کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۹۲۴
تاریخ خبر:

ما خراب کردیم، قبول اما...!

ما خراب کردیم، قبول اما...!

درباره بانک مرکزی و داعش و ماشاریپوف

روزنامه هفت صبح| یک:  یکی از ویژگی‌های مجادلات سیاسی در کشور ما این‌گونه است که اگر منتقد مسئله‌ای، ‌خودش قبلا دستی بر آتش مسئولیت داشته، کارش تمام است. در واقع به‌جای پاسخ به سوژه مورد انتقاد،‌ پاسخ‌هایی دریافت می‌کند به این منوال که:‌ «کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی»

 

منتقد می‌رود زیر آتشبار هواداران جبهه مخالف که:«تو خودت که موقع مسئولیت این همه اشتباه داشتی و این کارهای غلط را انجام دادی و حالا شدی مصلح بزرگ!» یعنی کلا خود سوژه انتقاد دیگر مهم نیست و این‌که مثلا از خودشان دفاع کنند که برخلاف نظر شما ما به این موفقیت‌ها رسیده‌ایم. نه! بحث این‌طوری می‌شود که اصلا قبول که ما خراب کردیم اما خودت هم خراب کرده بودی!  خواستم بگویم این وضعیت بازیگران حوزه سیاست در ایران است. 

 

دیروز یکی از کارشناسان اقتصادی نزدیک به دولت در پاسخ به انتقادات همتی از سیاست‌های بانک مرکزی، ‌فهرستی از اشتباهات او را در هنگام مدیریت بر این منصب سیاهه کرده بود و فحوای کلام این بود: روتو کم کن! (با عرض معذرت از آقای همتی عزیز) 

 

یاد توئیتی از عباس عبدی افتادم که طبق معمول با کلمات تند خود دولت و بخش دیپلماسی را نواخته بود که ناگهان حسین دهباشی وارد معرکه شده بود و سابقه عباس عبدی و نقش مهمش در اشغال سفارت آمریکا را به رخش کشیده بود با این مضمون که هرچه می‌کشیم از همان کار شماست و خیلی به این‌ها گیر نده!

 

دو: دوستان چقدر به اجرای پرفورمنس‌های مربوط به داعش علاقه دارند. چند سال قبل در یک مرکز خرید (مرکز خرید کورش) گروهی برای تبلیغ فیلم سینمایی به وقت شام،‌ با شکل و شمایل داعشی‌ها ریختند میان مردم و چنان ترس و لرزی به شهروندان بخت برگشته عارض کردند که هنوز هم مغازه‌داران کورش درباره‌اش حرف می‌زنند.

 

چند روز قبل هم از قرار در ایستگاه متروی صادقیه چنان نمایش پر آب و تابی  با حضور کاراکترهای نمایشی داعش برگزار می‌شود که دیدن قطعات کوتاهش در فضای مجازی هم بیننده را به هول و تکون می‌اندازد. هدف از قرار این‌بار تبلیغ حجاب بوده.

 

دوستان عزیز توجه داشته باشند که «واقع نمایی» در آثار هنری کار پسندیده‌ای است و هدف غایی بزرگانی مثل جیمز کامرون و اسپیلبرگ اما در پرفورمنس‌های خیابانی، این‌قدر تلاش برای واقع نمایی و وحشت‌زده کردن مردم عادی و بی‌خبر آن هم در وسط یک ایستگاه پر رفت‌و‌آمد، خیلی هم لازم نیست. هنرمندان عزیزی که روی سوژه داعش کار می‌کنند لطفا کمی شل کنند. ممنون. 

 

سه: ما که همیشه منتقد اصلی علی خطیر بوده‌ایم و سیاهه انتقادات ما از ایشان بلندبالاست و ربطی هم به حضورشان در مدیریت استقلال ندارد. اما بنده خدا رفته و رافائل سیلوا را به عنوان مدافع و ماشاریپوف ممتازترین هافبک فعلی ازبکستان و یکی از سه هافبک برتر قاره آسیا را برای استقلال جذب کرده و به تهران آورده و پنجره‌های بسته باشگاه را نیز باز نگه داشته. یک خرده به نظرتان آقای نکونام در حال شلوغ بازی نیست؟ طبیعی است این کارها؟ 

 

کدخبر: ۵۵۳۹۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر