کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۴۲۱
تاریخ خبر:

۳۵ درصد بیشتر!

35 درصد بیشتر!

همه آنچه باید درمورد نرخ جدید بیمه شخص ثالث و تنوع آن ‌بدانیم

هفت صبح| همزمان با کارت سوخت خبر مهم افزایش قیمت بیمه شخص ثالث به رسانه‌ها رسید. بعد از افزایش ۳۰ درصدی نرخ دیه در زمستانی که گذشت، صعود بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث که در ایران اختصاراً قانون بیمه شخص ثالث نامیده می‌شود هم غیرقابل پیش‌بینی نبود. در مقایسه با سال قبل باید امسال چقدر پول بیشتری برای بیمه خودروی خود بدهیم؟

 

بیمه شخص ثالث اجباری است و با این حساب هرکسی که خودرو دارد، باید فکری به‌حال بیمه‌اش کند.  به‌دنبال افزایش ۳۳/۳ درصدی نرخ دیه نرخ رشد حق بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۳ ،  ۳۵/۵درصد افزایش پیدا کرده است. البته این مبلغ حق بیمه پایه است و شرکت‌های بیمه با توجه به خدماتی که ارائه می‌کنند، ممکن است بیش از این مبلغ از شما بابت بیمه شخص ثالث پول بگیرند.

 

نرخ بیمه شخص ثالث برای خودروهای سواری از چهار میلیون و ۱۲۱ هزارتومان شروع می‌شود. این مبلغ مربوط به ماشین‌های کمتر از چهار سیلندر است. مثلا اگر ام‌وی‌ام ۱۱۰ یا ماتیز دارید، کف نرخ بیمه امسال‌تان چنین مبلغی است.

دارندگان خودروهای پیکان، پراید و سمند باید امسال چهار میلیون و ۸۸۹ هزار و ۹۰۰ تومان بابت بیمه شخص ثالث هزینه کنند و مبلغ پرداختی برای دارندگان خودروهای چهار سیلندر، پنج میلیون و ۷۴۷ هزار و ۸۰۰ تومان است.

اگر ماشین شما بیش از چهار سلیندر باشد، باید در سال ۱۴۰۳ حداقل شش میلیون و ۴۳۳ هزار تومان بابت حق بیمه شخص ثالث کنار بگذارید.

 

بد نیست بدانید که مبلغ حق بیمه برای وسایل نقلیه با کاربری آژانس، کرایه و مسافرکش شخصی درون شهری ۱۰ درصد و برون شهری ۲۰ درصد بیشتر از حق بیمه خودروهای سواری مشابه است.

 

حتی اگر موتورسیکلت دارید، تهیه بیمه شخص ثالث باید جزو اولویت‌هایتان باشد. کمترین میزان حق بیمه موتور امسال مربوط به موتورسیکلت‌های گازی است که باید یک میلیون و ۲۵۲ هزار تومان پرداخت کنند.

البته این رقم پایه است و بنا بر اینکه از چه شرکتی بیمه می‌گیرید، این نرخ ممکن است بالاتر برود.

 

کف هزینه بیمه شخص ثالث برای موتورسیکلت دنده‌ای یک سیلندر یک میلیون و ۲۵۲ هزار و ۴۰۰ تومان است و موتور‌سیکلت‌های دو سیلندر به بالا باید امسال حداقل یک میلیون و ۳۵۷ هزار و ۷۰۰ تومان حق بیمه شخص ثالث بپردازند.

در نهایت کسانی که موتورسیکلت دنده‌ای سه چرخ یا سایدکار دارند، به یک میلیون و ۴۹۷ هزار و ۷۰۰ تومان جهت بیمه حق ثالث نیاز خواهند داشت.

  

صاحبان خودروهای ون هفت نفره، در سال ۱۴۰۳، ۱۱ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۸۰۰ تومان حق بیمه شخص ثالث می‌پردازند که این نرخ مربوط به پایه است و احتمالا به آن از سوی شرکت بیمه اضافه خواهد شد.

ون‌های ۹ نفره، حداقل ۱۲ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۵۰۰ تومان حق بیمه خواهند پرداخت و کف نرخ حق بیمه برای ون‌هایی که برای ۱۰ نفر جا دارند ۱۲ میلیون و ۳۱۸هزار و ۲۰۰ تومان است.

 

دارندگان مینی‌بوس‌های ۱۶ نفره در سال ۱۴۰۳، دستکم ۱۵میلیون و ۱۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان حق بیمه شخص ثالث می‌پردازند و کف حق بیمه برای اتوبوس‌های ۲۷نفره، ۲۳ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۲۰۰ تومان است.

 

کدخبر: ۵۵۵۴۲۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر