کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۱۳۵
تاریخ خبر:

نحوه اجرای رادیاتور قرنیزی چگونه است

نحوه اجرای رادیاتور قرنیزی چگونه است

انواع رادیاتور قرنیزی، رادیاتور دکوراتیو، رادیاتور

رپورتاژ آگهی| رادیاتور قرنیزی بی‌صدا و اثربخش هستند و عملکرد آن‌ها به‌صورت جداگانه است. بنابراین می‌توانید تنها با گرم کردن اتاق‌های مورد استفاده، در انرژی صرفه‌جویی کنید. اگر علاقمند به نحوه اجرای رادیاتور قرنیزی هستید، در این مقاله به این موضوع پرداخته شده است.

نحوه اجرای رادیاتور قرنیزی چگونه است

رادیاتور قرنیز چیست؟

رادیاتور‌های پایه با قرنیزی، رادیاتور‌های بلند و باریکی هستند که در امتداد و پایین دیوارها قرار دارند. انواع رادیاتور قرنیزی شامل برقی و هیدرونیک می‌شود.

  • رادیاتور‌ قرنیزی برقی ساده است. داخل محفظه آلومینیومی رادیاتور یک عنصر حرارتی فلزی قرار دارد. الکتریسیته از طریق این عنصر عبور و تولید گرما تولید می‌کند. در اطراف عنصر باله‌هایی وجود دارد که گرما را در تمام اتاق پخش می‌کند.
  • رادیاتور‌های قرنیزی هیدرونیک با گردش آب گرم از طریق رادیاتور گرما تولید می‌کنند که گرما را به داخل اتاق می‌تاباند. بسیاری از ساختمان‌ها دارای سیستم‌های هیدرونیک یکپارچه هستند که آب گرم از طریق رادیاتور‌های قرنیز در هر واحد در گردش است.

نحوه اجرای رادیاتور قرنیزی

خیلی از رادیاتور‌های قرنیز را می‌توانید خودتان نصب کنید، به شرطی که دانش آن را داشته باشید. نصب رادیاتور‌های قرنیز برقی نسبتا ساده است، مشروط بر اینکه یک برقکار ماهر برای انجام سیم‌کشی داشته باشید. به‌طور مشابه، نصب یک سیستم هیدرونیک نیز قابل انجام است. با این‌حال، احتمالا باید یک لوله کش ماهر هم استخدام کنید، به‌خصوص اگر به فکر راه‌اندازی یک سیستم چند منطقه‌ای هستید.

فرآیند نصب رادیاتور قرنیزی دارای دو بخش است:

  • نصب خود رادیاتور و اتصال آن به منبع گرما (اعم از برق یا لوله‌های آب گرم).
  • نصب رادیاتور به دیوار برای اکثر افراد امکان‌پذیر است. با این‌حال، کارهای برقی یا لوله‌کشی معمولا به یک متخصص مجاز نیاز دارد.

در اینجا طرح کلی نحوه اجرای رادیاتور قرنیزی آورده شده است:

مرحله 1: اندازه گیری

شما رادیاتور را روی دیوار نصب خواهید کرد، بنابراین اولین قدم این است که جای میخ‌ها یا پیج‌های نصب را روی دیوار مشخص کنید. طول رادیاتور قرنیز خود را اندازه بگیرید و آن طول را روی تخته قرنیز علامت بزنید.

اگر یک رادیاتور هیدرونیک نصب می‌کنید، باید سوراخ‌هایی را برای رایزرها و لوله‌های اتصال اندازه‌گیری، علامت‌گذاری و سوراخ کنید. اگر لوله‌ها باید از در یا مانع دیگری عبور کنند، باید برنامه‌ریزی کنید که لوله‌ها از زیر زمین بیفتند و از طرف دیگر به بالا برگردند.

قبل از شروع کار باید یک برنامه کامل برای لوله‌کشی داشته باشید.

مرحله 2: برش دهید

ابتدا می‌توانید تخته قرنیز را از جایی که رادیاتور عبور می‌کند، جدا کنید. اگر تخته قرنیز نرم یا نازک است، می‌توانید آن را با برش زدن با چاقو جدا و سپس کار را با اسکنه تمام کنید. در غیر این‌صورت، اگر با ابزارهای برقی راحت هستید، یک ابزار برش نوسانی به‌کار ببرید. همچنین می‌توانید کل تخته را بردارید، آن را در صورت نیاز برش دهید و قسمت‌هایی را که رادیاتور نمی‌پوشاند، دوباره نصب کنید.

مرحله 3: اتصال

احتمالا برای نصب انواع رادیاتور قرنیزی نیاز به کمک دارید. رادیاتور‌های قرنیز برقی به مدارهای اختصاصی نیاز دارند، بنابراین باید یک مدار به جعبه نقسیم خود اضافه کنید.

در این مرحله از نحوه اجرای رادیاتور قرنیزی، سیم را به رادیاتور و ترموستات (اگر ترموستات دیواری دارید) بکشید. در نهایت سیم را به خود رادیاتور وصل کنید. روی رادیاتور باید یک تابلو برق وجود داشته باشد که با برداشتن پیچ و بلند کردن درپوش به آن دسترسی داشته باشید. در زیر این پوشش، سیم‌هایی را می‌بینید که باید به منبع تغذیه و ترموستات وصل شوند.

برای اتصال یک سیستم هیدرونیک به آب گرم، باید یک خط لوله آب گرم از آبگرمکن، به پمپ، سپس به سیستم رادیاتور و سپس برگشت داشته باشید. اکیدا توصیه می‌شود که یک متخصص را برای انجام لوله‌کشی رادیاتور قرنیزی استخدام کنید.

مرحله 4: سوار کردن

هنگامی که سیم‌کشی یا لوله‌کشی در جای خود قرار گرفت، می‌توانید رادیاتور را به دیوار نصب کنید. معمولا، این کار را با قرار دادن پیچ‌ها از طریق پانل پشتی رادیاتور انجام می‌دهید. در این مرحله از نحوه اجرای رادیاتور قرنیزی، احتمالا باید از قبل سوراخ‌هایی در پشت رادیاتور ایجاد کنید تا با جای میخ‌ها مطابقت داشته باشد.

نحوه اجرای رادیاتور قرنیزی چگونه است

تعویض رادیاتور قرنیزی برقی

رادیاتور قرنیزی نیز در نهایت فرسوده شده و نیاز به تعویض دارد. هنگامی که رادیاتور‌های جدید خود را آماده کردید، رادیاتور‌های موجود را ببندید تا خنک شود. قطع کننده مدار متصل به واحد(ها) را ببندید و روی سوئیچ بچسبانید تا به دیگران اطلاع دهید که دوباره آن را روشن نکنند.

سپس رادیاتور‌های قدیمی را از دیوار جدا کنید. پانل‌های جلویی را جدا کنید و باید بتوانید پیچ‌های نصب شده دستگاه را به دیوار پیدا کنید. پیچ‌ها را باز کنید تا از دیوار باز شود.

با جدا شدن دستگاه از دیوار، محل اتصال آن به سیم‌های برق را بیابید؛ تقریبا همیشه در دو طرف واحد. شما باید دو سیم داغ (حمل برق، متصل با مهره‌های سیم) و سیم سوم برای اتصال به زمین پیدا کنید. همه آنها را قطع کنید. سیم‌کشی رادیاتور جدید را به درستی انجام دهید و سپس آن را روی دیوار نصب کنید.

تعویض رادیاتور قرنیزی هیدرونیک

متاسفانه، تعویض این رادیاتورها به آسانی رادیاتور‌های الکتریکی نیست. شما به مهارت‌های لوله‌کشی نیاز دارید. شما باید منبع آب را قطع کرده، دیگ را تخلیه کنید (اگر دارید) و منتظر بمانید تا سیستم خنک شود. به همین دلیل، جایگزینی سیستم هیدرونیک قطعا یک پروژه بزرگ است.

پس از انجام این کار باید سیستم جدید را به همان لوله‌ها وصل کنید. اگر سیستم هیدرونیک را با یک سیستم کاملا متفاوت جایگزین می‌کنید، حذف آن کمی ساده‌تر است؛ می‌توانید به سادگی پس از تخلیه و خنک شدن سیستم، همه چیز را جدا کنید.

برای خرید و نصب انواع رادیاتور قرنیزی و همچنین رادیاتور دکوراتیو می‌توانید به فروشگاه اترین مراجعه کنید که در حوزه انواع رادیاتورها بهترین برند شناخته شده است.

نحوه اجرای رادیاتور قرنیزی چگونه است

جمع‌بندی

نحوه اجرای رادیاتور قرنیزی شامل چند مرحله کلیدی برای اطمینان از عملکرد مناسب و زیبایی است. با توجه به نوع رادیاتور قرنیزی باید دستورالعمل‌های نصب اجرا شود. در مرحله اول، رادیاتور باید در ارتفاع مناسبی از کف قرار گیرد تا امکان توزیع موثر گرما را فراهم کند. لوله‌ها هم باید طوری به رادیاتور متصل شوند که امکان دسترسی آسان برای نگهداری و تعمیرات را فراهم کند.

 

کدخبر: ۵۵۹۱۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر