کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۹۳۸
تاریخ خبر:

انتظارات ما از دکتر جبلی

انتظارات ما از دکتر جبلی

درباره استاد خیابانی و خانم ذبیح‌پور و بقیه کارشناسان.

روزنامه هفت صبح| یک: ‌ما در روزنامه‌مان بودجه و امکانات محدودی داریم. نیروی انسانی‌مان هم به همین شکل. کلا نویسنده و خبرنگاری که به اسلوب هفت‌صبح بخورد و راضی بشود با شرایط مالی متوسط و زیر متوسط هفت صبح کار کند و با این حرفه حال کند، کم پیدا می‌شود.

با این حال اگر کسی مدام در کار خود اشتباه کند و گاف بدهد و بی‌انضباطی کند در هر شرایطی با او محترمانه قطع همکاری می‌کنیم. حالا سازمان صداوسیما حداقل 10سال است که زیر اشتباهات سنگین آقای خیابانی کمر خم کرده است. ما هم به آقای خیابانی علاقه داریم اما قرار نیست که یک مفسر فوتبال تبدیل به یک شومن لوزر شود که حرف‌های غیرمنطقی‌اش باعث تفریح و خشم پالایشگر(!) تماشاگران شود.‌

 

آنجا در گروه ورزش حتما کارشناس‌های فنی هستند دیگر. آدم‌هایی که بفهمند چه کسی دارد اشتباه حرف می‌زند و به اعتبار برنامه لطمه می‌زند. نیست؟‌حتما هست. مگر می‌شود در آن گروه ورزش و شبکه ورزش ناظر فنی واقعی و هوشمند و خبره و مسلط به رسانه‌های جمعی وجود نداشته‌باشد؟

 

وجود ندارد؟ ‌نه باباجان. حتما هست. پس چطور در مقابل گاف‌های زنجیره‌ای آقای خیابانی عزیز و بانمک واکنشی نمی‌بینیم؟‌ مسئله کیفیت مهم نیست؟ ‌مکالمه ایشان با خداداد عزیزی در مورد چگونگی صعود تیم‌های سوم به مرحله بعد، ‌عصبی‌تان نکرد؟‌

 

دو: در یک برنامه خبری مجری برنامه با یک مقام امنیتی مکالمه تلفنی زنده دارد و وقتی او می‌گوید که حمله پاکستان منجر به قتل چند نفر از اتباع شده و حمله دیگرش به اطراف سراوان تلفاتی نداشته می‌گوید پس خدا را شکر!

 

احتمالا در پاسخ به قسمت آخر صحبت‌های مسئول که گفته بود در سراوان تلفاتی به وجود نیامده اما به هرحال جواب ناپخته و افتضاحی بود. خانم ذبیح‌پور هم در یک توئیت به واقع پوچ و بی‌حساب، نوشتند که هیچ معلوم نبود که ایران و پاکستان در حملاتشان با هم هماهنگ کرده بودند! یک  ایموجی چشمک هم گذاشته بودند!

 

از دکتر جبلی در عرصه  فیلم و سینما و سرگرمی و موسیقی هیچ انتظاری نداریم. به هرحال تخصصی در این عرصه‌ها ندارند که کیفیت را بتوانند ارزیابی کنند اما ایشان در عرصه سیاست و دیپلماسی کوله‌باری از تجربیات متنوع را دارند.

 

این چه نوع کنش سیاسی است که مجریان صداوسیما نشان می‌دهند؟ ‌بد است دکتر. ما منکر زحمات شما و برخی از برنامه‌های خوب و قابل قبول تلویزیون نیستیم اما برای زیرمجموعه سازمانی شما این نوع اشتباهات کودکانه در عرصه سیاسی بد است. 

 

کدخبر: ۵۵۲۹۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر