کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۸۲۱
تاریخ خبر:

راهنمای لباس پوشیدن به سبک نابغه‌ها

راهنمای لباس پوشیدن به سبک نابغه‌ها

چطور استایلی شبیه به زاکربرگ، بیل‌گیتس یا استیو جابز داشته باشیم؟

هفت صبح|  اگر هر روز بخواهید یک دست لباس خوش سروشکل از کمد بیرون بیاورید و رنگ‌ها و طرح‌ها را با هم ست کنید، هم باید فاتحه حساب بانکی خود را بخوانید و هم زمان زیادی را در هر روز، صرف انتخاب لباس خواهید کرد. این کاری است که اغب ثروتمندان و نابغه‌های جهان انجامش نمی‌دهند.

 

آنها بیشتر اوقات یک لباس خنثی و ثابت و معمولی می‌پوشند و برای سال‌ها به همان فرم و مدل و رنگ وفادارند. مثلا استیو جابز یک بلوز یقه‌اسکی مشکی داشت که تبدیل به نماد او شده بود و مارک زاکربرگ علاقه زیادی به هودی خاکستری خود دارد. استیوجابز که رهبری غولی به نام اپل را برعهده داشت یک بار در مصاحبه‌ای گفت من چندین شلوار جین و بلوزهای یقه‌اسکی مشکی مشابه هم دارم. این رسم از قدیم هم طرفدار داشته است. مثلا انیشتین نابغه فیزیک همیشه یک کت‌وشلوار خاکستری به‌تن داشت. او البته در تابستان‌ها از بلوزهای دکمه‌دار خنک آستین کوتاه هم استقبال می‌کرد.

 

چندی قبل تصویری از یک کمد پر از تی‌شرت‌های خاکستری با عنوان کمد لباس مارک زاکربرگ، موسس و مدیر فیس‌بوک منتشر شد. او در بهار و تابستان همیشه یک تی‌شرت خاکستری ساده می‌پوشد و آن را با یک شلوار جین ست می‌کند.

 

بیل‌ گیتس علاقه زیادی به پلیورهای رنگی روی پیراهن‌های ساده دارد و جک دورسی مدیرعامل شبکه ایکس در اغلب اوقات با کت‌وشلوار تیره و خوش‌دوخت و مشابه هم در جمع حاضر می‌شود. اگر ساده‌ترین استایل این جمع را در نظر بگیرید و بخواهید بلوز و شلوار را از برندهای ایرانی تهیه کنید، باید حدودا 3میلیون تومان برای پوششی مانند آنچه زاکربرگ می‌پوشد، بپردازید. هزینه لباس پوشیدن مانند جک دورسی بالای 30میلیون تومان می‌شود.

 

    

لباس پوشیدن به سبک استیو جابز

 

درست است که استیو جابز مدیرعامل سابق اپل، سال‌ها است که مرده، اما سبک لباس‌پوشیدن او هنوز هم برای طرفداران استایل نابغه‌ها جذاب است. او در تابستان و زمستان، معمولا یک یقه اسکی مشکی به تن داشت. اگر بخواهید از برندهای ایرانی چنین بلوزی را انتخاب کنید، اغلب باید برای هر عدد بیش از یک میلیون تومان هزینه کنید. مثلا کروم یکی از برندهای داخلی ایرانی است که یقه‌اسکی مشکی را با قیمت حدودی 2میلیون و 700 هزار تومان می‌فروشد. البته اگر بخواهید در این فصل از آن خرید کنید، با تخفیف می‌شود همان یقه‌اسکی ساده را با قیمت یک میلیون و 344هزار و 500تومان خریداری کرد.

 

برند ساللیا یقه‌اسکی‌های ساده مردانه را با قیمت یک میلیون و 350هزار تومان می‌فروشد. یقه‌اسکی‌های مردانه برند وادین‌کوک در فصل سرد، یک میلیون و 198هزار تومان بوده، اما حالا با 958هزار و 400تومان می‌شود، صاحب یکی از آنها شد. برند جین‌وست که البته با نام جوتی‌جینز هم دیده می‌شود و ایرانی است، قیمت چنین یقه‌اسکی را دو میلیون و 300 هزار تومان گذاشته اما از آنجایی که همیشه تخفیف دارد، می‌توانید همان را با قیمت یک میلیون و 700هزار تومان بخرید.

 

در نهایت اگر به بادی‌اسپینر سر زدید، ‌می‌توانید یقه‌اسکی‌های مردانه و مشکی را نزدیک به یک میلیون و 500هزار تومان بخرید. تکمیل‌کننده این لباس‌، برای استیو جابز معمولا یک شلوارجین ساده و معمولی بود. برای خرید چنین جینی از برند جین‌وست، باید نزدیک به 4میلیون تومان هزینه کنید. وادین‌کوک شلوارهای جین ساده مردانه را نزدیک به یک میلیون و 850هزار تومان قیمت گذاشته و سالیان نمونه‌های مشابه را با همان قیمت یک میلیون و 850هزار تومان می‌فروشد. استیوجابز به کتونی‌های مردانه نیوبالانس علاقه زیادی داشت. البته پیدا کردن اصل این مدل‌ها در ایران اگر غیرممکن نباشد، بسیار سخت است. اما به‌طور کلی قیمت کتونی‌های مردانه نیوبالانس معمولا بین 10 تا 20میلیون تومان تعیین می‌شود.

 

 

لباس‌ پوشیدن به سبک بیل گیتس

 

اگرچه در برخی موارد ممکن است بیل گیتس را با کت و شلوار و کراوات ببینیم، اما استایل مورد علاقه او، پوشیدن پلیورهای رنگی روی پیراهن‌های ساده با یقه‌های بزرگ است. این مدیر مشهور مایکروسافت معمولا موهای غیرمرتب و فریم عینک ثابتی دارد. اول از همه بهتر است قیمت پیراهن‌های ساده مشابه بیل‌گیتس را پیدا کنیم که تقریبا چهارفصل هستند.

 

برند کروم که معمولا گران‌تر از دیگر برندهاست، پیراهن‌های ساده و آستین بلند را نزدیک به دو میلیون و 900هزار تومان می‌فروشد. اگر بخواهید از سالیان خرید کنید، بابت پیراهن‌های ساده و کلاسیک مردانه، باید دو میلیون و 390هزار تومان تا دو میلیون و 490هزار تومان هزینه کنید. سله‌بن پیراهن مردانه پارچه‌ای و ساده را یک میلیون و 400هزار تومان قیمت داده که البته با کمی تخفیف می‌شود آن را با قیمت یک میلیون و 120هزار تومان خرید.

 

جوتی‌جینز یا همان جین‌وست سابق، نزدیک به 4میلیون تومان قیمت دارند. البته این برند گزینه‌های ارزان‌تری هم دارد و شما می‌توانید با پولی حدود دو میلیون و 500هزار تومان یک پیراهن کلاسیک را از چنین برندی بخرید و به تن کنید.

 

بادی‌اسپینر پیراهن‌های ساده مردانه را با نام آکسفورد می‌فروشد. برای خرید یک مدل از آنها باید نزدیک به یک میلیون و 300هزار تومان هزینه کنید. برگردیم بر سر پلیورهای رنگی آقای بیل‌گیتس.

 

برندهای ایرانی اغلب چندان سمت تولید چنین پلیورهایی نمی‌روند. اما مثلا اگر به یکی از شعب سالیان سر بزنید، می‌توانید یک مدل با نام جورلان را که تنوع رنگ هم دارد به قیمت یک میلیون و 680هزار تومان تهیه کنید.

 

پلیورهای رنگی مردانه سله‌بن، 868هزار تومان است و البته چندان تنوع رنگی زیادی ندارد. جین‌وست مواردی مشابه آنچه بیل‌گیتس می‌پوشد را بدون تخفیف، یک میلیون و 900هزار تومان قیمت زده که البته می‌شود آن را به قیمت یک میلیون و 349هزار تومان تهیه کرد.

 

بادی‌اسپینر چنین پلیورهایی را یک میلیون و 690هزار تومان قیمت گذاشته که البته می‌توانید آن را حالا که هوا گرم شده با یک میلیون و 351هزار تومان بخرید. بیل‌گیتس هم اغلب لباس‌هایش را با شلوار جین ساده ست می‌کند که قبلا درموردش حرف زدیم و برای خرید از برندهای ایرانی باید بین یک میلیون و 800هزار تومان تا دو میلیون تومان بابتشان هزینه کنید.

 

 

لباس‌ پوشیدن به سبک زاکربرگ

 

برخی معتقدند پشت پرده خرید تی‌شرت‌های خاکستری ساده زاکربرگ، پول زیادی ردوبدل می‌شود و او آنها را از برندهای مشهور و گران می‌خرد. این اطلاعات هرگز تایید نشده و ما هم نمی‌دانیم که او برای خرید چنین لباس‌هایی چقدر پرداخت می‌کند. اما می‌توانیم به شما بگوییم اگر برای خرید چنین لباس‌هایی سری به برندهای ایرانی بزنید، چه گزینه‌هایی دارید و چقدر برایتان تمام می‌شود.

 

قبل از همه این‌ها، البته باید گفت که زاکربرگ طرفدار کتونی‌های برند نایک با رنگ سفید است. این کتونی‌ها هم مانند نیوبالانس در ایران پیدا نمی‌شود. اما اگر گذرتان به کشورهای دیگر افتاد، اغلب باید بیش از 7میلیون تومان بابت یک جفت از آنها هزینه کنید. این مبلغ بسته به اینکه کدام مدل را در نظر دارید، بسیار متغیر است.

 

برند کروم تی‌شرت طوسی کم ندارد. اما اگر بخواهید یک مدل ساده و مشابه آنچه مارک زاکربرگ می‌پوشد را بخرید، باید نزدیک به دو میلیون و 500هزار تومان پول بدهید. البته این در شرایطی است که انتخاب‌های شما پولوشرت باشد وگرنه برای آستین‌کوتاه‌های یقه گرد خاکستری، کارتان با کمتر از 2میلیون تومان هم راه می‌افتد. تی‌شرت‌های طوسی و ساده برند سالیان را می‌شود با قیمت 790 تا 890هزار تومان خرید که یکی از به‌صرفه‌ترین گزینه‌های بازار است.

 

درصورتی‌که بخواهید از وادین‌کوک خرید کنید، باید خودتان را برای خرید 900هزار تومانی آماده کنید. سله‌بن تی‌شرت‌های طوسی و مدل زاکربرگی خود را ارزان‌تر از دیگران می‌فروشد و قیمتشان به 450هزار تومان هم نمی‌رسد. پاتن‌جامه بابت یک تی‌شرت ساده 660هزار تومان از شما پول خواهد گرفت. برای خرید نمونه‌هایی از تی‌شرت ساده مردانه که چندان هم شبیه آنچه زاکربرگ می‌پوشند نیستند، از برند بادی‌اسپینر باید 690هزار تومان هزینه کنید. جین‌وست اغلب تی‌شرت‌های ساده را بین یک میلیون و 500هزار تومان تا دو میلیون و 500هزار تومان می‌فروشد. در مورد زاکربرگ، باز هم داستان شلوارجین سرجای خودش است.

 

 

لباس‌ پوشیدن به سبک جک‌دورسی

 

برخلاف بسیاری از مدیران بزرگ دنیا، جک دورسی در انتخاب لباس‌ها و استایل خود حرف‌های برای گفتن دارد. او معمولا استایل شیک و مرتبی دارد. کت و شلوارهای تیره و تیشرت‌های ساده از اصلی‌ترین انتخاب‌های او هستند. دورسی معمولا در انتخاب لباس‌های خود، درست عمل می‌کند اما فراتر از همین دو گزینه نمی‌رود.

 

در شرایطی که بخواهید از برند ال‌سی‌من یک دست کت‌وشلوار تیره و خوش‌دوخت و نسبتا گران بخرید که شباهت‌هایی به آنچه دورسی می‌پوشد داشته باشد، باید نزدیک به 27میلیون تومان هزینه کنید. البته این برند کت‌شلوارهای تیره با قیمت 22 تا 24میلیون تومان هم دارد. اما چون دورسی بسیار ثروتمند است، ما هم سراغ گران‌ترین گزینه‌های این برند و دیگر برندهای بازار رفته‌ایم.

 

برند گراد گران‌ترین کت‌شلوار تیره‌ای که دارد را با قیمت 15میلیون و 500هزار تومان می‌فروشد و برای خرید از زاگرس‌پوش، باید 18میلیون و 500هزار تومان در جیب داشته باشید. هاکوپیان تنها یک مدل مشکی دارد که شباهت‌هایی با استایل جک‌دورسی می‌شود در آن پیدا کرد که قیمتش به 32میلیون و 450هزار تومان می‌رسد.

 

کروم کت‌وشلوار ندارد اما می‌توان کت‌هایی مشابه با آنچه دورسی می‌پوشد را با قیمت نزدیک به 11میلیون تومان خرید. برای خرید یک جفت کفش چرم ایرانی که به چنین استایلی بخورد؛ باید روی 8 تا 10میلیون تومان حساب کنید.

 

کدخبر: ۵۵۸۸۲۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر