کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۰۳۳
تاریخ خبر:

‌کالا را حضوری ببین اینترنتی خرید کن

‌کالا را حضوری ببین اینترنتی خرید کن

دیجی‌کالا می‌گوید قرار است فروشگاه‌گردی اینترنتی و حضوری را با هم ترکیب کند؛ ماجرا چیست؟

هفت صبح| اولین فروشگاه حضوری یا تجربه‌محور دیجی‌کالا جمعه افتتاح شد. فروشگاهی که قرار است تجربه خرید آنلاین و آفلاین را به هم گره بزند. داریم درباره یک مکان واقعی در مجتمع تجاری رویال تهران حرف می‌زنیم که حالا تبدیل به فروشگاه شده و می‌خواهد فاصله خرید آنلاین و آفلاین را کم کند.

 

 

علاقه مردم به لمس‌ کردن کالا

 

چرا دیجی‌کالا انرژی و سرمایه‌گذاری جدیدی روی تاسیس یک فروشگاه گذاشته؟ ‌قصه از اینجا شروع می‌شود که گروه تحقیقات آنها با این سوال که «چرا مردم همچنان علاقه کمی به خرید آنلاین دارند؟» پژوهشی را شروع می‌کند. نتیجه این می‌شود که مردم غالبا دوست دارند کالایی را که قرار است بخرند «لمس» کنند. اینها را مسعود طباطبایی، مدیرعامل دیجی‌کالا روز افتتاحیه این مجموعه توضیح داده‌. این موضوع باعث شد تیم دیجی‌کالا فروشگاهی با ترکیب خرید آنلاین و آفلاین تاسیس کند. فروشگاهی که به گفته‌‌ بنیانگذاران آن پاسخی است به نیاز مشتریانی که می‌خواهند پیش از خرید، کالا را از نزدیک ببینند.  حالا این فروشگاه دقیقا چطور کار می‌کند؟ تصور کنید که می‌خواهید قبل از خرید آنلاین یک گوشی، با آن کار کنید و وزن، دوربین و سرعت آن را بسنجید. یا مثلا فکر کنید قصد دارید از دیجی‌کالا یک هدست مجازی اپل ویژن پرو بخرید اما قصد دارید اول به صورت حضوری با جذابیت‌های آن آشنا شوید.  این همان بستر جدیدی است که دیجی‌کالا ساخته تا راه را برای چنین تجاربی باز کند. افرادی که علاقه‌مند هستند قبل از خرید، کالاها را تست کنند، به این فروشگاه می‌آیند و فروشنده‌های دیجی‌کالا درنهایت یک خرید آنلاین را برای مشتری ثبت می‌کنند. با این کار هم مشتری کالا را لمس کرده، در دست گرفته و حضوری بررسی کرده و هم یاد گرفته که خرید آنلاین به چه شکل است. فروشگاه حضوری یک تاثیر دیگر هم دارد؛ در این صورت مراجعین حضوری می‌توانند به غیر از کالاهایی که اینجا موجود است، از بقیه کالاهای دیگر دیجی‌کالا دیدن و خریداری کنند.

 

سعید محمدی هم‌بنیانگذار دیجی‌کالا درباره اینکه چه اتفاقی باعث شد به فروشگاه حضوری فکر کنند، اینطور می‌گوید: با بررسی‌هایی که با شرکت‌های تجارت‌الکترونیکی در جهان انجام دادیم، متوجه شدیم در فروشگاه‌های اینترنتی کارکرد فضاهای فیزیکی می‌تواند احتمال خرید را با امکان بررسی، خرید و انتخاب بیشتر کند و از سوی دیگر فضای آنلاین هم امکان بررسی و انتخاب از میلیون‌کالا را فراهم کند .برای همین از سه سال گذشته به نوعی وارد این تجربه شدیم و حالا می‌خواهیم بیشتر امکانات فضای آفلاین را به آنلاین اضافه کنیم. به گفته آنها، اسم این ترکیب جدید فیجیتالیزیشن (به معنی تجربه ترکیبی فضای فیزیکی و دیجیتال) است که می‌خواهد این تجربه‌ها را با هم گره بزند.

 

«حمید محمدی»‌، رئیس هیات مدیره دیجی‌کالا اینطور جمع‌بندی می‌کند که «این خرید در امتداد تجربه‌ای است که کاربر ممکن است در سایت دیجی‌کالا انجام داده باشد و برای باقی‌‌مانده خرید یا لمس کالا و سوال پرسیدن در مورد آن به این مرکز مراجعه می‌کند.» بر اساس توضیح دیجی‌کالایی‌ها اینجا فعلا وسایل دیجیتالی فروخته می‌شود. یعنی فعلا فروشگاه جدید دیجی‌کالا در سه حوزه الکترونیکی یعنی موبایل، صدا و بازی‌های الکترونیک فعالیت خواهد کرد ولی به زودی قرار است بخش‌های دیگری هم به آن اضافه شود. بنیانگذاران دیجی‌کالا احتمال می‌دهند در آینده فروشگاه‌های حضوری در بخش‌های آرایشی بهداشتی، اکسسوری، پوشاک و لوازم خانگی تاسیس شوند.

 

شعبه فیزیکی فروشگاه دیجی‌کالا که جمعه شب افتتاح شد، در سعادت آباد، بلوار دریا، تقاطع بلوار خوردین، مجتمع تجاری اداری رویال قرار دارد.

 

کدخبر: ۵۵۹۰۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر