کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۵۷۷۵
تاریخ خبر:

خصوصیت جالب افرادی که از ابتلا به کرونا می‌ترسند

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از بهداشت‌نیوز، گروهی از محققان روانشناس پس از تحقیقاتی چند ماهه به این نتیجه رسیدند افرادی که بیشترین نگرانی را در مورد ابتلا به بیماری کرونا دارند، رفتار دیگران را با قاطعیت قضاوت می‌کنند. محققان دانشگاه کمبریج ادعا کردند در صورت ترس از کرونا، مردم بیشتر به دیگران نگاه می‌کنند یا به اقدامات مشکوک دیگران در رابطه با رعایت نکردن موازین بهداشتی با انزجار واکنش نشان می‌دهند. دانشمندان گفتند که ارتباط واضحی با خود ویروس وجود ندارد، اما اگر افراد احساس کنند سلامتی خود را در معرض خطر قرار می‌دهند، کمتر می‌توانند بخشش کنند.

محققان کمبریج از صدها شرکت‌کننده در ایالات متحده بین ماه‌های مارس و می‌در مورد ترس از ابتلا به کووید۱۹ و احساسات آن‌ها در موقعیت‌های بحث‌برانگیز سوال کردند. از شرکت‌کنندگان خواسته شد ۶۰ موقعیت فرضی را در مقیاسی از «اصلاً اشتباه» تا «بسیار غلط» ارزیابی کنند.

افرادی که بیشتر نگران ابتلا به بیماری کرونا بودند این شرایط را اشتباه‌تر از افرادی که کمتر نگران شیوع ویروس بودند می‌دیدند. در بخشی از گزارش آمده است: اگر احساس کنیم که سلامتی ما با ویروس کرونا تهدید شده است احتمالاً ما نیز به دلیل عملکرد اشتباه دیگران احساس خطر بیشتری خواهیم کرد و این یک رابطه عاطفی است. این گزارش در مجله Evolutionary Psychology منتشر شده است. این یافته‌ها از تحقیقات قبلی پشتیبانی می‌کند که تهدیدهای سلامتی را با قضاوت اخلاقی شدیدتر مرتبط می‌کند و این ایده را که درست و غلط فقط مبتنی بر تفکر منطقی نیستند.

رابرت هندرسون، دیگر نویسنده این گزارش گفت که کارشناسان فکر می‌کنند انزجار، احساسی است که برای محافظت از مردم در برابر آسیب تکامل یافته است. محققان دیگر نیز نگرش افراد به ویروس را بررسی کرده‌اند. مطالعه‌ای که اوایل سال جاری توسط محققان دانشگاه ناتینگهام انجام شد، نشان داد که پایبندی افراد به محدودیت‌های کووید۱۹ بیشتر از اصول خود فرد، تحت تأثیر کاری است که دوستان و خانواده آن‌ها انجام می‌دهند.

کدخبر: ۳۹۵۷۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر