه‌‌ام می‌گفت قضیه لکه بهانه است.

پس با آرامش گوشی را قطع کردم و با آرامش همان تی‌شرت با سایز بزرگ‌تر را سفارش دادم و یک روز بعد با آرامش تحویل گرفتم. با آرامش برای سفارش اول درخواست مرجوعی مجدد ثبت کردم و با آرامش در توضیح نوشتم یک سایز کوچک است، به‌اضافه اینکه لکه دارد. این بار با درخواستم موافقت شد و پول به‌حسابم برگشت. متوجه هستید چی شد؟ خدای نکرده می‌خواهید بگویید هنوز سلطان خرید آنلاین ایران را نمی‌شناسید.

 

کدخبر: ۵۵۴۲۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر