کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۳۶۵
تاریخ خبر:

نمی‌ترسم

نمی‌ترسم

گفت‌وگو با دختری که در لحظه سقوط از برج میلاد فریاد زد: نمی‌ترسم!

هفت صبح| «لحظه‌ای که می‌پرم، شاید به کل دو ثانیه طول بکشد، اما تا یک هفته بعد حالم خوب است.» این جمله را فاطمه مشهدی می‌گوید. همان دختری که مدتی است ویدئوی سقوطش از برج میلاد در اینستاگرام دست به دست می‌شود و بیش از 40 میلیون بار دیده شده.

 

در ویدئو تمام تجهیزات بانجی‌جامپینگ را پوشیده، پایش را به لبه پرتگاه تکیه داده و پشتش خالی است. تنها یک طناب او را بین زمین و آسمان نگه داشته که آن را هم مسئول بانجی‌جامپینگ با کاتر پاره می‌کند.

 

اما آن چیزی که این ویدئو را تا این حد پربازدید کرده احتمالا جمله‌ای است که این دختر بارها در ویدئو تکرار می‌کند: نمی‌ترسم. فاطمه در گفت‌وگو با هفت صبح درباره این تجربه دلهره‌آور صحبت کرده و از دیگر فعالیت‌های هیجان انگیزش گفته است.

 

فاطمه مشهدی با 23 سال سن صاحب یک مزون لباس در مرزداران تهران است. از حدودا شش سال پیش در ورزش فوتسال فعالیت می‌کرد اما بعد از آسیبی که دید نتوانست تا دو سال پیش دوباره به این ورزش برگردد. با این حال در حال حاضر دوباره به زمین برگشته و در تیم آرمینه تهران بازی می‌کند.

پریدن فاطمه مشهدی از برج میلاد بانجی جامپینگ

او در جواب به این سوال که چه شد تصمیم گرفت بانجی جامپینگ از برج میلاد را امتحان کند به هفت صبح می‌گوید: «وقتی هفت یا هشت ساله بودم، در سینما یک فیلمی دیده بودم که متاسفانه اسم آن را یادم نیست. یکی از بازیگرهای پسر در این فیلم این کار را انجام می‌داد و من از دیدنش خیلی لذت می‌بردم. اما خانواده‌ام اصلا راضی نمی‌شدند که این کار را انجام بدهم. یک بار دیدم پارک نهج‌البلاغه بانجی جامپینگ گذاشته. با اینکه خانواده به من اجازه ندادند اما رفتم و پریدم و خیلی حال داد.»

 

او چند بار دیگر هم بانجی جامپینگ و سویینگ را امتحان کرده است. سویینگ در حقیقت تجربه سقوط آزاد و تاب خوردن بین دو نقطه از ارتفاعی بسیار بلند است که به نظر فاطمه از بانجی جامپینگ هم دل و جرات بیشتری می‌خواهد.

 

فاطمه بعد از جمع شدن تفریحات هیجانی پارک نهج‌البلاغه حالا برای دنبال کردن علاقه‌اش به ترشح آدرنالین به برج میلاد می‌رود.

 

به گفته او ویدئویی که در اینستاگرام وایرال شده مربوط به حدودا دو ماه پیش است و این دومین بار است که بازدید بالایی می‌گیرد.

 

اولین بار ویدئویی کوتاه‌تر از پرشش را، بدون صحبت‌هایی که در آن زده می‌شود منتشر می‌کند و 30 میلیون بار دیده می‌شود. اما دو هفته پیش دوباره نسخه کاملترش را منتشر می‌کند و این بار بیش از 40 میلیون بار دیده می‌شود.

 

این ویدئو به اکسپلورر صفحات خارجی هم رسیده و در کامنت‌ها بسیاری به زبان‌های مختلف انگلیسی، ترکی و عربی و ... شجاعت او را تحسین کرده‌اند. او می‌گوید بسیاری از کاربران و یوتیوبرهای خارجی با فالوئرهای میلیونی به او پیام داده‌اند و از او اجازه گرفته‌اند تا ویدئوی او را در صفحه خود بازنشر کنند. حتی بعضی‌ها به او پیشنهاد پول هم داده‌اند تا حق کپی رایت ویدئو رعایت شود.

 

 

چهار میلیون تومان برای چند ثانیه

پریدن فاطمه مشهدی از برج میلاد

در ویدئوی فاطمه یک نکته‌ای غیرمعمول است. آن هم اینکه طناب را با کاتر می‌برند و پرتاب می‌شود. او در این باره توضیح می‌دهد: «اینکه طناب را ببرند روال معمول بانجی جامپینگ نیست و خودم پیشنهادش را دادم. این کار را اولین بار مجید اشرفی انجام داده که مربی بانجی جامپینگ است. حالا هم در خیلی از کشورها مرسوم شده است.»

 

او با اینکه حس آن لحظه‌اش را با کلمه «آرامش» توصیف می‌کند، استرسی را که قبل از سقوط داشته هم کتمان نمی‌کند: «آن لحظه که می‌افتی شاید دو ثانیه طول بکشد اما تا یک هفته بعد حالت خوب است. اولش که پرتاب می‌شوی ترسناک است اما وقتی روی هوا معلق هستی یک حس آزادی، آرامش و رهایی خاصی داری.»

 

صدای پسر دیگری هم پشت زمینه فیلم شنیده می‌شود که به گفته فاطمه یکی از افرادی بود که قصد داشت بعد از او بپرد. او با گریه و داد به مردی که کاتر را در دستش دارد می‌گوید «نزن آقا نزن. من دارم می‌ترسم.»

 

فاطمه هم سرش داد می‌زند که «میگم نمی‌ترسم!» او درباره حس واقعی‌اش در آن لحظه توضیح می‌دهد: «اولش واقعا ترسیده بودم. آن اول که باید پایم را به آن میله تکیه می‌دادم و آماده می‌شدم برای سقوط، خیلی ترسیدم و یک دقیقه طول کشید تا بتوانم خودم را در آن موقعیت قرار بدهم. اولش داشتم جیغ می‌زدم. آن قسمت‌های ویدئو را نگذاشتم. همه دورم جمع شده بودند و دوستانم هم مسخره‌ام می‌کردند که اگر می‌ترسی چرا می‌آیی؟ اما گفتن کلمه نمی‌ترسم به من این انرژی را داد که واقعا نترسم.»

 

هزینه بانجی جامپینگ به علاوه فیلمبرداری و عکسبرداری در برج میلاد در سال جدید چهار میلیون تومان است اما زمانی که فاطمه آخرین پرشش را انجام داد نرخ پرش و فیلمبرداری و عکسبرداری در کل سه میلیون تومان بوده است.

 

برنامه بعدی سقوط آزاد از هواپیماست

 

این دختر 23 ساله در صفحه شخصی خود ویدئوهایی از چتربازی و پاراگلایدر هم گذاشته اما به گفته خودش به طور جدی این ورزش را دنبال نمی‌کند و فقط برای لذت بردن در آسمان، پاراگلایدر را امتحان کرده است.

 

وقتی از او پرسیده می‌شود که آیا دوست دارد از این کار درآمدی هم داشته باشد یا نه می‌گوید: «اصلا. تا به حال به این کارها به عنوان شغل نگاه نکرده‌ام. فقط برای لذتی که دارد این کارها را امتحان می‌کنم. اگر شغل مزونم را نداشتم که نمی‌توانستم برای چند ثانیه چهار میلیون تومان بدهم.»

 

اما انگار بانجی جامپینگ و پاراگلایدر برای فاطمه مشهدی کافی نیست. او می‌خواهد یک روزی پرش و سقوط آزاد از هواپیما و هلی‌کوپتر یا اسکای دایوینگ را امتحان کند: «خیلی دوست دارم از هواپیما یا هلیکوپتر به پایین بپرم اما تا جایی که می‌دانم در تهران کلاس‌هایش وجود ندارد و باید به جنوب ایران بروم. باید در کلاس‌هایش شرکت کرد و مدرکش را گرفت و بعد اجازه می‌دهند که بپرم.»

 

 

 

کدخبر: ۵۵۶۳۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر