کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۶۰۴
تاریخ خبر:

آخرین وضعیت در سه‌راه امین‌حضور

آخرین وضعیت در  سه‌راه امین‌حضور

خریداران‌لوازم خانگی در ابتدای سال سراغ گزینه‌های به‌صرفه‌تری رفته‌اند

 

ماشین لباسشویی؛ حداقل 10 میلیون و 700 هزار

 

هفت صبح| انواع برندهای ایرانی مانند آبسال، ایکس‌ویژن، میگل و پارس‌خزر از محبوب‌ترین گزینه‌های موجود در بازار هستند. دیگر به‌ندرت می‌توانید در فروشگاه‌های اینترنتی یا در زمان خرید حضوری، انواع لوازم‌خانگی خارجی را ببینید یا تهیه کنید. در نخستین ماه از سال جدید اغلب خریداران دنبال گزینه‌های به‌صرفه برای خرید می‌گردند.

مثلا وقتی برای خرید ماشین‌لباسشویی می‌روند آبسال را با ظرفیت دیگ پنج کیلوگرمی و قیمت 10 میلیون و 720 هزارتومانی به‌ خانه می‌برند یا ماشین‌ظرفشویی ایکس‌ویژن با ظرفیت 14 کیلوگرم و قیمت 29 میلیون و 600 هزارتومان را می‌خرند. برای خرید جاروبرقی یک مدل دو هزار و 500 وات پارس‌خزر با قیمت هشت میلیون تومان جزو پرفروش‌هاست.

 

هنگام خرید اتوبخار فوما با قیمت 830 هزارتومانی از محبوبیت برخوردار است و یخچال‌فریزر کمبی ایستکول که 10 میلیون و 600 هزارتومان فروخته می‌شود و حتی نوفراست نیست جزو کالاهایی است که خریداران لوازم خانگی، زیاد به‌سراغش می‌روند.

 

تلویزیون 50 اینچ اسنوا که 17 میلیون و 800 هزارتومان است را می‌توان یکی دیگر از مدل‌های محبوب دانست. خریداران هنگام انتخاب آبمیوه‌گیری اغلب سراغ مدل‌های تک‌کاره پارس‌خزر می‌روند که محبوب‌ترین گزینه‌اش سه میلیون و 590 هزارتومان قیمت دارد و در نهایت به چای‌ساز میگل یک میلیون و 950 هزارتومان پول می‌دهند. می‌توان گفت اگر این روزها بخواهید از بین گزینه‌های پرفروش بازار لوازم خانگی، همه وسیله‌هایتان را نو کنید باید کمی بیشتر از 83 میلیون تومان هزینه کنند. این در حالیست که در ابتدای سال گذشته، یعنی فروردین ماه 1402، خرید هشت تکه از لوازم‌خانگی‌های محبوب حدودا 70 میلیون تومان تمام می‌شد.

 

 

بیشتر خریداران ماشین‌لباسشویی سراغ گزینه‌هایی می‌روند که دیگ آنها پنج یا شش کیلوگرم ظرفیت دارد. این مدل‌ها قیمت قابل قبولی دارند و جای کمی هم در آشپزخانه اشغال می‌کنند.

 

یک مدل آبسال که دیگی با ظرفیت پنج کیلوگرم دارد یکی از پرفروش‌ترین گزینه‌های بازار است که به قیمت 10 میلیون و 720 هزارتومان فروخته می‌شود که ارزان‌ترین ماشین‌لباسشویی موجود در بازار است.

 

همچنین مدل TE62 از برند ایرانی ایکس‌ویژن با قیمت 14 میلیون و 200 هزارتومان هم نظر خریداران را به خود جلب کرده. در بازار لوازم‌خانگی خبری از محصولات خارجی نیست. به همین دلیل است که یک مدل از وست‌پوینت با ظاهر جذاب و دیگی که 10 و نیم کیلوگرم لباس را در خود جای می‌دهد و 37 میلیون تومان قیمت دارد، گران‌ترین ماشین‌لباسشویی بازار به‌حساب می‌آید.

 

جالب است بدانید که خریداران زیادی این روزها مایلند تا ماشین‌لباسشویی نیمه اتوماتیک بخرند که هم دیگ بزرگتری دارد و هم قیمتش مناسب است. مثلا با سه میلیون و 400 هزارتومان می‌شود یک لباسشویی با دیگ هفت کیلوگرمی را از برند فریدولین خرید. همچنین ماشین‌لباسشویی پاکشوما با ظرفیت نزدیک به 10 کیلوگرم و قیمت پنج میلیون و 580 هزارتومان یکی از محبوب‌ترین‌هاست.

 

ماشین‌ظرفشویی؛ حداقل 23 میلیون

 

خریداران ماشین‌ظرفشویی مدل‌های مبله را به مدل‌های رومیزی ترجیح می‌دهند. این مدل‌ها تنوع زیادی دارند و برای خریدشان به‌دردسر نمی‌افتید.

در کنار چنین خصوصیتی بالا بودن ظرفیت هم باعث محبوبیت ماشین‌ظرفشویی‌ها می‌شود. مدل M150 با قیمت 29 میلیون و 600 هزار تومان از برند ایکس‌ویژن را می‌توان یکی از محبوب‌ترین ماشین‌ظرفشویی‌ها دانست که 14 نفره است و به درد خانواده‌های بزرگ یا کسانی که مدام مهمان دارند می‌خورد. همزمان خریداران از برند دوو هم ماشین‌ظرفشویی‌های 12 نفره و با طراحی نسبتا مدرن را تهیه‌ می‌کنند که با قیمت 23 میلیون و 370 هزارتومان در بازار پیدا می‌شود و البته با توجه به قیمتش ظرفیت نسبتا محدودی دارد.

 

ماشین‌ظرفشویی‌های رومیزی از محبوبیت زیادی برخوردار نیستند. آنها علاوه بر اینکه تعداد کمی ظرف در خود جای می‌دهند، قیمت بالایی دارند و به‌سختی در بازار پیدا می‌شوند. مثلا خریداران به مایدیا مدل WQP6 به میزان 44 میلیون و 200 هزارتومان پول می‌دهند. این مدل شش نفره است و یک سبد دارد. یک گزینه دیگر از مایدیا هم WQP8 است که به‌اندازه هشت نفر ظرفیت دارد و 42 میلیون و 100 هزارتومان فروخته می‌شود.

  

جاروبرقی؛ حداقل سه میلیون تومان

 

دو برند پرفروش جاروبرقی این روزها پارس‌خزر و سایا هستند که در داخل کشور تولید شده‌اند و باتوجه به کیفیت و امکاناتی که دارند، نظر خریداران را به‌خود جلب کرده‌اند. قیمت پارس‌خزر با قدرت دو هزار و 500 وات، هشت میلیون و 80 هزارتومان است. اگر بخواهید از همین برند یک مدل با قدرت دو هزار و 200 وات بخرید، پنج میلیون و 500 هزارتومان پول نیاز خواهید داشت.

 

سایا مدل فوتون هم جزو پرفروش‌هاست و قیمت نسبتا مناسبی دارد و با سه میلیون و 656 هزار تومان می‌توانید آن را با قدرت دو هزار وات بخرید. ارزان‌ترین جاروبرقی از برند اینترنشنال آنیل است که سه میلیون و 400 هزار تومان قیمت دارد و مدل دومنا هم با قیمت سه میلیون و 500 هزارتومان فروخته می‌شود.

 

اگر از مدل‌های رباتی جاروبرقی بگذریم که قیمتشان می‌تواند تا 150 میلیون تومان هم برود، می‌شود گفت برند میله آلمانی گران‌ترین جاروبرقی را در بازار ایران دارد که با 51 میلیون و 500 هزار تومان جاروبرقی ضد آلرژی میله را بخرید. این مدل  دارای طراحی کاملا ساده و رنگ‌های خسته کننده است با این وجود جزو گران‌ترین مدل‌های موجود در بازار به حساب می‌آید. همین مدل را سال پیش می‌شد با قیمت 47 میلیون تومان تهیه کرد.

 

اتوبخار؛ حداقل 830 هزار تومان

 

ایرانی‌ها برای خرید اتو مایل نیستند بیش از دو میلیون و 500 هزار تومان هزینه کنند. برندهایی مانند فوما و برگامو و گوسونیک جای تفال و فیلیپس را گرفته‌اند که قیمتشان در بالاترین حالت به دو میلیون و 500 هزارتومان می‌رسد.

 

محبوب‌ترین گزینه برای خریداران فوما است که برای خریدش به 830 هزارتومان پول نیاز خواهید داشت. شما می‌توانید با پرداخت دو میلیون و 500 هزارتومان یک اتو از برند برگامو بخرید یا با خرید از برند ترکیه‌ای گوسونیک یک میلیون و 200 هزارتومان پول بپردازید.

 

ارزان‌ترین گزینه اتوبخار راف است که قیمتش 730 هزارتومان تعیین شده و بدنه جمع‌وجور و طراحی نازیبایی دارد. یکی از گران‌ترین اتوهایی که می‌توانید در بازار پیدا کنید از برند پولتی ایتالیا است که بدنه نسبتا کوچک و طراحی معمولی دارد و برای خرید آن باید 12 میلیون تومان هزینه کرد.

 

همچنین  در بازار و بین گزینه‌هایی با قیمت بالا، برند فیلیپس دیده می‌شود. فیلیپس مدلGC5037 که طراحی جذاب و منحصر به‌فردی دارد، با قیمت 10 میلیون و 850 هزارتومان فروخته می‌شود. در کنار اتوبخارهای معمولی، بخارگرهایی که لباس‌ها را به‌طور ایستاده هم اتو می‌کنند، طرفدار پیدا کرده‌اند. برخی از خریداران کار با چنین اتوهایی را در مقایسه با مدل‌های قدیمی‌تر آسان می‌دانند.

 

یخچال‌فریزر؛ حداقل پنج میلیون و 600 هزار

 

پارسال همین موقع بیشتر خریداران دنبال یخچال‌فریزرهای دوقلوی جمع‌وجور می‌رفتند. اما نگاهی به پرفروش‌های بازار در فروردین 1403 به ما می‌گوید اغلب خریداران مدل‌های بسیار کوچک که فقط دارای یخچال هستند و به ‌اصطلاح هتلی خوانده می‌شوند را می‌خرند.

 

مثلا دو مدل پنج فوت و 9 فوت ایستکول که اولی شش میلیون و 500 هزارتومان و دومی هشت میلیون و 100 هزارتومان قیمت دارند، جزو پرفروش‌ترین کالاها در گروه یخچال‌فریزر به‌حساب می‌آیند. کسانی که می‌خواهند ساید‌بای‌ساید بخرند سراغ ایکس‌ویژن 28 فوت می‌روند که 30 میلیون و 900 هزارتومان فروخته می‌شود و طرفداران یخچال‌فریزرهای کمبی از برند ایستکول که یک یخچال‌فریزر بسیار ساده با قیمت 10 میلیون و 600 هزارتومان تولید کرده خوششان آمده است.

 

ارزان‌ترین یخچال ایستکول سه فوت و از سری یخچال‌های هتلی است که پنج میلیون و 600 هزارتومان فروخته می‌شود. برند سیلور یک یخچال‌فریزر کمبی تولید کرده که 10 میلیون و 480 هزارتومان قیمت داشته و ارزان‌ترین یخچال‌فریزر بالاوپایین بازار است. اما اگر می‌خواهید گران‌ترین یخچال‌فریزر بازار را بشناسید، باید سراغ برند دوو بروید که یک ساید‌بای‌ساید 35 فوت آن نزدیک به 90 میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. سام هم مدل گران‌قیمتی دارد که با 85 میلیون تومان می‌شود آن را خرید و به‌ خانه آورد.

 

 

تلویزیون؛ حداقل پنج میلیون و 350 هزار

 

بیشتر خریداران تلویزیون سراغ مدل‌های 50 و 55 اینچ می‌روند که برای خانه‌های متوسط مناسب هستند. در واقع بیشتر افراد دوست دارند با هر متراژ خانه‌ای یک تلویزیون نسبتا بزرگ در دسترس داشته باشند. محبوب‌ترین یک گزینه 50 اینچی از اسنوا است که برای خریدش باید 17 میلیون و 800 هزارتومان هزینه کنید. البته اگر شانس بیاورید ممکن است بتوانید با تخفیف چنین تلویزیونی را 16 میلیون و 440 هزارتومان بخرید.

 

مدل 55 اینچی اسنوا هم جزو پرفروش‌هاست که 21 میلیون و 500 هزارتومان قیمت دارد. اگر بخواهید از برند ایکس‌ویژن خرید کنید، قیمت تلویزیون 50 اینچی آن 19 میلیون و 400 هزارتومان است که اگر تخفیفی به‌ تورتان بخورد ممکن است بتوانید آن را با پرداخت 17 میلیون و 390 هزارتومان بخرید. ارزان‌ترین تلویزیونی که در حال‌حاضر می‌شود خرید، از برند صنام است. تلویزیون 24 اینچی این برند که بیشتر به‌درد کلاس‌های درس یا استفاده در اتاق‌خواب می‌خورد، پنج میلیون و 355 هزارتومان قیمت دارد. با شش میلیون و 150 هزارتومان می‌توانید تلویزیون 32 اینچی از برند نکسار بخرید که می‌شود آن را در سالن خانه هم استفاده کرد و خیلی اندازه کوچکی ندارد.

 

آبمیوه‌گیری؛ حداقل یک میلیون و 500 هزار

 

اگر پرفروش‌ترین آبمیوه‌گیری‌های بازار را نگاه کنید متوجه می‌شوید که خریداران ترجیح می‌دهند آبمیوه‌گیری‌های تک‌کاره را خریده و به خانه ببرند. برند پارس‌‌خزر برای آبمیوه‌گیری دست بالا را برای خریداران دارد. مثلا مدل تایگر چنین برندی که ظاهری مدرن دارد و با رنگ نقره‌ای و مشکی ساخته شده، سه میلیون و 590 هزارتومان فروخته می‌شود.

 

مدل قدیمی JC-700P هنوز یکی از پرفروش‌ترین آبمیوه‌گیری‌هاست که در رنگ سفید تولید شده و یک میلیون و 510 هزارتومان قیمت خورده است. این مدل یکی از ارزان‌ترین آبمیوه‌گیری‌هایی است که می‌توانید برای خرید در بازار پیدا کنید. برند هیملر هم کم طرفدار ندارد و یک مدل نسبتا کوچکش را می‌توانید با قیمت هشت میلیون و 500 هزارتومان خرید. از ارزان‌ترین آبمیوه‌گیری‌ها می‌توانید از برند المپیا یاد کنیم که یک میلیون و 600 هزارتومان فروخته می‌شود.

 

نانیوا هم آبمیوه‌گیری خود را با قیمت یک میلیون و 790 هزار تومان می‌فروشد. اما بازار آبمیوه‌گیری‌های گرانقیمت به شدت جذاب است. گران‌ترین مدل از برند مجیمیکس بوده که ظاهرا تازه به بازار رسوخ پیدا کرده است و 400 میلیون تومان فروخته می‌شود. اندازه این مدل جمع‌وجور است و طراحی شیکی دارد. اگر بخواهید از سیچ خرید کنید که برندی کلاسیک و انگلیسی است باید 38 میلیون و 500 هزارتومان پول داشته باشید.

 

 

چای‌ساز؛ حداقل یک میلیون و 350 هزار

 

کسانی که برای خرید چای‌ساز به بازار می‌روند اغلب مدل‌هایی که کتری و قوری روی هم قرار گرفته را می‌پسندند و دوره مدل‌هایی که جای بیشتری در آشپزخانه می‌گیرند ظاهرا به سر رسیده است. یکی از محبوب‌ترین چای‌سازها از برند میگل است که با قیمت یک میلیون و 950 هزارتومان فروخته می‌شود و قوری و کتری آن کاملا شفاف است.

 

به‌طور کلی می‌شود گفت بیشتر افراد موقع خرید چای‌ساز از برند میگل استقبال می‌کنند و به ندرت بیش از سه میلیون و 500 هزارتومان برای خرید چای‌ساز هزینه می‌کنند. ارزان‌ترین چای‌ساز در بازار از برند راف است که قوری و کتری شفاف دارد و یک میلیون و350 هزارتومان فروخته می‌شود.

 

برند پلاتینیوم یک مدل کتری و قوری کنار هم تولید کرده که یک میلیون و 850 هزارتومان قیمت دارد. برند هاردستون گران‌ترین چای‌ساز بازار را تولید کرده است که یک گزینه شفاف بوده و قوری و کتری‌اش روی هم قرار می‌گیرند. برای اینکه بتوانید چنین چای‌سازی را تهیه کنید باید 20 میلیون و 700 هزارتومان پول بدهید. برند آرچلیک در کشور همسایه، ترکیه تولید شده و برای خرید چای‌ساز آن باید 17 میلیون و 400 هزار تومان هزینه کنید و برای خرید چای‌ساز فلر 16 میلیون و 300 هزار تومان پول بپردازید.

 

 

 

کدخبر: ۵۵۵۶۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر