کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۲۰۳۵۰
تاریخ خبر:

پیشنهاد ویژه هفته| تماشای فیلم خشن «ایستادگی»

روزنامه هفت صبح|‌ اجازه دهید همین ابتدا تکلیف‌تان را با خشونت فیلم روشن کنیم؛ «ایستادگی» یک فیلم خشن است و اگر خیلی با روحیات‌تان همخوانی ندارد، بی‌خیال تماشای آن شوید! این فیلم که به نام «سیسو»‌ هم شناخته می‌شود، محصولی اکشن از سینمای فنلاند است و از نظر کیفیت اکشن و داستان فضایی مشابه با جان ویک است.

اینجا هم با یک طرح داستانی ساده درباره مردی متواضع و بی‌ادعا مواجه هستیم که بر اثر اتفاقاتی به اقداماتی خشونت‌بار دست می‌زند. این فیلم اکشن که پس از اکران در جشنواره فیلم تورنتو سال قبل سر و صدای زیادی به پا کرد، از ۲۸ آوریل ۲۰۲۳ اکران گسترده‌تر خود را در سینماهای آمریکا آغاز کرده است. به این ترتیب «سیسو» تنها یک ماه پس از عرضه «جان ویک۴» طرفداران سینمای اکشن را در جهان به سینماها کشاند.

درباره داستان
فیلم «ایستادگی» مخاطبان را به فنلاند زمان جنگ جهانی دوم می‌برد. در طول آخرین روزهای نومیدکننده این جنگ، یک جوینده گنج با نازی‌هایی که در حال عقب‌نشینی و پیاده کردن راهبرد زمین سوخته در شمال فنلاند هستند، مواجه می‌شود. هنگامی که نازی‌ها طلای او را می‌دزدند، به سرعت متوجه می‌شوند که با یک معدنچی معمولی درگیر نشده‌اند.

در حالی که هیچ ترجمه مستقیمی برای کلمه فنلاندی «سیسو» وجود ندارد، این تکاور سابق افسانه‌ای معنای آن را تجسم می‌بخشد: شکلی رعب‌آور از شجاعت و عزم غیرقابل تصور در مواجهه با احتمالات بسیار ناگوار و سخت. مهم نیست که نازی‌ها با او چه برخوردی می‌کنند، جوخه مرگ تک نفره برای پس گرفتن طلای خود تلاشی فوق‌العاده بی‌رحمانه انجام خواهد داد، حتی اگر به معنای کشتن تک‌تک نازی‌هایی باشد که در مسیرش قرار می‌گیرند.

نظر منتقدان
نظرات متفاوتی از سوی منتقدان درباره فیلم «سیسو» یا «ایستادگی»‌ ثبت شده است. تام ارنست یکی از منتقدان علاقه‌مند به این فیلم است که درباره آن نوشته است: «سیسو به‌عنوان یک فیلم اکشن، جنگی، انتقام‌جویانه ترکیبی آنقدر هیجان‌انگیز و پرانرژی است که می‌تواند مایکل بی را از رقابت خارج کند.»

نشریه آبزرور هم درباره فیلم نوشته است: «ظاهرا یک برنامه‌نویس متوسط قصد داشته در سکون میان «جان ویک۴» و «ایکوالایزر۳» هوس و اشتیاق ما به یک تجربه پر از خونریزی را ارضا کند! در حالی که این فیلم تاریخی فیلمساز فنلاندی، یالماری هلاندر، ممکن است از هر دوی اینها پیشی بگیرد.» منتقد دیگری به نام آلن ان‌جی هم معتقد است: «این یکی از آن فیلم‌های اکشنی است که هنگام تماشای آن تنها باید به مغز خود استراحت بدهید و از سواری هیجان‌انگیز آن لذت ببرید.»

* ایستادگی (Sisu)/ فیلیمو، فیلمنت
نمای کلی
کارگردان: جالماری هلاندر
نویسنده: جالماری هلاندر
تهیه‌کنندگان: پتری جکیرانتا

بازیگران: یورما تومیلا، اکسل هنی، جک دولان
محصول: فنلاند/ 2023
زبان: انگلیسی/ دوبله و زیرنویس
زمان: 90 دقیقه

کدخبر: ۵۲۰۳۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • farhad-82

    زده رو دست فیلم هندی.

  • hasan108812

    یاد جمشید هاشم پور خودمان انداخت