کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۹۰۲
تاریخ خبر:

همه چیز درباره آسانسور هیدرولیک

همه چیز درباره آسانسور هیدرولیک

رپورتاژ آگهی| آسانسور ها نقش مهمی در زندگی مدرن و ساختمان های امروزی دارند. این ابزار های کاربردی حرکت عمودی ما را در ساختمان های بلند تسهیل میکنند. تصمیم گیری بین سیستم های کششی و هیدرولیکی می تواند گاهی چالش برانگیز باشد. در این مقاله می خواهیم هرآنچه که باید درباره آسانسور هیدرولیک و انواع آن بدانید را در اختیارتان بگذاریم.

این راهنمای جامع و کامل میتواند به شما کمک کند تا از میان انواع آسانسور هیدرولیکی، انواع موتور آسانسور هیدرولیک و... بهترین و مناسب ترین با ساختمان تان را انتخاب نمایید.

آسانسور هیدرولیک

 

انواع آسانسور هیدرولیک

  • آسانسور هیدرولیکی جک از بغل (indirect)

آسانسور های هیدرولیک جک از بغل غیر مستقیم که به نام های indirect، دو به یک و لیفتراکی نیز شناخته میشوند، از متداول ترین مدل های آسانسور حال حاضر بازار هستند. در این مدل از آسانسور نیازی به چاله یا موتورخانه نیست و خود دو نوع مختلف دارد:

  • جک از کنار مستقیم

در این نوع آسانسور هیدرولیک جک در حالی که از بغل به کابین متصل شده به صورت مستقیم به کارسلینگ نیز وصل است. در کمتر مواردی از این نوع آسانسور استفاده میشود. عملکرد آن به صورت یک به یک بوده و هر مقدار که جک بالا و پایین شود، کارسلینگ نیز کار خواهد کرد.

  • جک از کنار غیر مستقیم

نصب آسانسور های هیدرولیک با روش جک از کنار غیر مستقیم یا indirect متداول ترین مدل نصب در ساختمان های فاقد آسانسور است. در این مدل جک آسانسور به بغل وصل شده و توسط یک سیم بکسل به کارسلینگ متصل میشود. عملکرد و مکانیزم نصب آن به صورت دو به یک بوده و با باز شدن جک به همان اندازه کابین حرکت خواهد کرد.

  • آسانسور هیدرولیکی جک از زیر (direct)

آسانسور جک از زیر نوع دیگری از انواع آسانسور هیدرولیکی است که با نام های direct، مستقیم و یک به یک نیز در بازار شناخته میشود. در این سیستم نیاز به چاه یا چاله آسانسور است. در واقع در هنگام نصب با توجه به ابعاد کابین، چاله ای در کف زمین حفر خواهد شد و جک آسانسور در کف چاله جای خواهد گرفت.

مکانیزم عملکردی آسانسور جک از زیر یا مستقیم به صورت یک به یک میباشد. در واقع جک به کفی بیرونی کابین نصب خواهد شد و با باز و بسته شدن جک، کابین آسانسور به حرکت در میاید.

از آنجایی که سوراخ حفاری برای این مدل آسانسور نیاز نیست، در مناطقی که حفاری زمین در آنها ممنوع است یا شرایط ساختمان را به خطر می اندازد، میتواند گزینه مناسبی باشد.

قیمت آسانسور هیدرولیک

 

تا اینجای مقاله با انواع آسانسور هیدرولیکی و موتورهای آنها آشنا شدیم. همانطور که در مطالب بالا خواندید، این آسانسور ها دغدغه های مربوط به آسانسور کششی را نداشته و بسیار کارآمد تر میباشند. با پیشرفت تکنولوژی صنعت ساخت آسانسور های هیدرولیک همواره در حال پیشرفت و بهبود است. از همین رو انتظار می رود با گذشت زمان مدل های جدید با کارایی بهتر و مفیدتر روانه بازار شود.

در ادامه مقاله به صورت کلی بررسی خواهیم کرد که آسانسور هیدرولیک اساسا چیست؟ چگونه کار میکند. مزایا و معایب آن چیست و بهترین مرجع برای خرید آسانسور هیدرولیک کجاست. با ما همراه باشید.

آسانسور هیدرولیکی چیست؟

آسانسور های هیدرولیک به دلیل نصب آسان و قیمت مقرون به صرفه شان نسبت به آسانسورهای کششی، انتخابی محبوب برای ساختمان های کم ارتفاع تا متوسط هستند. این آسانسور ها از یک سیلندر هیدرولیک برای بالا و پایین بردن آسانسور استفاده میکنند. این سیلندر هیدرولیک از یک موتور الکتریکی تغذیه میشود.

این آسانسور ها در واقع از یک سیستم هیدرولیکی برای جابجا کردن افراد در جهت عمودی و طبقات مختلف ساختمان استفاده میکنند. از این نوع آسانسور معمولا در ساختمان هایی با طبقات کم مانند سازه های کم مرتبه تا متوسط، (معمولا تا 7 طبقه) استفاده میشوند.

مزایای آسانسور هیدرولیکی

همانطور که تا به اینجای مقاله متوجه شدیم، آسانسور های هیدرولیک مزایای بسیار زیادی در صنعت ساختمان سازی مدرن دارند. این آسانسور ها سواری ملایم و نرم، کم خطر تر و کم صدا تری را ارائه میدهند. در ادامه به برخی از مهمترین مزایای آسانسور هیدرولیکی اشاره خواهیم کرد:

  • بهترین گزینه برای حمل بار های سنگین
  • آسانسور های هیدرولیک به دلیل قابلیت بالابری قوی قادر به حمل وزن های بالاتری نسبت به سایر مدل های آسانسور هستند.
  • نصب سریع تر
  • این آسانسور ها ساختار بسیار ساده ای دارند. از همین رو نصب، نگهداری و تعمیر آنها به مراتب ساده تر خواهد بود.
  • مقرون به صرفه بودن
  • آسانسور های هیدرولیک اجزای مکانیکی ساده تر و کم تری دارند. از همین رو تقریبا هزینه ساخت و مونتاژ آنها پایین تر از سایر آسانسور ها است. در نتیجه برای افراد و صاحبین مشاغلی که به دنبال یک آسانسور با ویژگی های منحصر به فرد و کارآمد هستند، بهترین و ایده آل ترین گزینه است.
  • عدم نیاز به فضای زیاد
  • آسانسور های هیدرولیک نیازی به اتاقچه آسانسور و چاله ندارند. پمپ هیدرولیک، موتور و سایر اجزا درون یک چاه یا یک کابین در مجاورت کابین قرار میگیرند. این امر نیاز به اتاق آسانسور جداگانه را از بین می برد و در استفاده فضای ساختمان صرفه جویی خواهد کرد.

معایب:

  • نامناسب برای ساختمان های مرتفع

آسانسورهای هیدرولیکی در ارتفاع بالا کارایی کمتری دارند و به همین دلیل برای ساختمان های بلند مرتبه مناسب نیستند. معمولا این آسانسور ها را میتوان برای ساختمان های تا 7 طبقه استفاده کرد و برای بیشتر از آن مناسب نخواهند بود.

  • محدودیت سرعت

آسانسور های هیدرولیک محدودیت سرعت دارند. معمولا تا 150 فوت در دقیقه سرعت خواهند داشت که میتواند برای ساختمان های پر تردد کافی نباشد.

  • راندمان پایین تر

آسانسور های هیدرولیک به دلیل نیاز به ایجاد فشار در مقایسه با آسانسور های دیگر قدرت کمتری دارند. این میتواند در طول زمان مصرف انرژی را افزایش و راندمان دستگاه را کاهش دهد.

در ادامه به نحوه خرید آسانسور هیدرولیکی و قیمت آن نیز اشاره خواهیم کرد.

قیمت آسانسور هیدرولیک

قیمت آسانسور هیدرولیک به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. اجزای تشکیل دهنده آسانسور، اندازه کابین، تعداد طبقات ساختمان، اندازه فضا و... از جمله مواردی هستند که میتوانند در قیمت آسانسور های هیدرولیک موثر باشند. در ادامه به مهمترین فاکتور هایی که می تواند در قیمت این مدل از آسانسور ها تاثیر گذار باشد، اشاره خواهیم کرد:

  • ساختار و اجزای تشکیل دهنده آسانسور
  • کیفیت ساخت و متریال استفاده شده در ساخت آسانسور
  • هوشمند بودن سیستم کنترلی و کیفیت صفحه نمایش و کنترل کننده های طبقات
  • اندازه کابین و ظرفیت نفرات آن
  • تعداد طبقات ساختمان
  • کیفیت موتور هیدرولیکی
  • کمپانی سازنده
  • و...

شما میتوانید برای دریافت لیست قیمت آسانسور هیدرولیکی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

خرید آسانسور هیدرولیکی

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، کسب و کارهای بسیار زیادی امروزه در حوزه تولید و تجهیز آسانسور هیدرولیک فعالیت میکنند. به دلیل ویژگی های منحصر به فرد این آسانسور ها بسیار مورد توجه قرار گرفته و روز به روز در حال توسعه و بهبود هستند.

خرید آسانسور هیدرولیک

از مهمترین نکاتی که باید هنگام خرید آسانسور هیدرولیک به آن توجه کنید، انتخاب کمپانی سازنده و تعمیر کننده این دستگاه است. ایمنی و کیفیت عملکرد این دستگاه بسیار حائز اهمیت میباشد. از همین رو توصیه می کنیم از طریق مشاوره با کارشناسان این مجموعه بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

منبع : https://raynlift.com/%d8%a2%d8%b3%d8%a7%d9%86%d8%b3%d9%88%d8%b1-%d9%87%db%8c%d8%af%d8%b1%d9%88%d9%84%db%8c%da%a9/

 

کدخبر: ۵۶۵۹۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر