کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۳۸۹
تاریخ خبر:

کاهش چشمگیر فروش فروشگاه‌های اینستاگرامی

کاهش چشمگیر فروش فروشگاه‌های اینستاگرامی

با ایجاد اختلال در وی‌پی‌ان‌ها و کاهش ترافیک، کسب‌وکارهای وابسته به اینستاگرام بار دیگر با کاهش فروش مواجه شده‌اند

پلتفرم پادرو گزارش داده است که به دنبال ایجاد اختلال در فیلترشکن‌ها، میزان ترافیک فروشگاه‌های اینستاگرامی به شدت کاهش یافته و ۲۵ درصد فروشگاه‌ها با کاهش فروش مواجه شده‌اند. در همین حال داده‌های رادار کلادفلر روند کاهش ترافیک را تأیید می‌کند. حساب پادرو در شبکه اکس در این مورد نوشت:‌ «در دو هفته اخیر با شدت گرفتن فعالیت انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری و اختلال جدی در کارکرد فیلترشکن‌ها، میزان سفارش فروشگاه‌های پادرویی فعال در بستر اینستاگرام تا ۲۵ درصد و ترافیک این فروشگاه‌ها تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است. این اختلالات همچنان ادامه‌ دارند.»

 

1

داده‌های رادار کلادفلر هم نشان می‌دهد که در دو هفته اخیر ترافیک شبکه در ایران کاهش قابل توجهی داشته است. از آنجا که شمار قابل توجهی از فیلترشکن‌ها از کلادفلر استفاده می‌کنند، ایجاد اختلال در این رادار، بسیاری از فیلترشکن‌ها را از کار می‌اندازد.

2

سومین گزارش کیفیت اینترنت در ایران مربوط به بهار امسال می‌گوید «تلاش‌های شبانه‌روزی متولیان امر با تحمیل هزینه چندهزارمیلیاردی به مردم و اپراتورها، جلوگیری از گسترش شبکه، مسدودسازی پروتکل‌های موردنیاز کسب‌وکارها و… تغییری در رفتار استفاده مردم در فیلترشکن‌ها نکرده و فقط‌وفقط باعث افزایش تقاضا و ایجاد اختلالات گسترده و آسیب‌های جبران‌ناپذیر به مردم واقتصاد دیجیتال شده است».

 

بر اساس آخرین گزارشی که از سوی دیتاک منتشر شده است نزدیک به ۳ میلیون و هفتصد هزار فروشگاه در اینستاگرام فعال هستند که حدود ۳۳ درصد آن‌ها در حوزه مد و پوشاک و ۲۵درصد در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است. طبق این آمار خوراکی‌ها با ۱۲ درصد در جایگاه سوم، لوازم خانه و آشپزخانه با ۱۱ درصد در جایگاه چهارم، لوازم تحریر و آموزش با هشت درصد در جایگاه پنجم، کالای دیجیتال با هفت درصد در جایگاه ششم و ساعت و جواهرآلات با چهار درصد در جایگاه هفتم قرار دارند.

3

منبع: خبرآنلاین

کدخبر: ۵۶۲۳۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر