کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۲۷۵۰
تاریخ خبر:

سی ان بی سی: فروش نفت ایران همچنان بالا است

شبکه خبری سی ان بی سی در گزارشی نوشت: به رغم نزدیک شدن دور دوم تحریم های آمریکا، ایران همچنان بین ۱٫۷ تا ۱٫۹ میلیون بشکه نفت در روز می فروشد.

به گزارش ایرنا، این شبکه خبری در تارنمای رسمی خود افزود: با وجود آنکه تنها چند روز به آغاز تحریم های کاخ سفید علیه ایران مانده، آمریکا راه بسیاری برای هدفی که در راستای کاهش صادرات نفت ایران تعیین کرده در پیش دارد.

براساس این گزارش، اگرچه صادرات نفت ایران تا کنون حدود ۸۰۰ هزار بشکه کاهش داشته، اما این کشور در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) نزدیک به ۱٫۷ میلیون تا ۱٫۹ میلیون بشکه نفت و میعانات گازی فروخته است.

در حالی که برخی کشورها از جمله چین و هند قصد دارند با وجود تحریم های واشنگتن به خرید نفت از ایران ادامه دهند، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با عقیب نشینی از موضع پیشین خود اعلام کرده که به برخی کشورها معافیت از تحریم های نفتی را اعطا می کند.

دور دوم تحریم های آمریکا که شامل تحریم های نفتی است در ۱۳ آبان ماه جاری اعمال می شود، اما مقام های کاخ سفید علاوه بر عقب نشینی در سیاست به صفر رساندن صادرات نفت ایران تا پیش از اعمال تحریم ها، حفظ دسترسی ایران به سیستم مالی سوئیفت را نیز پذیرفته اند.

به نوشته سی ان بی سی، در کنار هند و چین، کشورهایی مثل ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، یونان و ژاپن همچنان از ایران نفت خریداری می کنند.

کدخبر: ۲۳۲۷۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر