کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۶۹۲
تاریخ خبر:

مثل همان فیلم هالیوودی

مثل همان فیلم هالیوودی

درباره موهای بلوند و صرفه‌جویی

روزنامه هفت صبح| یک: ‌در کار روزنامه‌نگاری مدام با خبرها و موقعیت‌های تکرارشونده روبه‌رو می‌شویم که حیرت می‌کنیم که چگونه پس از این همه تکرار، افکار عمومی هنوز به همان شکل سابق درموردش واکنش نشان می‌دهند. 

 

مثلا در هر راهپیمایی یکی دو خانم محترم با موهای افشان بلوند حضور دارند که در حال حمل پرچم و شعارهای انقلابی هستند و موقعیت پارادوکسیکالی با بقیه شرکت‌کنندگان ایجاد می‌کنند. دیگر حضورشان پس از این همه سال و به هردلیلی هم که هست باید برای ما تکراری شده باشد اما باز ‌ گروهی هستند که  از کشف بزرگشان می‌نویسند:

 

«این خانم با این حجاب اگر پشت فرمان بود اتومبیلش توقیف می‌شد» ،«این خانم با این پوشش نمی‌توانست وارد هیچ موسسه و بانک دولتی شود» ،«این خانم با این حجاب و....» دست بردارید. مثل این فیلم مشهور «گراند هاگ دی» مدام در حلقه تکرار یک موقعیت قرار می‌گیرید و همیشه هم به دام می‌افتید.

 

یا  قبل از هر انتخاباتی هرچقدر هم که دوستان بگویند نامزدهای مهم با سلیقه‌های متفاوت توسط هیات نظارت ‌ یا شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اند،  باز هم در نهایت سخنگوی شورای نگهبان به میدان می‌آید و مثل همیشه با عدد و آمار ثابت می‌کند که «امسال بیشتر از هر سالی نامزد تایید شده داشته‌ایم و رقابت سخت‌تر از هر دوره دیگر است»

 

و هرچقدر هم بگویید که آخر منظور که این دوستان نبودند، ‌منظور آن چهره‌های سیاسی بودند که ....فایده‌ای ندارد. در این موقعیت تکرار شونده باید قبول کنی که برعکس تلقینات برخی رسانه‌های مغرض، ‌خیلی کاندیدا با سلایق مختلف وجود دارند و رد صلاحیت خاصی در کار نبوده است. چشم. 

 

دو: چند روز قبل مطلبی خواندم در روزنامه ایران که از مردم می‌خواست صرفه‌جویی کنند و کمتر خرید کنند. آن هم نزدیک شب عید که کلی اصناف و کسبه چشم به راه موج خریدهای مردم هستند تا چرخ کسب و کارها و مغازه‌ها و اصناف بچرخد.

 

ایده «کمتر خرید کنید» و «در پولتان صرفه‌جویی کنید» نهایتا به عنوان یک کانسپت تربیتی باید در مدارس مطرح شود نه در ارگان دولت که مهم‌ترین دغدغه‌اش چرخیدن چرخ اقتصاد و تولید داخلی است و مهم‌ترین کاتالیزورش هم خرید کردن توسط مردم عادی است.

 

یاد دوستان دیگری افتادم که برای صرفه‌جویی در مصرف بنزین و یا به نیت کم شدن تصادفات رانندگی، مدام از این حجم مسافرت مردم شکایت می‌کنند و نمی‌دانند که در بسیاری از شهرها اقتصاد مردم وابستگی مستقیم به حضور مسافران دارد‌. 

 

کدخبر: ۵۵۳۶۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر