کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۹۱۹
تاریخ خبر:

واکنش کمیسیون بهداشت به ماجرای سهمیه داروخانه‌ها به شرط حجاب

واکنش کمیسیون بهداشت به ماجرای سهمیه داروخانه‌ها به شرط حجاب

محمدعلی محسنی ‌بندپی می‌گوید آسیب‌هایی که ما در طول 40 سال گذشته دیدیم بیشتر از افراط و تفریط‌ها بوده است

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: باید پرسید فردی که بدون حجاب به داروخانه مراجعه می‌کند پیش از آن کجا بوده است؟ قطعاً او در فضای اجتماعی بوده است، پس ما باید برای همه مسائل و مشکلات فرهنگی راهکار فرهنگی پیدا کنیم و سپس آن را به جامعه ارائه دهیم.

به گزارش منیبان؛ اخیرا سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو، گفته بود که از این پس سهمیه دارویی داروخانه‌ها با توجه به وضع حجاب در آن‌ها تعیین می‌شود.

در همین رابطه، محمدعلی محسنی ‌بندپی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، به «منیبان» گفت: در اینکه همه باید به قانون و موضوع عفاف و حجاب اهمیت دهیم، شک و تردیدی نیست اما آسیب‌هایی که ما در طول 40 سال گذشته دیدیم بیشتر از افراط و تفریط‌ها در این رابطه بوده است.

او افزود: باید پرسید فردی که بدون حجاب به داروخانه مراجعه می‌کند پیش از آن کجا بوده است؟ قطعاً او در فضای اجتماعی بوده است، پس ما باید برای همه مسائل و مشکلات فرهنگی راهکار فرهنگی پیدا کنیم و سپس آن را به جامعه ارائه دهیم.

نماینده نوشهر اضافه کرد: تجربه ثابت کرده که ابزارهای سلبی، ممکن است در کوتاه‌ مدت و به طور موقت کارساز باشند ولی یادمان باشد که این رویکردها کارآمد نیستند؛ یعنی در بلندمدت نمی‌توان بر این روش‌ها تکیه کرد و مسیر را ادامه داد. برای همین است که مرتب تاکید داریم که دستگاه‌های فرهنگی بیش از پیش وارد گود شوند و نقشه راه ارائه دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: باید با کار فرهنگی و اجتماعی و با خوش‌رویی و اقناع‌سازی، مردم را در موضوع عفاف و حجاب همراه کرد. این کارها باید قبل از مراجعه فرد به داروخانه و عدم‌ ارائه خدمات در این محل انجام شود. خیلی از افرادی که به داروخانه مراجعه می‌کنند از نظر روحی، روانی و حتی اقتصادی و اجتماعی تحت فشار و آسیب هستند و یا خودشان و یا عزیزشان با درد و رنج دست و پنجه نرم می‌کنند و حتی شاید در بیمارستان بستری باشند و اوضاع و احوال مساعدی نداشته باشند.

محسنی‌بندپی افزود: توصیه من به همه این است که شئونات اسلامی و حجاب متعارف را رعایت کنند. از طرفی هم به مسئولان توصیه می‌کنم اگر می‌خواهند در این امر هم موفق شوند بایستی روی به راهکارهای مردمی و اقناع‌ساز که در بلندمدت جواب می‌دهند روی بیاورند. یعنی برای حل یک معضل باید با ابزار خودش وارد میدان شد و این کار با ابزار فرهنگی شدنی است نه کارهای سلبی.

 

کدخبر: ۵۵۸۹۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر