کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۴۵۶۶
تاریخ خبر:

قربانیان معصوم محل کار چه کسانی هستند؟

روزنامه هفت صبح، پوریا عطاریان | آیا فکر می‌کنید که همکارانتان نسبت به کارشان به اندازه کافی احساس وظیفه نمی‌کنند؟ آیا از اینکه دیگران خیلی راحت و بدون دغدغه به مسافرت می‌روند در حالیکه پروژه‌های شرکت ناتمام مانده، شگفت زده می‌شوید؟ و اینکه آیا هر موقع که مدت زمانی را به خانواده و تفریح اختصاص می‌دهید از اینکه بر روی کار تمرکز نکرده‌اید، شرمسار می‌شوید؟

اگر پاسخ پرسش‌های بالا مثبت است، احتمالا شما را می‌توان در میان قربانیان محل کار قرار داد. در این صورت، باید فکری به حال خودتان بکنید. ویژگی‌های قربانیان محل کار که توسط وبسایت بیزنس اینسایدر ارائه شده به این شرح است.

* همیشه پاسخگو بودن: درست است که طی ساعات کاری باید پاسخگوی پیام‌ها یا تماس‌های مدیران و همکارانتان باشید اما اگر این رویه در ساعات غیرکاری و روزهای تعطیل هم ادامه دارد، دیگران در می‌یابند که شما عملا تمام مدت روز درگیر امور کاری هستید.

* ناهار خوردن سر میزکار: هنگام ناهار فرصت خوبی است که ذهن شما هم کمی‌ استراحت کند و از امور کاری فاصله بگیرد. اگر حتی ناهار را هم سرمیزکار می‌خورید تا بهره‌وری بیشتری داشته باشید، شاید در کوتاه مدت نتیجه بگیرید اما در بلندمدت احتمالا بهره‌وری شما آسیب خواهد دید چرا که بیش از حد از خودتان کار کشیده‌اید.

* استفاده نکردن از مرخصی با حقوق: اینکه هیچ وقت به مرخصی نروید لزوما در نظر مدیران خوب جلوه نمی‌کند. به خصوص در مواردی کارمندانی از مرخصی اجتناب می‌کرده‌اند که مشغول اختلاس بوده‌اند و به همین دلیل به مرخصی نمی‌رفتند تا دستشان رو نشود.

* در دسترس بودن حتی در مسافرت: اگر حتی زمانی که در سفر تفریحی هستید بازهم ایمیل‌ها و پیام‌ها را بررسی می‌کنید و به آن‌ها پاسخ می‌دهید، در واقع حتی به طور واقعی مشغول تفریح کردن هم نیستید. شاید چنین کاری به این خاطر باشد که به مدیران نشان بدهید فردی قابل اطمینان هستید اما با این حال، سفر تفریحی برای این است که شما بار دیگر انرژی خود را بازیابید و به محل کار بازگردید، نه اینکه دورکاری کنید.

* وسواس در سپردن امور به دیگران: اگر ته دلتان اعتقاد دارید که دیگران به خوبی از پس امور بر نمی‌آیند و به همین خاطر ترجیح می‌دهید خودتان همه کارها را انجام بدهید و از کمک خواستن از دیگران طفره می‌روید، احتمالا یکی از قربانیان محل کار هستید. در این‌صورت بعد از مدتی با مجموعه‌ای از امور انباشته شده مواجه خواهید شد که فشار روانی زیادی را به شما وارد خواهند کرد.

* تنبل دانستن دیگران: اگر هنگام مشاهده مرخصی گرفتن یا ترک زودتر از موعد محل کار توسط دیگران، با خودتان فکر می‌کنید که آن‌ها افرادی تنبل هستند که از احساس وظیفه بویی نبرده‌اند، شاید در واقع این شما هستید که بیش از حد نسبت به کار وسواس دارید و هیچ بویی از توازن میان کار و زندگی نبرده‌اید. در این صورت، دیر یا زود تبعات این نگرش را در زندگی شخصی مشاهده خواهید کرد.

کدخبر: ۲۸۴۵۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر