کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۱۱۹
تاریخ خبر:

غول‌های تازه در رقابت با آیفون ۱۳ | موبایل‌های رده‌بالای بازار را با چه قیمتی بخریم؟

غول‌های تازه در رقابت با آیفون 13 | موبایل‌های رده‌بالای بازار را با چه قیمتی بخریم؟

قیمت آیفون 13 با ظرفیت داخلی 128گیگابایت و رم چهارگیگابایت ‌‌بین 49 تا 50میلیون تومان‌

هفت صبح| ‌آیفون 13 سه‌سال قبل، وارد بازار شد. اما در ایران، این سری از گوشی‌های اپل، آخرین نسخه‌هایی هستند که می‌توان آنها را بدون دردسر و نگرانی از پریدن آنتن و رجیستری و ... خریداری کرد. قیمت انواع گوشی آیفون 13، این روزها سربه‌فلک کشیده است. شما باید دست‌کم 50میلیون تومان برای موبایلی بپردازید که مدت‌ها از زمان ساخت آن می‌گذرد.

 

قیمت آیفون 13 با ظرفیت داخلی 128گیگابایت و رم چهارگیگابایت این روزها بین 49 تا 50میلیون تومان است. اگر بخواهید همین گوشی را با حافظه داخلی 256گیگابایت بخرید، به 63 تا 64میلیون تومان پول نیاز خواهید داشت. در فروشگاه‌های اینترنتی قیمت آیفون 13 پرو با ظرفیت داخلی یک ترابایت نزدیک به 85میلیون تومان بوده و پرومکس با همین ظرفیت 140میلیون تومان فروخته می‌شود.

 

اما به جای خرید گوشی‌ آیفون 13 که دیگر کمی قدیمی شده‌ و گاهی پیدا کردن مدل‌ نوی آن سخت‌ترین کار ممکن در بازار موبایل است، می‌توانید سراغ برندهای دیگری بروید که موبایل‌های هیجان‌انگیز و رده‌بالا تولید کرده‌اند. این موبایل‌ها برخلاف انواع آیفون که به دلیل رجیستری در ایران به مشکل خورده است، مشکل زیادی ندارند و تقریبا همزمان با دیگر کشورها می‌توانید به روزترین موبایل‌ها را در دست داشته باشید.

 

‌ گلکسی زد فولد 6

این موبایل یکی از جدیدترین گوشی‌های معرفی‌شده سامسونگ است که امکان پیش‌خرید آن وجود دارد. قیمت کنونی گلکسی زدفولد 6 از سوی واردکننده 107میلیون و 500هزار تومان تعیین شده که البته با چنین قیمتی شما در کنار موبایل خود، یک گلکسی واچ FE هدیه خواهید گرفت. موبایلی که حرفش را می‌زنیم،‌ در حال‌حاضر در سه رنگ صورتی، سرمه‌ای و نقره‌ای در فروشگاه‌های اینترنتی برای فروش گذاشته شده.

 

صفحه نمایش گلکسی زد‌فولد 6 به اندازه 7/6اینچ بوده و دوربین اصلی آن 50مگاپیکسل است که نشان می‌دهد سامسونگ در این موبایل جدید، قصد نداشته تا دوربین 200مگاپیکسلی S24 اولترا را تکرار کند. این گوشی یک مدل تاشو است و در حالت تاشده به یک نمایشگر ثانویه کوچکتر 6/3اینچ تبدیل می‌شود. بدنه آلومینیومی و پوشش گوریلا گلس ویکتوس دو، آن را در برابر خط و خش نیز مقاوم کرده است. با وزن 239گرم و ضخامت 1/12سانتی‌متر در حالت تا شده، به راحتی می‌توانید موبایل جدید سامسونگ را در جیب خود حمل کنید.

 

یکی از ویژگی‌های زدفولد 6، پشتیبانی از قلم هوشمند S Pen است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از قلم اختصاصی سامسونگ از گوشی موبایل خودشان استفاده کنند. این قلم امکان شناسایی فشار و زاویه، امکان ایجاد ایده‌های خلاقانه و یادداشت‌برداری را برای کاربران فراهم می‌کند. نکته‌ای که نباید در مورد چنین موبایلی فراموش کنیم، دسترسی به هوش‌مصنوعی در بهبود کیفیت عکس‌هاست.این روزها یک مدل قدیمی‌تر از همین موبایل با نام گلکسی زدفولد 5 در بازار وجود دارد که تولید سال قبل است و برای خریدش باید 78میلیون و 600هزار تومان هزینه کنید.

 

گلکسی S24 اولترا

غول امسال سامسونگ گلکسی S24 اولترا است که اگر بخواهید آن را با حافظه داخلی 512گیگابایت و حافظه موقت 12گیگابایت بخرید، به 74میلیون تومان پول نیاز خواهید داشت. این موبایل که در ابتدای سال معرفی شد، دارای یک دوربین 200مگاپیکسلی و صفحه نمایش 6/8اینچ است و از قابلیت پشتیبانی هوش‌مصنوعی استفاده می‌کند. زوم 10 برابری دوربین بدون کاهش کیفیت عکس‌ها از دیگر امکانات قابل توجه گلکسی S24 اولترا به‌حساب می‌آید. برای دوربین سلفی هم سنسور با رزولوشن 12مگاپیکسل در نظر گرفته شده است.

 

اصلی‌ترین تغییر این گوشی به نسبت نسل قبلی، حضور پردازنده اسنپدراگون هشت نسل 3 شرکت کوالکام است. پردازنده‌ای که تاثیر مستقیم در تک‌تک عملکرد‌های بخش‌های مختلف این گوشی دارد. از نظر اجرای بازی‌های سنگین هم خیالتان کاملا راحت باشد که عملکردی روان، با‌کیفیت و بدون لگ را شاهد خواهید بود. باتری با میزان ظرفیت 5هزار میلی‌آمپرساعت در کنار پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 45وات، از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده برای گلکسی S24 اولترا هستند.

 

بد نیست بدانید قابلیت هوش‌مصنوعی این موبایل، برای ایرانی‌ها چندان کاربردی نخواهد بود. این گوشی دارای بدنه‌ای مقاوم از جنس فلز و شیشه است. امکان تصویربرداری با کیفیت 8K را می‌توان از دیگر امکانات گلکسی S24 اولترا دانست. همچنین شما می‌توانید همین موبایل را با حافظه داخلی 256گیگابایت به قیمت 61میلیون و 900هزار تومان بخرید.

 

گلکسی زِد فلیپ 6

این گوشی هم در زمره موبایل‌هایی است که تازه از سوی سامسونگ معرفی شده و همزمان می‌توانید آن را در ایران پیش خرید کنید. قیمت چنین موبایلی 65میلیون تومان در فروشگاه‌های اینترنتی است که اگر آن را با چنین قیمتی بخرید، هدفون گلکسی بادز FE را به شما هدیه خواهند داد. دوربین اصلی موبایل مورد نظر 50مگاپیکسل بوده و صفحه نمایش آن 6/7اینچ است. این دستگاه جدید نسخه‌ای پیشرفته‌تر از مدل پیشین یعنی زدفلیپ 5 است.

 

بدنه فلزی آن نیز، با پوشش شیشه‌ای بسیار مقاوم پوشیده شده است. یکی از نکات برجسته این گوشی، لولای پیشرفته آن است که امکان بسته و باز شدن آن را به صورت کاملا صاف و یکپارچه فراهم می‌آورد. زمانی که گوشی بسته است، نمایشگر خارجی کوچک به‌ خوبی اطلاعات ضروری را نمایش می‌دهد. این صفحه‌نمایش کمکی، به کاربر امکان چک کردن زمان، دریافت اعلان‌ها و حتی پاسخ به تماس‌ها را می‌دهد.

 

در بخش دوربین، زدفلیپ 6 از دو دوربین اصلی 50 و 12مگاپیکسلی بهره می‌برد که قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند حالت پرتره و فیلمبرداری 4K با 60فریم بر ثانیه را فراهم می‌کنند. همچنین یک دوربین سلفی 10مگاپیکسلی در جلو قرار دارد که تصاویر باکیفیتی را ثبت می‌کند. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این گوشی، قابلیت عکاسی در حالت نیمه‌باز است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا به راحتی از امکاناتی مانند زوم و دیگر امکانات آن استفاده کند.

 

گلکسی S24 پلاس

اگر 56میلیون و 900هزار تومان پول داشته باشید، می‌توانید سراغ خرید گلکسی S24 پلاس با حافظه داخلی 256گیگابایت و حافظه موقت 12گیگابایت بروید. این موبایل برخلاف مدل پیشرفته‌تر سری S  سامسونگ، از دوربین 50مگاپیکسل برخوردار است که با مدل‌های فولد برابر است. اندازه صفحه نمایش آن 6/7اینچ است و عملکردی بسیار روان، در اجرای بازی‌های سنگین و نرم‌افزار‌های کاربردی روزمره دارد.

 

از طرفی نه‌تنها در شرایط نوری متنوع، بلکه حتی زیر تابش مستقیم نور خورشید هم وضوح تصویر بسیار خوب و با‌کیفیتی را به شما ارائه می‌کند. در قسمت پشتی هم یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 50مگاپیکسل در کنار سنسور 10مگاپیکسل از نوع تله‌فوتو با قابلیت زوم سه‌برابری اپتیکال و سنسور 12مگاپیکسل فوق‌عریض در نظر گرفته شده. با حضور چنین سنسور‌هایی می‌توانید به راحتی روی عملکرد عالی در عکاسی نور روز و نور شب حساب باز کنید. از طرفی فیلمبرداری 8K هم برای دوربین اصلی در نظر گرفته شده که در زمینه تولید محتوای ویدئو، خیال شما را راحت می‌کند.

 

برای دوربین سلفی هم سنسور با رزولوشن 12مگاپیکسل را شاهد هستیم که سوای عملکرد خوب در عکاسی، در بخش فیلمبرداری هم توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 4K و سرعت 60فریم در ثانیه را دارد. حضور پردازنده قدرتمند اگزینوس 2400 اختصاصی سامسونگ سبب شده تا این گوشی به راحتی هرچه تمام‌تر از پس اجرای بازی‌های سنگین و به‌روز بر‌آید. باتری با میزان ظرفیت 4900میلی‌آمپر‌ساعت در کنار پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند است.

‌ 

شیائومی 14

گوشی موبایل شیائومی 14 به بازارهای جهانی عرضه شد و شیائومی بار ثابت کرد که توانایی زیادی برای تولید انواع گوشی از اقتصادی و میان‌رده گرفته تا پرچمدار دارد. با داشتن اندازه جمع و جور 6/3اینچ، این گوشی انتخابی سنجیده برای بسیاری از افراد است که گوشی‌های بزرگ را دوست ندارند. نمایشگر OLED با حاشیه‌های باریک و وضوح و شفافیت بالا در کنار روشنایی زیاد، کاربردی است و تجربه بصری نسبتا خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. دوربین شیائومی 14 با همکاری برند حرفه‌ای لایکا طراحی شده است.

 

این کار قبلا از سوی هوآوی انجام گرفته بود و نتیجه خوشایندی را دربرداشت. از سویی، پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 برای این گوشی در نظر گرفته شده است تا در هیچ کاری کم نیاورد و بتواند بدون مشکل، سنگین‌ترین برنامه‌ها و بازی‌ها را اجرا کند. قیمت این موبایل با آیفون 13 برابر بوده و نزدیک به 50میلیون تومان است. صفحه جلویی کاملا تخت و پنل پشتی کمی خمیده است و از فریم آلومینیومی باکیفیت در ساخت آن استفاده شده است.

 

این فریم به شدت براق است و جلوه جذابی را ایجاد می‌کند. جنس قاب پشتی از شیشه است که آن را کمی لیز می‌کند و البته اثر انگشت و لکه را به خوبی نشان می‌دهد. با وزن ۱۸۸گرم می‌توان شیائومی 14 را یک گوشی سبک دانست. این گوشی همچنین دارای گواهی IP68 است که آن را در برابر گرد و غبار و آب در عمق 5/1متری و تا ۳۰دقیقه مقاوم می‌کند.

 

گلکسی S23 اولترا

درست است که گوشی‌های سری  Sسامسونگ وارد مرحله جدید همکاری با هوش‌مصنوعی و در مواردی دوربین‌های 200مگاپیکسل شده‌اند، اما نسل قدیمی این موبایل یعنی گلکسی S24 اولترا هنوز خوب فروش می‌رود و به ویژه برای خریدارانی که دنبال گوشی با کیفیت بالا برای عکاسی می‌گردند و نمی‌خواهند آیفون سه سال قبل را بخرند گزینه محبوبی به حساب می‌آید.

 

در حال‌حاضر برای خرید یکی از این موبایل‌ها با حافظه داخلی 256گیگابایت و حافظه موقت 12گیگابایت باید نزدیک به 55میلیون تومان پول در جیب خود داشته باشید. دوربین گلکسی  S23اولترا، مانند نسل جدید آن یک غول 200مگاپیکسلی است. در نمای رو‌به‌رویی این گوشی به صفحه‌نمایش شگفت‌انگیز با ابعاد 6/8اینچ و رزولوشن 1440×3088 پیکسل از نوع Dynamic AMOLED 2X مجهز شده. دوربین این موبایل چه در شب و چه در روز، تصاویر بسیار خوبی را ثبت می‌کند. سنسور 10مگاپیکسل از نوع پریسکوپ‌تله‌فوتو با توانایی زوم 10برابری اپتیکال در کنار سنسور 10مگاپیکسل از نوع تله‌فوتو با قابلیت زوم 3برابری اپتیکال و سنسور 12مگاپیکسل از نوع فوق عریض، دیگر سنسور‌های دوربین قسمت پشتی این گوشی را تشکیل می‌دهند.

 

سنسور دوربین عریض این گوشی توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 8K و سرعت 30 فریم در ثانیه را هم دارد. برای دوربین سلفی، سنسور با رزولوشن 12مگاپیکسل در نظر گرفته شده که توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 4K و سرعت 60 فریم در ثانیه را دارد. باتری با میزان ظرفیت 5هزار میلی‌آمپر‌ساعت و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع با توان 45وات هم از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند است. قلم هوشمند S-Pen هم قابلیت‌های جذاب این گوشی را همراهی می‌کند.

 

کدخبر: ۵۶۳۱۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر