کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۲۳۹
تاریخ خبر:

ادامه جنجال در خیابان گاندی

 ادامه جنجال در خیابان گاندی

واکنش‌های رسمی و غیررسمی به حادثه آتش‌سوزی هتل بیمارستان لوکس تهران

روزنامه هفت صبح،‌ مهلا جوادپور|  پنج روز است که از حادثه بزرگ آتش‌سوزی هتل بیمارستان گاندی می‌گذرد. در روزهای گذشته ویدئویی که مدیر این هتل بیمارستان در راستای درخواست کمک از مسئولان و نهادهای دولتی منتشر کرد واکنش‌های زیادی را به همراه داشت.

 

همسر مرحوم آرش میراحمدی هم در اینستاگرام خود درباره وضعیت این بیمارستان و خاطره ناخوشایندی  که به همراه همسرش در این بیمارستان داشت نوشت. همچنین چندین واکنش رسمی هم از سمت شورای شهر منتشر شد و مدیر عامل آتش‌نشانی دلیل احتمالی شروع حادثه را در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد. 

 

به گفته قدرت‌الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران، آتش سوزی هتل بیمارستان گاندی از طبقه 16 این ساختمان و از اتاق 106 شروع شده است. این اتاق شبیه یک انبار بوده و لوازم پزشکی بسیاری در آن نگهداری می‌شده است. پس از شروع آتش و گسترش آن، شیشه اتاق داغ شده و نمای کامپوزیت را درگیر می‌کند.

 

یک روز بعد از آتش سوزی برخی رسانه‌ها ادعا کردند یک ته سیگار منجر به شروع این آتش سوزی شده اما محمدی در مصاحبه اخیر اعلام کرده است که به احتمال زیاد این آتش سوزی به دلیل اتصالی برق اتفاق افتاده. با این حال نتیجه نهایی تا دو و یا سه روز دیگر اعلام خواهد شد. به گفته محمدی 25 درصد ساختمان‌های پرخطر شهر تهران از نمای کامپوزیتی استفاده می‌کنند. 

 

قدرت‌الله محمدی همچنین در جلسه علنی شورای شهر تهران گزارشی از عملیات اطفا حریق این بیمارستان ارائه و جزئیات قابل توجهی را عنوان کرد. به گفته او در این عملیات امکان لوله‌کشی 16 طبقه وجود نداشت و باید از سامانه اطفا حریق ساختمان استفاده می‌شد. این در حالی بود که فیزیک این سامانه وجود داشت اما خالی از آب بود.

 

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران هم این موضوع را تایید کرده است: «در سال 92 که عملیات ساختمانی این بیمارستان به پایان رسید، این ساختمان مجهز به سیستم اعلام حریق بوده اما در زمان حادثه متاسفانه هیچکدام از سیستم‌ها فعال نبوده است. نه سیستم اعلام حریق، نه سیستم اطفا فعال هیچ یک در این بیمارستان فعال نبوده است. کپسول هم به اندازه کافی در بیمارستان وجود نداشته است.» 

 

به گفته رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران سازمان آتش‌نشانی پنج اخطار و شهرداری منطقه ۳ هم دو اخطار به بیمارستان گاندی ابلاغ کرده بودند و رئیس بیمارستان از ناایمن بودن ساختمان مطلع بوده است. آخرین اخطار آتش‌نشانی به بیمارستان مربوط به 23 آبان ماه امسال بود.

 

پس از آتش‌سوزی پنجشنبه، مدیر بیمارستان گاندی که یکی از گران‌قیمت‌ترین بیمارستان‌های خصوصی تهران است با حضور سه نفر دیگر که در پشت او ایستاده بودند ویدئویی منتشر کرد و با ناراحتی از معاون اول رئیس جمهور  درخواست کمک کرد. او در این ویدئو از محمد مخبر خواست تا برای رسیدگی به وضعیت بحرانی 700 پرسنل بیمارستان که 200 تن از آنها پزشک هستند جلسه اضطراری برگزار کند.

 

او با اشاره به تماس تلفنی مخبر و حضور نماینده دادستان درمحل حادثه به مشکلات معیشتی کارکنان در ماه‌های پایانی سال و تعطیلی بیمارستان اشاره کرد و اعلام کرد به تنهایی از پس حل این مشکلات بر نمی‌آید و دستگاه‌های مسئول همان طور که به سرپا شدن پلاسکو کمک کرده‌اند از آنها هم حمایت کنند. گروهی  در واکنش به این ویدئو اعتراض کردند که چرا مبالغ سنگینی که از بیماران دریافت می‌کردند را برای ایمنی ساختمان خرج نکردند و حالا از بیت‌المال درخواست کمک دارند.

 

مرجان صفابخش همسر مرحوم آرش میراحمدی بعد از این حادثه دو استوری از خاطره تلخ خود در برخورد با کارکنان این بیمارستان منتشر کرد. در اینجا خلاصه‌ای از این دو استوری را می‌خوانید: «دکتر شب، در زمان بیماری آرش میراحمدی دستور بستری داد و قرار شد تحت نظر قرار بگیرد. افتادم دنبال بیمارستان.

 

در اون موقع شب بیمارستان‌ها جا نداشتند یا به‌خاطر شرایط آرش حاضر به پذیرفتن نبودند. شخصی به ما بیمارستان گاندی را معرفی کرد. ساعت 10 شب وارد بیمارستان زیبای گاندی شدیم. به قول خودشون هتل گاندی. اولین برخورد ما با پرستاری بود که خیلی بی‌حوصله و بداخلاق بود.... اولین چیزی که به من گفت این بود که وضع مالیت چطوره؟ پول داری؟ در توانت هست شبی 50 میلیون آی‌سی‌یو بدی؟

 

گفتم این مشکل ماست تو به کارت برس. بهش برخورد و گفت خب بگو مریضت چشه. آرش به واسطه بیماریش قیافه‌اش عوض شده بود. هیچ کدوم از کادر درمان حاضر به رسیدگی نبودند تا اینکه دکتر شیفت شب آرش رو شناخت. لحنش مهربان شد. به من گفت هرچه زودتر آقای میراحمدی را از اینجا ببرید.... اینجا بیشتر شبیه یک زایشگاه لاکچریه که تو اینستاگرام عکس و فیلم می‌گیرند.»

 

کدخبر: ۵۵۳۲۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر