کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۶۰۷
تاریخ خبر:

مشکلات ارسال اظهارنامه مالیاتی در کافی نت | ارسال اظهارنامه در کافی نت ممنوع !

مشکلات ارسال اظهارنامه مالیاتی در کافی نت | ارسال اظهارنامه در کافی نت ممنوع !

رپورتاژ آگهی| وقت ارسال اظهارنامه مالیاتی که فرا می رسد، پشت شیشه کافی نت ها عبارت ارسال اظهارنامه مالیاتی مشاغل به چشم می خورد.

حقیقا باید اعلام کرد که ارسال اظهارنامه مالیاتی نباید توسط کافی نت ها انجام شود. چرا که اپراتورهای کافی نت به مسائل مالیاتی اشراف ندارند و اطلاعات غلطی را ارسال می کنند. به همین دلیل ممکن است شما مالیات بیشتری را پرداخت کنید.

ارسال اظهارنامه مالیاتی به منزله پر کردن فرم نیست. دارای رویه و اصول مخصوص به خود بوده که می بایست توسط کارشناس مالیاتی متبحر انجام گیرد.

ارسال اظهارنامه مالیاتی در کافی نت

از مشاوره مالیاتی برای ارسال اظهارنامه استفاده کنید

مشاوران مالیاتی معمولا از فارغ التحصیلان رشته های حسابداری، مدیریت مالی و حسابرسی بوده که به مباحث کلی قانون مالیات های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده تسلط دارند.

همچنین دارای چندین سال سابقه درخشان در امور مالی و مالیاتی هستند. این مشاوران با بررسی سیستم حسابداری کسب و کار و یا دفاتر حسابداری مجموعه، ریز اقلام ثبت شده را مورد بررسی قرار خواهند داد و کلیه حساب ها مجددا وارسی می گردد.

همچنین از مودیان خواسته می شود تا گزارش های پرداخت اظهارنامه برای سال های ما قبل را ارسال کنند. این مشاوران به تمامی ضوابط معافیت های مالیاتی نیز تسلط کافی و کامل دارند.

آن دست کسب و کارهای حقوقی که به دنبال راهکارهای قانونی برای کاهش مالیات هستند، پیشنهاد می شود به جای ارسال اظهارنامه مالیاتی از طریق کافی نت، با شرکت مجرب خدمات حسابداری و مشاوره مالیاتی معتمد سازمان امور مالیاتی کشور مشورت کنند.

شما میتوانید جهت دریافت مشاوره مالیاتی در خصوص ثبت و ارسال اظهارنامه مالیاتی با شرکت حسابداری حساب اندیش ایرانیان به نشانی اینترنتی hesabandish.com در ارتباط باشید

عواقب ارسال اظهارنامه از طریق کافی نت

مدیران کافی نت ها الزاما دارای مدارک حسابداری نبوده و به قوانین مالی و مالیاتی تسلط کامل ندارند.

اصولا فردی که کار ارسال اظهارنامه را انجام می دهد باید بتواند درآمد دقیق را تشخیص دهد و در اظهارنامه قید نماید. اساس و شاخصه تعیین درآمد دقیق، داشتن لیستی از هزینه هاست.

معمولا کسب و کارهای خرد در مورد هزینه های خود آگاهی کاملی ندارند و شاید به صورت کلی عددی را در ذهن خود به خاطر سپرده باشند.

پس از تشخیص درآمد دقیق حالا باید میزان معافیت مالیاتی سالیانه تعیین شده و در عدد ضریب مالیاتی ضرب گردد که مدیران کافی نت آگاهی کاملی از ضریب مالیاتی برای مشاغل مختلف ندارند.

به همین دلیل شما قطعا ضرر خواهید نمود. چرا که مشاور مالیاتی علاوه بر آگاهی کامل از قانون مالیات به شما کمک می کند تا درامد دقیق خود را به دست آورید.

ارسال اظهارنامه مالیاتی در کافی نت

اظهارنامه خود را در مراکز نامعتبر ارسال نکنید

ارسال اظهارنامه در مراکز نامعتبری که دارای مجوز قانونی از سازمان امور مالیاتی کشور نیستند، برای مودیان عواقب بدی را در پی دارد. این افراد متحمل ضررهای مالی خواهند شد. ویژگی های مراکز نامعتبر مالیاتی عبارتند از:

  • عدم اشراف کامل به قانون مالیات های مستقیم و ارزش افزوده
  • محاسبه غلط مالیات پرداختی
  • عدم آگاهی از ماده 137 و تبصره ماده 100
  • عدم آگاهی از معافیت های مالیاتی برخی مشاغل خاص
  • عدم اشراف کامل به قوانین مالیاتی مالیات بر ارزش افزوده کالاهای خاص و برخی داروهای صعب العلاج
  • عدم اشراف کامل به سامانه مودیان
  • عدم آگاهی از بخش نامه هایی که سازمان امور مالیاتی کشور در سامانه خود منتشر خواهد نمود
  • ناتوانی در رصد کامل صورت های مالی برخی مشاغل خاص
  • عدم آگاهی کامل از قوانین مالیاتی پیمانکاران

معمولا اپراتورها و کارکنان کافی نت ها اشراف کامل نسبت به مباحث بالا ندارند و این افراد صرفا می توانند نوشته های از پیش تصمیم گیری شده را ثبت کنند.

جریمه سنگین و متعدد در صورت ثبت اظهارنامه اشتباه در کافی نت

ارسال اظهارنامه اشتباه و عدم اظهار درآمد اقعی جریمه سنگینی را برای مودیان در پی خواهد داشت. مودیان نباید درآمد غیر واقعی خود را ابراز کنند چرا که کلیه حساب های بانکی ها آن ها رصد خواهد شد و در صورت رخ دادن و محرز شدن مغایرت، برای آن ها جریمه سنگینی وضع می گردد.

همچنین عدم ارسال اظهارنامه در مهلت مقرر و عدم پرداخت مالیات در مدت زمان تعیین شده، به مودی بخشودگی های آتی مالیاتی در شرایط خاص تعلق نخواهد گرفت و از این بابت محروم خواهد شد.

ارسال اظهارنامه مالیاتی در کافی نت

آیا امکان اصلاح اظهارنامه وجود دارد ؟ اظهارنامه اصلاحی

بله. این راهکار برای کسانی که خودشان در خانه این کار را انجام داده اند و حالا قصد دارند از نظرات مشاور مالیاتی استفاده نمایند وجود دارد.

همانطور که می دانید مدت زمان ارسال اظهارنامه مالیاتی برای مشاغل حقیقی از یکم الی سی و یکم خرداد ماه و برای مشاغل حقوقی از یکم الی سی و یکم تیر ماه خواهد بود. چنانچه در مهلت قانونی اقدام به ارسال اظهارنامه مالیاتی نمایید، تا مدت زمان قانونی و یک ماه پس از می توانید اظهارنامه اصلاحی ارسال کنید.

دقت کنید که ارسال اظهارنامه اصلاحی باید به دقیق ترین شکل ممکن صورت پذیرد. و با اظهارنامه جایگزین تفاوت دارد.

اظهارنامه اصلاحی بر اساس تبصره ماده 226 قانون مالیات های مستقیم تعیین گردیده است و فرآیندی کاملا قانونی محسوب می گردد.

اظهارنامه جایگزین چیست؟

در مهلت تعیین شده ارسال قانونی اظهارنامه مالیاتی و درست پس از  زدن دکمه ارسال موفق در اظهارنامه اصلی، مودی می تواند ارسال اظهارنامه ای دیگر را انجام دهد که به ان اظهارنامه جایگزین گفته می شود.

اگر مودی در مهلت قانونی که می بایست اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم نماید، متوجه درج ارقام اشتباه در اظهارنامه ارسال شده خود شود، با استفاده از اظهارنامه جایگزین می‌تواند اشتباه خود را به طور کامل برطرف نماید. معمولا این شرایط برای آن دست مودیان و اشخاصی پیش می آید که با مشاور مالیاتی هیچ مشورت نمی کنند.

 منبع: hesabandish.com

کدخبر: ۵۵۹۶۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر