کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۹۴۱
تاریخ خبر:

نجات یک توله پلنگ از چاه در ساری + عکس

نجات یک توله پلنگ از چاه در ساری + عکس

ماموران یگان حفاظت این توله پلنگ ماده را از ته چاه بیرون آورده و جهت تیمار به مرکز درمان حیات وحش انتقال دادند

ماموران یگان حفاظت این توله پلنگ ماده حدود سه ماهه را از ته چاه بیرون آورده و جهت تیمار و بازیابی توان جسمی به مرکز کلینیک ودرمان حیات وحش سمسکنده ساری انتقال دادند.

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران از نجات و زنده گیری یک قلاده توله پلنگ در چاهی در منطقه جنگلی شهرستان نکا خبررداد.

یک قلاده توله پلنگ، پس از گرفتار شدن در چاهی در منطقه جنگلی میانبند شهرستان نکا، توسط تیم امداد و نجات اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، زنده گیری و جهت تیمار و بازیابی توان جسمی به مرکز کلینیک و درمان پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری منتقل شد.

درپی گزارش دریافتی مبنی بر سقوط یک قلاده توله پلنگ به چاهی در منطقه میانبند شهرستان نکا در عرصه ملی، ماموران یگان حفاظت محیط زیست نکا به محل مذکور عزیمت و پس از تایید واقعه، تیم امداد و نجات و زنده گیری گونه های جانوری آسیب دیده به همراه دامپزشک معتمد این اداره کل، محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست و شهرستان ساری با وسایل و تجهیرات امدادی و درمانی به محل واقعه اعزام شدند.

در این گزارش آمده است ماموران یگان حفاظت این توله پلنگ ماده حدود سه ماهه را از ته چاه بیرون آورده و جهت تیمار و بازیابی توان جسمی به مرکز کلینیک ودرمان حیات وحش سمسکنده ساری انتقال دادند.

بنا به گزارش این اداره کل، پس از اطمینان از سلامتی و بازیابی توان جسمی این توله پلنگ، آن را در زیستگاهش رهاسازی کنند.

پلنگ ایرانی که نام علمی آن ' پنترا پاردوس تولیانا Panthera pardus tulliana ' و نام انگلیسی آن هم ' پرشین لئوپارد Persian Leopard ' است، بزرگ ترین یا یکی از بزرگ ترین زیرگونه‌های پلنگ است که بومی غرب آسیا محسوب می شود.

نجات یک قلاده توله پلنگ از چاه/ عکس

 

 

منبع: ایرنا
کدخبر: ۵۶۳۹۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر