کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۹۵۱۱
تاریخ خبر:

تاثیر خوش‌بینی و بدبینی روی شدت سکته مغزی

بنا به گفته محققان آمریکا، از شدت سکته و التهاب بدن آن دسته از بازماندگان سکته مغزی که روحیه بالایی دارند و بسیار خوش‌بین هستند، کاسته می‌شود.

روند بهبود بیماران سکته مغزی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وضعیت جسمانی بیماران خوش‌بینی که یک سکته مغزی را از سر گذرانده‌اند، در کمتر از سه ماه در حالت مناسبی قرار می‌گیرد. آنها کمتر از بیماران دیگر دچار عوارض شدید فیزیکی و التهاب ناشی از سکته مغزی می‌شوند.

محققان انجمن بین‌المللی سکته آمریکا، ۴۹ داوطلب بازمانده از سکته مغزی را بررسی کردند. آنها به ارزیابی ارتباط بین خوش‌بینی با التهاب، شدت سکته و ناتوانایی فیزیکی در این افراد پرداختند. بنا به گفته آنها درک نوع اثرگذاری این عوامل بر روی هم می‌تواند در ایجاد ترفندهای جدید درمان بیماران بازمانده از سکته مغزی بسیار موثر باشد.

بررسی‌های این محققان نشان داد، افراد خوش‌بین بهتر از دیگران می‌توانند از پس بیماری خود برآیند. بنابراین بهترین روش درمان افراد مبتلا به سکته مغزی که حال جسمی و ذهنی آنها را به سرعت خوب کند، افزایش روحیه و خوش‌بینی آنهاست.

التهاب‌های پس از سکته مغزی برای مغز مضر هستند و جلوی بهبود سریع بیمار را می‌گیرند. خوش‌بینی و روحیه بالا می‌تواند از مقدار التهاب در بدن بکاهد و بیمار بازمانده از سکته مغزی را به سرعت در مسیر بهبودی قرار دهد.

پیش از این محققان به این نتیجه رسیده بودند که روحیه خوب و خوش‌بینی در درمان بیماری‌ها بسیار موثر است اما این نوع بررسی تاکنون روی بیماران مبتلا به سکته مغزی انجام نشده بود.

خوش‌بینی باعث می‌شود از علایم ایجاد التهاب، مانند اینترلوکین۶ (IL-6)، فاکتور نکروز توموری آلفا (TNFα) و پروتئین سی.کریتیو (CRP) در بدن فرد کاسته شود و بدین ترتیب او دچار التهاب نمی‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، هرچه خوش‌بینی افزایش یابد، از علایم ایجاد کننده التهاب کاسته می‌شود. بنابراین برای اینکه فرد مبتلا به سکته، به سرعت بهبود یابد، محیط زندگی او باید مثبت و پر از انرژی باشد.

کدخبر: ۳۰۹۵۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر