Notice (8): Use of undefined constant NEWSSTUDIO_TYPE_VOD - assumed 'NEWSSTUDIO_TYPE_VOD' [APP/Config/Config/Newsstudio.php, line 45]
ملاقات‌ با ‌شاهین‌خان‌| ادمین پرفالوئر‌ترین‌ کانال ایرانی می‌گوید ماهی 3میلیارد تومان درآمد دارد

کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۶۸۷۴
تاریخ خبر:

ملاقات‌ با ‌شاهین‌خان‌| ادمین پرفالوئر‌ترین‌ کانال ایرانی می‌گوید ماهی ۳میلیارد تومان درآمد دارد

ملاقات‌ با ‌شاهین‌خان‌| ادمین پرفالوئر‌ترین‌ کانال ایرانی می‌گوید ماهی 3میلیارد تومان درآمد دارد

از گوشی دو میلیون تومانی تا قاب طلایی

هفت صبح| ‌ پرفالوئرترین کانال تلگرام ایرانی یک کانال کریپتو با پنج میلیون سابسکرایب است که روی آموزش دنیای رمز‌ارزها و راهنمایی روش‌های سرمایه‌گذاری یا همان سیگنال دهی بازار تمرکز دارد. یک  پسر 19 ساله تبریزی به تنهایی این کانال  به نام «نهنگ» را اداره می‌کند. در دانشگاه آزاد کامپیوتر می‌خواند اما بیشتر از درس، بازار وقتش را می‌گیرد.

 

از پنج سال پیش، یعنی زمانی که دانش‌آموزی دبیرستانی بوده وارد این بازار شده و حالا همیشه گوشی به دست است و روزانه بین 12 تا 16 ساعت وقتش را با همین کار پر می‌کند. یعنی با چرخیدن دربازارهای مالی و بعد انتشار روزانه مطالب درباره شرایط روز سرمایه گذاری. بعد از کمی اصرار بالاخره راضی می‌شود درباره درآمدش هم حرف بزند. او اسکرین‌شاتی از ولت خود می‌فرستد که نشان می‌دهد برای مثال فقط در 20 روز اخیر 30 هزار دلار درآمد داشته و میانگین درآمد ماهانه او تقریبا به 3 میلیارد تومان هم می‌رسد. 

 

21 روز پیش، وقتی نیویورک تایمز گزارش تحقیقی خود درباره کانال‌های تلگرامی را منتشر کرد، از چند نمونه چنل‌ پرفالوئر مختلف در کشورهای دیگر نام برد که در بین آنها کانال « whale_CHANEL » از ایران معرفی شده بود. کانالی درباره تجارت کریپتو که زمان تحقیق و بررسی خبرنگاران نیویورک تایمز 3 میلیون فالوئر داشت و حالا به عدد 5 میلیون فالوئر رسیده. شاهین، مالک این کانال که لقبش شاهین خان است، به هفت صبح می‌گوید که حدود 20 کانال دیگر هم دارد که جمع فالوئرهای همه کانال‌های آن  برابر 10 میلیون نفر می‌شود. 

 

قصه فعالیت او در این بازار اصلا از کجا شروع شده؟ اولین بار رنگ بندی دنیای رمزارزها نگاه شاهین را به خود جلب می‌کند. یعنی زمانی که او یک نوجوان حدودا 14 ساله بوده. مثل درآمدی که مردم با نات کوین یا از ایردراپ همستر داشتند، او هم کار خود را از صفر تومان شروع کرده است و کم کم با این سرمایه‌گذاری به 300 هزار تومان درآمد می‌رسد. تا سه سال اول خانواده خبر نداشتند که شاهین در حال کار کردن در این بازار است اما در نهایت یک روز خوشحالی‌اش را با آنها تقسیم می‌کند. روزهای اول با مخالفت آنها روبه‌رو می‌شود اما در ادامه آنها هم عاشق دنیای رمزارزها می‌شوند. این تازه قدم اول او بود.

 

بعد از اینکه از این بازار سر در آورد، تصمیم می‌گیرد که آنچه یاد گرفته به بقیه هم یاد دهد. خودش می‌گوید اولین بار وقتی متوجه کلاهبرداری کانال‌های تلگرامی رمزارزها می‌شود، تصمیم می‌گیرد که کانالی تاسیس کند و آنجا صادقانه مردم را راهنمایی کند. اینجا بود که کانال نهنگ هم تاسیس می‌شود. چرا نهنگ؟ به بزرگ‌ترین بازیگران دنیای رمزارزهامی‌گویند نهنگ. به خاطر همین هم شاهین این اسم را برای کانال خود انتخاب می‌کند. 5 میلیون فالوئر از کجا آمد؟ خودش می‌گوید به خاطر آموزش‌های رایگان توانسته این تعداد فالوئر جذب کند. البته بازدهی بالای 90 درصدی سیگنال‌دهی او عامل دوم موفقیتش در این کانال بوده. کار دیگر او «دیس کردن کانال‌های تلگرامی کلاهبردارانه است» این اصطلاحی بوده که خود شاهین به کار می‌برد و منظورش از این کار این است که  کانال‌های کلاهبرداری را معرفی می‌کرد تا جلوی آنها را بگیرد.

 

با این کارها به علاوه تبلیغاتی که در پیج‌های دیگر داشته کم کم مخاطبانش را بیشتر می‌کند. با اینکه با تبلیغات معروف شده اما خودش تبلیغ نمی‌گیرد. فقط گاهی صرافی معرفی می‌کند که می‌گوید آن هم برای این است که مخاطبانش در دام صرافی‌های تقلبی نیفتند. 

 

از گوشی دو میلیون تومانی تا قاب طلایی

شاهین کار و بارش را با یک گوشی دو میلیون تومانی ساده سامسونگ شروع کرده و حالا قاب موبایلش طلای 24 عیار است. او می‌گوید: « ترید نیاز به مانیتورهای بزرگ و این چیزها ندارد. شما یک مانیتور اندازه تریلی هم بیاورید باز من با گوشی کار می‌کنم.» برای این کار اما چشم و اعصاب و روانش را هم گذاشته است.

 

حالا شاهین با این میزان درآمد چه می‌کند؟ نیمی از درآمد ماهانه او خرج برگزاری مسابقات ماهانه و هدایا می‌شود. مثلا در یک مسابقه او به 200 نفر از کاربرانش اشتراک پریمیوم رایگان تلگرام هدیه داده است. بخش زیادی از درآمد ماهانه‌اش هم خرج تبلیغات کانال‎‌های دیگر می‌شود. یعنی حتی اگر پرفالوئرترین کانال را هم داشته باشید، باید کانال‌های موازی دیگری تاسیس کنید که به خاطر آنها به تبلیغات نیاز دارید.

 

قرار نیست بروم

خودش حدس می‌زند که احتمالا راز موفقیت او به ایده پردازی‌ها، ریسک پذیر بودن و مهارت برنامه‌نویسی‌اش برمی‌گردد. می‌گوید قصد ندارد که در ادامه برای زندگی از ایران خارج شود. اولا به این خاطر که از کریپتو نمی‌توان هیچ جا به اندازه ایران درآمد داشت و دوم هم اینکه « قرار نیست وقتی پول داشته باشیم یا معروف شدیم از کشورمون بریم.» شاهین می‌گوید اگرچه در کارش توانمند است اما علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری با پول‌های دیگران ندارد. البته اگه شرایط بازار درستی باشد می‌تواند ۲۰ میلیون تومان سرمایه را در یک ماه به 70 الی 80 میلیون تومان برساند.  

 

اولین کانال تلگرامی رمز ارزها

آنالیز کانال نهنگ نشان می‌دهد که این پیج سه سال پیش تاسیس شده و تا امروز  12 هزار و 600 پست داشته است. اگرچه 5 میلیون فالوئر دارد اما هر پست او به طور میانگین از سوی دو درصد از فالوئرهایش دیده می‌شود. « نهنگ» در بین همه غول‌های کریپتو کارنسی، سی و هفتمین کانال پرطرفدار است اما به نظر اینطور می‌رسد که در بین کانال‌هایی که به کار راهنمایی سیگنال بازار مشغولند، بیشترین فالوئر را در خاورمیانه و شاید  دنیا دارد.

 

زمانی که سه میلیون فالوئر داشته، پیج تلگرام او را اولین کانال تلگرامی در بخش رمز ارزها معرفی کرده است. پربازدیدترین پست پیج مربوط به دو سال پیش و آگهی پکیج آموزشی ارز دیجیتال بود که بیشتر از 700 هزار بار دیده شده. در کانال نهنگ (whale_chanel) یک روز معمولی پست‌های این کانال بعد از 48 ساعت  80 هزار بار دیده می‌شوند. فقط در یک ماه گذشته 223 هزار فالوئر به سابسکرایب‌های کانال اضافه شده است.

 

 

کدخبر: ۵۶۶۸۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر