کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۹۵۳۴
تاریخ خبر:

خرده روایت‌هایی خواندنی از ۲۹ اسفند ۱۳۵۵‌

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۵۵٫ خب ۲۹ اسفند تعطیل نبوده و از قرار تا بیخ شروع نوروز ادارات باز بوده‌اند.قیمت جدید بنزین و اجرای تغییر ساعت در شب سال نو مهم‌ترین تیترهای خبری صفحه اول هستند و عکس اول این صفحه چیست؟‌خودتان چی حدس می‌زنید؟بله! فرح دیبا.

این‌بار درحال سان دیدن از اعضای دانشگاه فارابی در کاخ نیاوران.کلا اسفند ماه در ۱۷ شماره عکس فرح یا تیتر مهم از فرح در صفحه اول اطلاعات وجود داشت.در صفحه ۴ آمده که تعطیلات رسمی کارمندان فقط دو روز است. اول و دوم فروردین و کارمندان باید سوم فروردین سر کار خود حاضر باشند.استفاده از سه روز دیگر منوط به استفاده از مرخصی استحقاقی است.

عکسی از خلوتی نسبی خیابان سعدی جنوبی در این صفحه وجود دارد و کنایه از نفس کشیدن تهران.آگهی‌های سینمایی دو صفحه و نیم از روزنامه را پر کرده‌اند و فیلم مهمی اکران نشده و همان اسم‌های قبلی که بیشترشان ملغمه‌ای از کمدی‌های جنسی فرانسوی و ایتالیایی هستند و حادثه‌ای‌های درجه ۳ آمریکایی و چند فیلم مخصوص کودکان از لویی دوفونس و نورمن ویزدم و فیلم‌هایی از والت دیسنی و شش یا هفت فیلم ایرانی که مهم‌ترین آنها صمد در راه اژدها،‌همکلاس و سینه چاک هستند.

آخرین جشن‌های پنجاهمین سالگرد سلطنت پهلوی هم انجام شده.در کارخانه ایران کاوه که اصغر قندچی به عنوان مدیرعامل سخنرانی کرده و باز هم کیک بریده‌اند و در شرکت پپسی کولا که در غیاب حبیب ثابت،‌پسرش ایرج ثابت به عنوان مدیرعامل سخنرانی کرده و بالاخره بانک ملی با سخنرانی خوش کیش مدیرعامل این بانک.

هرکدام از این جشن‌ها در یک صفحه کامل و به شکل رپرتاژ آگهی‌های یکنواخت پوشش داده شده‌اند.در صفحه ۲۹ هم رئیس اتاق اصناف تهران به شکل اختصاصی متنی را خطاب به محمدرضا منتشر کرده که احتمالا مجبور شده پول آگهی سنگینی هم بپردازد.متنی در ۲۰۰ کلمه که به لحاظ حجم کلمات و عبارات چاپلوسانه می‌تواند نمونه‌ای قابل مطالعه باشد.حیف که حوصله تایپ دوباره این متن بانمک را ندارم. اسم ایشان سهیل رحیمی است.

در صفحه ۳۲ گزارشی از سفرهای نوروزی خواننده‌ها و بازیگرها منتشر شده و اینکه به کجا می‌خواهند بروند. پوری بنایی به آمریکا می‌رود،‌خانم حمیرا به پاریس، فریدون فرخزاد به آلمان و بقیه در همین ایران.عزت‌الله انتظامی به ساری می‌رود و داوود رشیدی به ظفار برای بازی در فیلم و همسرش احترام برومند که گفته روزی سه بار به تلویزیون خواهد رفت.

در صفحه ورزشی آمده که سوریه از بازی برگشت مقابل ایران عذرخواهی کرده و تیم ملی ایران از همین حالا به مرحله بعدی پای گذاشته. ایران،عربستان و سوریه را شکست داده بود و با انصراف سوریه شش امتیازی شد (هر پیروزی آن سال‌ها دو امتیاز داشت) و بازی برگشت مقابل عربستان دیگر تشریفاتی محسوب می‌شد.ایران صعود می‌کند و در مرحله نهایی با کره جنوبی و استرالیا و کویت و هنگ‌کنگ همگروه می‌شود.

از قرار در بعضی خیابان‌ها مقررات عبور عابر پیاده با خط‌کشی‌های ویژه انجام شده که مطابق با گزارش روزنامه اطلاعات تا به ‌حال هشت نفر در جریان انجام این طرح زیر ماشین رفته و مرده‌اند. آخریش در خیابان شاهرضا (انقلاب) و مقابل دانشگاه بوده که نصرت حیدرآقا ۷۰ ساله توسط اتوبوس شرکت واحد به رانندگی محرم جعفری زیر گرفته می‌شود و می‌میرد.

کدخبر: ۳۷۹۵۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر