کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۸۰۷۴
تاریخ خبر:

ماجرای بازیگر افغانستانی که بخاطر ملیتش دستگیر شد

ماجرای بازیگر افغانستانی که بخاطر ملیتش دستگیر شد

بازیگر نمایش «هار» از ون پلیس بیرون آورده شد تا بتواند با بیست دقیقه تأخیر روی صحنه برود

 چند روز پیش کارگردان نمایش «هار» که در کاخ هنر روی صحنه است، در صفحه اینستاگرامش از پیغام چند کلمه‌ای بازیگرش ۲۵ دقیقه پیش از شروع اجرا نوشت. پیغامی‌ که سه بار پشت سر هم تکرار شده است: حسین منو گرفتن...چهار راه ولیعصر ...مدرک همراهم هست.

پیغام را «علی‌اصغر حسینی» بازیگر افغان نمایش نوشته است. در اضطراب دقایق قبل از اجرا، حسین پوریانی فر، کارگردان نمایش، با موتور به محل بازداشت بازیگرش می‌رود: یک ون سفید با قفس آهنی.

او هرچه با مأموران صحبت می‌کند که علی اصغر حسینی مدارک اقامت دارد و بروشور نمایش را هم نشان می‌دهد، گفته می‌شود کسی که داخل این ون رفته دیگر بیرون نمی‌آید و باید دو روز را در کمپی نزدیک ورامین بگذراند تا وضعیتش بررسی شود. آنچه کارگردان مدام توضیح می‌دهد، بی فایده است و حتی راننده به او می‌گوید «شما چقدر بدبختین که بازیگر تئاترتون افغانیه».

در نهایت با صحبت با مأموران بالادست‌تر و بعد از یک ربع بحث در اتفاقی که کارگردان آن را معجزه تئاتر می‌نامد، بازیگر افغانستانی از ون بیرون آورده می‌شود و با بیست دقیقه تأخیر روی صحنه می‌رود. هرچند آنطور که توضیح داده در تمام آن لحظات دیگر نمایش برایش مهم نبوده و فقط می‌خواسته به یک انسان کمک کند.

 

منبع: فرارو
کدخبر: ۵۶۸۰۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر