کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۷۲۳
تاریخ خبر:

اسکار به زندگی عادی خود باز می‌گردد

اسکار به زندگی عادی خود باز می‌گردد

اسکار امسال آبرومندترین اسکار این سال‌ها بود

روزنامه هفت صبح| یک:   وقتی در اسکار – مراسم اسکار را می‌گویم و ربطی به برنامه اسکار مدیری ندارد- جایزه بهترین بازیگر زن به اما استون رسید و خانم هنرمند سرخپوست یعنی لیلی گلادستون دستش از جایزه کوتاه ماند تنها  سورپرایز این مراسم پرزرق و برق رقم خورد. لحظه‌ای که احساس می‌شد هالیوود خسته از چندین سال نقش بازی کردن به عنوان دایه دلسوز اقلیت‌های نژادی و جنسی، ‌کمی کمر راست کرده و یادش افتاده که هنر و هنرمند می‌تواند مسئله متفاوتی باشد.

 

فیلم بیچارگان یا همان پورتینگز فیلم مورد علاقه من نیست و صادقانه می‌گویم در دقایق بسیاری از فیلم، احساس ناراحتی می‌کردم. به  هر دلیلی. لابد به خاطر توسعه نیافتگی شخصیتم! اما با این حال اما استون بازیگر بارها بهتری از خانم گلادستون در فیلم قاتلین ماه کامل بود و جایزه حق او یا خانم ساندرا هولر(بازیگر فیلم آناتومی یک سقوط) بود. خانم گلادستون قرار بود برنده این جایزه بزرگ شود به خاطر آنکه سرخپوست بود. همان طور که سال پیش خانم میشله یوآ برنده این جایزه بزرگ شد چرا که جزو اقلیت‌های آسیای شرقی درآمریکا محسوب می‌شد. 

 

اسکار امسال آبرومندترین اسکار این سال‌ها بود. چرا که بالاخره آکادمی توانست فیلمی را پیدا کند که هم بسیار پرفروش باشد و هم تایید منتقدان را با خود داشته باشد و هم لایق اسکار. همان اتفاقی که در دهه طلایی نود بارها و بارها رخ داد. مطمئنا اوپنهایمر از منظر من بهترین فیلم سال نیست. بهترین فیلم‌های سال در خارج از هالیوود ساخته شدند.

 

چشمانت را ببند از ویکتور اریسه و برگ‌های خزان زده از کوریسماکی و هیولا از کازوهیرو کورییدا. با این حال در میان 9 نامزد اسکار، نولان پس از سال‌ها یک فیلم ششدانگ و استاندارد را برای دروکردن جوایز به هالیوود هدیه داده است. مراسم امسال جمع و جورتر از هر سال بود و حاشیه‌های سیاسی و این طور چیزها هم به حاشیه رانده شده بودند. هالیوود پس از حدود یک دهه ریاکاری سیستماتیک حالا به شرایط عادی خود نزدیک می‌شود.

 

دو:  در مورد بسیاری از وقایع جنجالی، ‌من نمی‌دانم توطئه است یا نه.  راستش هیچ کس به طور دقیق نمی‌داند اما رفقایمان در اردوگاه اصولگرایان  هر اتفاق نابهنجار را تمایل دارند - و حتی به شکلی معصومانه عقیده راسخ دارند -که توطئه سازمان‌های اطلاعاتی بیگانه بنامند. لامصب آن قدر هم ماجرا حساس است که تو جرئت مخالفت هم نداری.  هر چیزی.

 

در هر نقطه‌ای که انگشت اتهام به سوی بدسلیقگی یک شهروند اصولگرا نشانه رود از نگاه این دوستان صددرصد توطئه سازمان‌های بیگانه است و اصلا با این فرض به زندگی خود ادامه می‌دهند. مطمئنا توطئه‌هایی وجود دارد و گاه این توطئه‌ها بسیار پیچیده است اما وقتی  همیشه و در هر حالتی از این توطئه‌ها یاد می‌کنید و خودتان را نیروی کشف کننده این دسیسه‌ها و عامل مقاومت درباره آنها می‌خوانید دیگر آدم ناچار یاد یک رمان کلاسیک اسپانیایی می‌افتد و داستان  آن سوار خوش قلب و یار وفادارش.

 

کدخبر: ۵۵۴۷۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر