کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۰۳۹
تاریخ خبر:

حداکثر شهریه مدارس غیرانتفاعی اعلام شد

حداکثر شهریه مدارس غیرانتفاعی اعلام شد

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، سقف و کف شهریه را اعلام کرد

تسنیم از قول احمد محمودزاده نوشت: رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شهریه مدارس برای سال تحصیلی جدید براساس مواد ۱۵ و ۱۶ قانون تأسیس مدارس غیردولتی به استان‌ها ابلاغ شده است. ماده ۱۵ می‌گوید الگوی تعیین شهریه مدارس و الگوی تعیین شهریه مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی با توجه به دوره تحصیلی، سطح آموزشی و پرورشی، برنامه سال تحصیلی، فعالیت‌های فوق‌برنامه، فضای فیزیکی و تجهیزات و شرایط منطقه‌ای و رتبه‌بندی سالانه مدارس و نرخ تورم رسمی کشور که از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌شود، توسط شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی تهیه می‌شود.

مدارس بر این اساس آیتم‌های مدنظر خود را در سامانه بارگذاری می‌کنند که توسط منطقه بررسی و تأیید می‌شود و در صورت تأیید توسط استان ابلاغ خواهد شد البته اگر مؤسس مدرسه اعتراض داشته باشد می‌تواند آن را منعکس کند و اگر در حق مدرسه اجحاف شده باشد افزایش شهریه را اعمال خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با ابراز اینکه "در سه سال گذشته شهریه برخی مدارس غیردولتی بسیار پایین بود."، بیان کرد: به‌عنوان مثال سال گذشته شهریه ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی داشتیم و این ارقام باعث لطمه به مدارس و افت کیفیت نیروی انسانی می‌شد.

درخواست شهریه ۸۰ تا ۹۵ میلیون تومانی توسط برخی مدارس

محمودزاده ادامه داد: سقف و کف شهریه تمام مدارس مشخص است و میانگین شهریه مدارس غیردولتی از ۱۰ میلیون تا ۸۰ میلیون تومان است البته برخی مدارس شهریه ۸۰ تا ۹۵ میلیون تومانی را درخواست داده‌اند که هنوز به توافق نرسیدیم و ۷۵ درصد مدارس شهریه ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومانی دارند.

وی با اعلام اینکه در مدارس غیردولتی سه نوع شهریه ثابت و فوق‌برنامه درسی و غیردرسی دریافت می‌شود، اضافه کرد: خانواده‌ها می‌توانند این شهریه‌ها را به‌صورت مجزا در سامانه مشارکت‌ها با اسم مدرسه مشخص کنند.

منوی سرویس مدارس باید متناسب با فضای آموزشی باشد

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: هزینه سرویس، غذا، میان‌وعده و لباس فرم خارج از شهریه مدارس است همچنین برخی مدارس ممکن است بابت فعالیت‌های آموزشگاهی مانند کلاس زبان شهریه‌ای دریافت کنند. برخی مؤسسان این ارقام را با هم جمع و به‌عنوان شهریه کلی مدرسه اعلام می‌کنند.

وی با اظهار اینکه «در دو سال گذشته ۲۵۰ مدرسه غیردولتی به‌دلیل شهریه تعطیل شدند و والدین می‌توانند از طریق سامانه مشارکت‌ها ارقام بالای شهریه مدارس غیردولتی را گزارش کنند.»، تأکید کرد: شهریه خدمات جانبی همچون سرویس، غذا و لباس فرم باید براساس عرف و قیمت‌گذاری دستگاه‌های مربوطه باشد همچنین منوی غذای مدارس باید متناسب با محیط آموزشی باشد و اگر خانواده‌ای غذای متفاوت‌تری می‌خواهد آن را در خانه برای فرزندش تأمین کند

کدخبر: ۵۶۲۰۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر