کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۰۵۳۲
تاریخ خبر:

هفت نکته درباره روزهای قرمز کرونایی

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: کرونا دوباره اوج گرفته است. برخی از شهرهای ایران از وضعیت قرمز هم عبور کرده‌اند و این می‌تواند جان آدم‌ها را به راحتی به خطر بیندازد. متاسفانه هنوز هم بخشی از مردم کرونا را یک شوخی بزرگ می‌دانند و تصور می‌کنند پشت دوربین مخفی قرار دارند و قرار است آخر این بازی یک خنده بزرگ باشد. حال آن که آخر کرونا غم و ماتم است. اگر این ویروس مرموز را جدی نگیریم، ممکن است ما را به کام مرگ بکشاند. با توجه به ضعیت فعلی و بحران کرونا به چند نکته ساده باید توجه کرد:

۱-خیلی از مردم امید به واکسن دارند و فکر می‌کنند با رسیدن واکسن، کرونا ریشه‌کن خواهد شد. واکسن اما کرونا را ریشه کن نخواهد کرد و این ویروس با ما خواهد بود. واکسن تنها بدن ما را برای مدت کوتاهی در برابر کرونا مقاوم می‌کند.

۲-آن گونه که شواهد پیداست، زدن ماسک بهتر از هر واکسنی است. اگر سعی کنیم نکات بهداشتی و پروتکل‌های مشخص شده توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت کنیم، به احتمال بسیار زیاد دچار این بیماری و مغلوب این ویروس نخواهیم شد. پس ماسک بزنیم.

۳-ماسک زدن را تبدیل به یک فرهنگ کنیم. به طور مثال با خرید نکردن از مغازه‌دارهایی که ماسک نمی‌زنند به آنها بفهمانیم که اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، نمی‌توانند کاسبی کنند. سوار تاکسی‌یی که ماسک نزده است نشویم. مشتری‌یی که ماسک نزده را به مغازه راه ندهیم. به کسی که ماسک نزده یادآوری کنیم نه تنها به خاطر خودش بلکه به خاطر سلامتی دیگران باید ماسک بزند.

۴-کرونا همه جا هست. فکر نکنیم مثلا اگر سوار هواپیما شدیم، کرونا نمی‌گیریم. کرونا هر لحظه و در هر مکانی در کمین ماست. یک لحظه ماسک نزدن و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی، باعث ‌می‌شود، خودمان و دیگران را درگیر کرونا کنیم.

۵-آموزش، همیشه بخش مهجور مانده در جامعۀ ایران بوده است. کرونا و راه‌های مقابله با آن، نیاز به آموزش دارد. بهتر است صداوسیما، رسانه‌های و مدارس، سبک زندگی کرونایی را به مردم آموزش دهند. ما باید یاد بگیریم که با کرونا زندگی کنیم. کرونایی که در تمام فصل‌ها در کنار ماست.

۶-در عصر کرونا فعلا باید قید میهمانی‌ها، جشن‌ها و مراسم‌ پرجمعیت را بزنیم تا زمانی که بتوانیم سبک زندگی کرونایی را تدوین کنیم و برای مراسم بزرگ راهکارهایی پیدا کنیم.

۷- اصل ماجرا البته ساده است. باید به گونه‌ای زندگی کنیم که کرونا نگیریم. حالا می‌خواهد با ماندن درخانه باشد یا باز زدن ماسک و رعایت نکات بهداشتی در مکان‌های مختلف.

کدخبر: ۳۵۰۵۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر