کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۲۱۶
تاریخ خبر:

تعرفه ساعات پرمصرف برق چند برابر زمان‌های معمولی است؟

تعرفه ساعات پرمصرف برق چند برابر زمان‌های معمولی است؟

مشترکان باید در ساعات اوج مصرف برق از وسایل پرمصرفی همچون کولر، جاروبرقی، ظرفشویی و... استفاده نکنند

در دنیای امروز، مصرف برق به عنوان یکی از نیازهای اساسی زندگی بشر، نقشی حیاتی ایفا می‌کند. اما تولید این انرژی ارزشمند، نیازمند صرف منابع طبیعی و سرمایه‌های ملی است. از این رو، مدیریت صحیح مصرف برق نه تنها به حفظ این منابع و صرفه جویی در هزینه‌ها کمک می‌کند، بلکه در پایداری شبکه برق و جلوگیری از خاموشی‌ها نیز موثر خواهد بود.

 

تعرفه ساعات اوج مصرف برق ۲.۵ برابر بیشتر از ساعات معمولی حساب می‌شود. در نتیجه مشترکان باید در ساعات اوج مصرف برق از وسایل پرمصرفی همچون کولر، جاروبرقی، ظرفشویی و... استفاده نکنند. چرا که در این ساعات، ضمن مصرف خانگی برقی، صنایع مختلف، چاه‌های کشاورزی و دیگر اداره‌ها در حال مصرف برق هستند.

 

پس از اینکه از ساعت اوج مصرف در شب گذشتیم، تعرفه مصرف برق در ساعات ۱۲ شب تا ۶ صبح با تخفیف حساب می‌شود. به‌عنوان مثال الگوی مصرف برق در مناطق گرمسیری، برای یک ماه، ۳ هزار کیلووات ساعت است. اگر مشترکان با مصرف درست، تنها نیمی از این مقدار برق را مصرف کنند. تعرفه مصرف برق رایگان حساب خواهد شد.

 

تعرفه‌های برق، ‌امسال تغییر خواهد کرد؟

امسال هیچ‌گونه تغییری در تعرفه‌های قیمت برق نخواهیم داشت؛ اما باید توضیح داد مشترکان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و همچنین سازمان بهزیستی درصورتی که مصرف برق‌شان کمتر از الگوی منطقه‌ باشد، از پرداخت هزینه برق معاف خواهند بود. علاوه بر این، برای مشترکانی که کمتر از الگوی منطقه‌ خودشان مصرف داشته باشند تغییری در تعرفه نخواهد داشت و قبض برق بسیار مقرون به صرفه‌ای برای آنها صادر خواهد شد.

 

اما در عین حال مشترکانی که در مناطق معتدل کشور با الگوی ۳۰۰ کیلو وات در ‌ماه ساکن هستند و از کولر گازی به جای کولر آبی استفاده می‌کنند، باید بدانند مصرف آنها به‌طور حتم از میزان مصرف الگو بالاتر خواهد رفت، مگر اینکه در میزان ساعات استفاده از کولر گازی مدیریت داشته و دما را روی ۲۰ تا ۲۵ درجه تنظیم کنند.

منبع: همشهری
کدخبر: ۵۶۰۲۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر