کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۱۲۷۲
تاریخ خبر:

واجب‌تر از نان شب برای هر روزنامه‌ای

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | اینجا برایتان از ۹۰ خاطره می‌نویسم. از‌آدم‌ها، بازی‌ها، فیلم‌ها و… یادها. تا آخر‌تابستان…
خب. ماجرای توقف روزنامه زن،گزارش فیلم، هفته نامه مهر، روزنامه مناطق آزاد و روزنامه ملت را برایتان تعریف کردم. در اعتماد خب مشکلی پیش نیامد. حجت طهماسبی به عنوان معتمد الیاس حضرتی وظیفه خواندن تک تک صفحات راداشت تا به لحاظ حقوقی و سیاسی مطالب را کنترل کند و خب به شکل اتوماتیک هدف خشم تحریریه قرار می‌گرفت.

به‌خصوص که بعد از مهاجرت خبرنگارهای شرق به اعتماد حضرتی این روند را تشدید هم کرد! بعد از مدتی فردنیا هم به سیستم اضافه شد. در مورد فردنیا قبلا نوشته بودم که کارش بیشتر کنترل کیفی و دقیق همه مطالب اقتصادی و اجتماعی بود. هرروزنامه‌ای محتاج چنین چهره‌هایی هست.

زمانی از ابراهیم نبوی شنیدم که دلیل اصلی رادیکال بودن و تهاجمی بودن روزنامه جامعه برخلاف منش شخصی شمس الواعظین این بود که او وقت نمی‌کرد همه روزنامه را بخواند و در واقع کسی هم نبود که این کار را انجام دهد. در روزنامه تهران امروز این کار را جواد سیدپور و مظفری انجام می‌دادند.

یکی از بهترین کنترل‌کننده‌های کیفیت و محتوا حسین مسلم بود. او را وقتی دبیر تحریریه همشهری ماه بود شناختم. در پروژه مدیریت مجلات همشهری که توسط مجید حسینی مدیریت می‌شد همشهری ماه به دکتربابایی محول شد که خب مدیر مسئول تهران امروز بود و بابایی یک گروه مشاوره راه انداخت که من هم عضوش بودم و از چالش‌های اصلی گروه مشاوران این بود که کار را آرام از گروه رضوانی (سردبیر )و مسلم (دبیر تحریریه ) به سمت گروه جدید مدنظرمان یعنی امیرحسین مهدویان و شیده لالمی هل بدهیم و خب این کار را کردیم و نتیجه‌اش هم عالی شد.

همشهری ماه به سردبیری مهدویان و دبیری شیده لالمی شماره‌های فوق‌العاده ممتازی را ازسر گذراند و به نظرم بهترین محصول گروه مجلات همشهری بود اما خب سابقه مهدویان و حضور کوتاهش در شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و در کنار نبوی و عرب سرخی و بقیه رجال اصلاح‌طلب (آن هم در حالی که قبل از ماجراهای سال ۸۸، سی سال هم نداشت) حساسیت‌ها را روی او افزایش داده بود و حمایت دکتربابایی هم دیگر کافی نبود و در نهایت از همشهری ماه کناره گرفت.

به هرحال دو سال بعد وقتی به هفت صبح آمدم مسلم را به گروه اضافه کردیم تا مطالب را بخواند و کنترل کیفی و حقوقی کند. او به لحاظ احاطه و دقتش در حوزه‌های مختلف فرهنگی و سیاسی و ورزشی بسیار عالی و ممتاز بود. اما خب طبیعتا این جایگاه برایش کوچک بود و مضاف بر اینکه به طور کلی اعصاب نداشت و در اکو سیستم جوان و پرهیجان هفت صبح همیشه مثل یک جزیره تک و دور افتاده به نظر می‌رسید!

به هرحال مسلم در سال‌های اخیر دبیر سرویس اجتماعی روزنامه ایران بوده (تا آنجا که خبر داشتم) و امیدوارم همیشه موفق و روبه پیشرفت باشد. او ژورنالیست بسیار خوبی است. ‌

کدخبر: ۲۸۱۲۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر