کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۶۴۵
تاریخ خبر:

اینستاگرافی| اینستاگرام در هفته‌ای که گذشت

اینستاگرافی| اینستاگرام در هفته‌ای که گذشت

از دیالوگ پارسا پیروزفر و کلاس رقص‌ محمدرضا علوی تا رپرهای کرد و...

هفت صبح، آریانا برازنده |  یک: یکی از جالب‌ترین ویدئوهایی که این روزها در اینستاگرام زیاد دیده می‌شود، بخشی از سریال در انتهای شب است. همان قسمت‌های اول که در آن بهنام (با بازی پارسا پیروزفر) تازه به خانه رسیده. آفتاب غروب کرده و دارد خطاب به «ماهی» (با بازی هدی زین‌العابدین) می‌گوید: «من ... تا شب‌ها برسم خونه شده ساعت7. تا به خودم بجنبم شده وقت شام. تا دو سه صفحه کتاب بخونم  یه طرح بزنم شده نصف شب.» یک پیج ایرانی برای این دیالوگ این کپشن را انتخاب و آن را پست کرد: «وقتی دوستام بهم می‌گن چرا باهامون بیرون نمیای.» این ویدئو نزدیک به سه میلیون بار دیده شده.

 

دو: ماه پیش یک بلاگر انگلیسی زبان با خواندن ریتمیک عددها یک چالش جدیدی راه انداخت. حالا محمدرضا علوی که به خاطر کلاس رقص‌هایی که برای مردان برگزار می‌کند در اینستاگرام شناخته شده است پستی گذاشت و نوشت: این چالش رو می‌خوام با همکلاسی‌های دبستانم بروم: 12345678، 2345678 ،345678 ،456789 و ..... عکسی از خودش و دوستانش در ویدئو دیده می‌شود که یکی یکی با همان ریتم آهنگ نشان می‌دهد از این گروه دوستی هشت نفره به جز او، همگی مهاجرت کرده‌اند. سه نفر از آنها ساکن آمریکا هستند، یک نفر آلمان، یکی انگلیس، یکی جمهوری آذربایجان و یکی هم کانادا. فقط اوست که ایران مانده.این ویدئو را 74 هزار نفر برای هم دایرکت کرده‌اند. احتمالا دوستانی که حالا یکی از آنها ایران است و دیگری... غیر از او یک کاربر ایرانی دیگر هم به نام آیزان (ساکن امارات) اجرای خلاقانه‌ای از این روخوانی اعداد داشته که نزدیک به یک میلیون بار دیده شد. 

 

سه: بعد از ترند شدن آهنگ‌های محسن لرستانی در اینستاگرام، به نظر می‌آید این روزها به تعداد خواننده‌هایی که با زبان و لهجه بومی آهنگ می‌خوانند اضافه شده. حالا یا اعتماد به نفس بیشتری برای انتشار آثارشان پیدا کرده‌اند و یا اینکه مخاطب جدید علاقه بیشتری به شنیدن موزیک هم زبان خودش پیدا کرده. برای همین هم ویدئوهای بعضی از آنها میلیون‌ها بازدید می‌گیرد.

 

مثلا پیجی به نام کردستان هیپ هاپ وجود دارد که رپرهای کرد را معرفی می‌کند. تعدادی از آنها رپرهای ساکن سنندج یا دیگر شهرهای کردنشین هستند. یا «امیر» یک رپر ترک است که قسمتی از بتل رپی که اخیرا در یکی از  پارک‌های تبریز داشته در اینستاگرام منتشر کرد. تا امروز این ویدئو یک میلیون و 500 هزار بار دیده شده و 60 هزار نفر هم آن را دایرکت کرده‌اند. البته یکی از دلایل دیده شدن آن این است که خود ترک‌ها هم از بی‌قافیه بودن و صدای نامناسب این رپر شاکی شده بودند.

 

قانون اینستاگرام ولی این است که جنس بد، بهتر ویو می‌گیرد. در اینستاگرام کاربری هم به نام سپهر داریم که لری بویراحمدی می‌خواند. دو ویدئوی او در همین یکی دو ماه گذشته بیش از 5 میلیون بار دیده شده. اولین آهنگی که خیلی ترند شده، قطعه‌ای است که او با یک آهنگ دیگر (بال پرواز منو پس بدید/ قلب با ناز منو پس بدید) ریمیکس کرد.

 

سپهر در این آهنگ مشترک می‌خواند: «ای خدا کورم بکو من مال نگردوم (خدایا جان من را بگیر که زنده نمانم) نومزاد چند سالمه دادن به مردم (نامزد چند ساله‌ام را داده‌اند به مردم)/ لیلوشت و با ایا شو نصف شو (نسیم خنک شبانه میاد نیمه شب) مه زیه من نیم دری و یارم خویه (مهتاب در پنجره می‌تابد و عشق من خوابیده)... خواننده اول (پروا) و سپهر بعد از اصرار مخاطبانشان که زودتر نسخه رسمی این آهنگ را منتشر کنید آهنگ «بال پرواز» را با هم خواندند و احتمالا به زودی منتشر می‌شود.

 

کدخبر: ۵۶۳۶۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر