کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۷۱۹
تاریخ خبر:

شامی به قیمت یک دنا پلاس

شامی به قیمت یک دنا پلاس

دو ماجرای نامرتبط از دو ایرانی؛ فاکتور یک میلیارد تومانی آقای حسنی در دبی و قتل مرد 35ساله در یونان

روزنامه هفت صبح| یک پسر 21 ساله به نام علی حسنی، با زندگی مجلل و آنچنانی در امارات، روز گذشته فاکتور 62 هزار درهمی خود را که در یک رستوران نوش جان کرده بود در اینستاگرام به اشتراک گذاشت. یعنی در یک شب نزدیک به یک میلیارد تومان خرج کرده است. حسنی تا همین چند سال پیش در ایران زندگی می‌کرد و به خودش لقب جوانترین کارآفرین ایرانی را داده بود اما کمی جست و جو نشان می‌دهد که او در ایران چندین شاکی دارد که ادعا می‌کنند سر آن‌ها را کلاه گذاشته است.

 

رسانه‌های یونانی هم خبری از مرگ یک مرد ایرانی منتشر کرده‌اند. از قرار معلوم او در یکی از قلیان‌سراهای شهر آتن در یونان درگیر یک دعوای گروهی شده و در حالی که چماغ به دست دنبال یکی از آن‌ها می‌کرده، خودش مورد هدف گلوله قرار گرفته است. در ادامه ماجرای هر کدام را می‌خوانید. 

 

عکس‌های اینستاگرام علی حسنی بازتاب خوبی از زندگی مجلل و لوکس اوست. بوگاتی و بنز و فراری و رولز رویس‌های کاستوم شده با رنگ سبز مورد علاقه‌اش، سفرهای پی در پی به آمریکا و سراسر اروپا و آسیا، هواپیمای شخصی و اقامت در هتل‌های گران قیمت. اینستاگرام او فضایی برای به نمایش گذاشتن ثروتش است و روز گذشته عکسی از فاکتور 62 هزار درهمی‌اش استوری کرد. 992 میلیون تومان در یک شب.

علی 2

در کدام رستوران؟ رستوران «وغده» در دوبی؛ یکی از گران‌ترین رستوران‌های دبی که در جمیرا واقع شده و در اصل فرانسوی است. اما علی حسنی کیست و چگونه یک وعده شام او با قیمت یک خانه یا یک ماشین در ایران برابری می‌کند؟ این پسر 21 ساله در وبسایت شخصی‌اش خود را اینطور معرفی کرده است:

 

«علی در فروردین سال 81 در یک خانواده کاملا متوسط در پایین شهر تهران به دنیا آمد. مشکلات اقتصادی نتوانست سد راه علی برای رسیدن به رویاهایش باشد. سنش کم بود اما رویاهایش بزرگ. جوری که همه مسخره‌اش می‌کردند، کسی یک پسر بچه را در آن سن جدی نمی‌گرفت.» او در ادامه توضیح می‌دهد که در مدرسه کامپیوتر خوانده و عاشق این رشته شده است. در شانزده سالگی «برای اولین بار در ایران» کمپین اینستاگرامی راه می‌اندازد و مورد استقبال قرار می‌گیرد.

 

او ادعا می‌کند که اولین نفری است که در ایران وارد حوزه رمز ارز شد و سرمایه‌گذاری در این حوزه را شروع کرد. او ابتدا با فروختن پکیج به افراد راهکارهای وارد شدن به حوزه رمز ارز را یاد داد و در هفده سالگی با باز کردن یک دفتر در تهران با بیش از 100 کارمند، به کار خود رسمیت بخشید. بعد از آن برخی خبرگزاری‌ها و حتی صدا و سیما با مصاحبه از او، او را جوانترین کارآفرین ایرانی خواندند.

 

او در حال حاضر هشت میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد و با فروش بسته‌های وی آی پی سیگنال می‌فروشد و کسب درآمدش از همین راه‌هاست. با این حال با جست و جو کردن اسم او، به عکس‌هایی از تجمع گروهی از مردم رو‌به‌روی دادگستری می‌رسیم که بنرهای متعددی با اسم و عکس علی حسنی به دست گرفته‌اند و ادعا می‌کنند از آن‌ها کلاهبرداری شده است. چندین سایت فعال در حوزه رمز ارز و ارز دیجیتال هم درباره روش‌های کاری علی حسنی به تفصیل گزارش نوشته‌اند و مدعی هستند تمام فعالیت‌های او کلاهبرداری است.

علی 1

آن‌ها ادعا می‌کنند علی حسنی ابتدا با برگزار کردن کمپین‌های اینستاگرامی جذب فالوئر به اسم «کمپین مجموعه علی حسنی» و وعده‌های جوایز میلیونی، به علت خلأ قانونی و نبود نظارت در این حوزه به درآمدهای هنگفتی رسید و بعد وارد حوزه فروش سیگنال شد. او یک کانال وی آی پی در تلگرام ساخت و با دریافت حق عضویت خود را متخصص ارز دیجیتال معرفی کرد. این وبسایت‌ها می‌گویند که حسنی افراد را عضو کانال پامپ و دامپ خود کرده و با تبلیغ شت کوین، از مردم کلاهبرداری کرده است.

 

(پامپ و دامپ یک نوع از کلاهبرداری است که در آن تعدادی از افراد نسبت به خرید یک دارایی رمزارزی در طول زمان اقدام می‌کنند و در گام بعدی با انتشار اطلاعات نادرست باعث هجوم مردم برای خرید آن می‌شوند که با افزایش تقاضا، قیمت آن رمزارز با شیب زیادی افزایش می‌یابد.) گفته می‌شود یکی از دلایلی که حسنی دیگر در ایران فعالیت نمی‌کند و به امارات رفته شکایت‌های متعددی است که از سوی مالباختگان پروژه پکس کوین (یکی از ارزهای دیجیتالی که خود حسنی عرضه کرده) از او شده است. 

 

روز شنبه، رسانه‌های یونانی اعلام کردند یک مرد ایرانی در شهر آتن به قتل رسیده است. این مرد 35 ساله که اسمی از او در رسانه‌ها منتشر نشده، جمعه ساعت 9 و نیم شب در یک درگیری گروهی توسط فردی ناشناس با ضربه گلوله به سر، جان خود را از دست داد. ویدئویی هم از لحظه این جنایت منتشر شده است. این ویدئو نشان می‌دهد که مرد ایرانی در یک قلیان سرا بوده و گروهی از مردان که چوب‌های بلندی شبیه چماق در دست داشتند به دنبال گروهی دیگر از این قلیان سرا خارج می‌شوند.

 

مرد ایرانی هم یکی از همین چماق‌ها به دست داشته و به دنبال دیگران از کافه خارج شده است. در همان لحظه‌ای که او قصد داشته با چوب، فرد دیگری را بزند از مکانی نامشخص به او گلوله‌ای شلیک می‌شود و به زمین می‌افتد و خون پیاده رو را فرا می‌گیرد. گفته می‌شود این دعوا بین گروهی از افراد خارجی اتفاق افتاده است. بلافاصله بعد از این حادثه او را به بیمارستان منتقل می‌کنند اما سه ساعت بعد این مرد جان خود را از دست می‌دهد. اطلاعات بیشتری در این رابطه منتشر نشده و هویت قاتل برای پلیس آشکار نشده است.   

 

کدخبر: ۵۵۴۷۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر