کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۹۹۱۲
تاریخ خبر:

تمدید اجاره‌خانه‌ها هر سه سال یک‌بار می‌شوند!

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | یک: صفحه اول روزنامه اطلاعات نهم تیرماه ۱۳۵۶٫ در دوران انفجار اجاره خانه و قیمت خانه تیتر یک وعده‌هایی را داده است که انگار مخصوص روزنامه‌های امروز هستند. از جمله اینکه اگر خانه‌ای سه ماه خالی بماند از طرف شهرداری اجاره داده می‌شود و اینکه موعد تمدید اجاره‌خانه‌ها هر سه سال یک‌بار می‌شوند! حتما!

در صفحه ۳ از عیادت خبرنگار اطلاعات از گزارشگر آلمانی که توسط زورگیرهای جاده زنجان مضروب شده بود خبری درج شده. داستانش را پریروز نوشتیم. از قرار سه زورگیر مربوطه بازداشت شده‌اند که اسم‌هایشان این بوده:خلیل شهبازی‌، رسول محمدی‌، محمد تقی کرمی.
در همین صفحه از پرکاری فرح‌بخشیان وزیر راه و ترابری خبری درج شده که هرروز صبح ساعت ۶ صبح در دفترش حاضر است و در یک ماه گذشته ۱۱هزار کیلومتر را در جاده‌های ایران طی کرده است.

در یک حادثه دردناک در جاده گرگان ساری یک شورولت که حامل ۹ نفر از اعضای یک خانواده شیرازی بودند و از زیارت مشهد باز می‌گشتند با یک نفتکش تصادف می‌کنند و شش نفر از اعضای خانواده کشته می‌شوند. فقط سه تن از اعضای این خانواده زنده مانده‌اند. یک زن ۲۸ ساله و دو کودک ۶ و ۷ ساله که حال هر سه نفر به شدت وخیم است. مقصر راننده شورولت بوده. وقتی مردم محلی در حال نجات بازمانده‌ها بوده‌اند یک نفتکش دیگر به آنها می‌خورد که چند نفر مجروح می‌شوند و دو نفرشان شرایط خوبی ندارند!

برای مظنه اجاره این را هم بخوانید یک آپارتمان ۱۴۰ متری در خیابان مرتضوی بین کارون و قصرالدشت ماهی ۳ هزار تومان. که معادل حقوق یک ماه یک کارمند دولت است. در صفحه سینما احتمالا به خاطر فرارسیدن تولد حضرت علی‌،‌ آگهی‌های بی‌پروای سینمایی چاپ نشده‌اند و فقط یک فیلم جدید به اکران اضافه شده که همان نسخه ۱۹۷۵ از داستان کینگ کونگ است. در صفحه ۳۶ گزارشی کار شده از حمله یک فیل در پشت صحنه یک فیلم سینمایی به تیپی هدرن بازیگر معروف فیلم پرندگان هیچکاک که بر اثر فشرده شدن در بین خرطوم فیل دنده‌هایش شکسته است. در صفحه ۳۸ گزارشی کار شده از یک جوان سمج در خیابان کریمخان زند که به زور می‌خواسته دو تا خانم را ببوسد که توسط پلیس بازداشت شده است.

دو: روزنامه اطلاعات شنبه یازدهم تیرماه ۱۳۵۶٫ تیتر اول همچنان به ماجرای مسکن اختصاص دارد. با تیتری آشنا:‌فهرستی از خانه‌های خالی در تهران تهیه می‌شود! در حوادث رانندگی روز جمعه در مجموع ۱۵نفر کشته و ۵۴نفر مصدوم شدند. در صفحه نامه‌ها یک خواننده روزنامه نامه‌ای نوشته و شکایت کرده از ابتکار باغ وحش تهران در قرار دادن یک انسان در قفس برای بازدید عموم. ویژگی‌های این انسان هم به این گونه است:‌ قدبالای دو متر و وزن بالای ۲۰۰ کیلوگرم که روزی ۴۰ تخم‌مرغ می‌خورد! واقعا در باغ وحش تهران چنین اتفاق شرم‌آوری رخ داده است؟

در غیاب ملی‌پوش‌ها که در کره‌جنوبی هستند و تعطیلی جام تخت‌جمشید‌،‌ جام حذفی راه افتاده و در اولین روز پرسپولیس در تهران و در حضور ۲۵ هزار تماشاگر از سد ملوان انزلی گذشته است. با گل‌های خردبین و حاج رحیمی پور. گل ملوان را مجید درزی به ثمر رسانده است. از اردوی تیم ملی در پوسان خبر رسیده که تعداد متاهلین تیم ملی ۱۱ نفر است و سه نفر هم آخرین روزهای تاهل را می‌‌گذرانند. خبر رسیده که اعضای تیم ملی در لابی هتل با یک پدیده عجیب روبه‌رو شده‌اند که خب همان تی‌وی گیم نوستالژیک بوده.

ایرج دانایی‌فرد هم به همراه چندتا بازیکن دیگر می‌روند خرید که متوجه می‌شود خانم فروشنده اتیکت‌های لباس‌های گران را برداشته و روی لباس‌های ارزان‌تر می‌چسبانده است‌. دانایی‌فرد به بقیه می‌گوید و حالا نوبت بازیکن‌ها بوده که مخفیانه اتیکت لباس‌های موردنظرخودشان را با اتیکت لباس‌های ارزان‌تر عوض کنند‌! در گزارش آمده که ناصر حجازی مدام در پی خرید لباس برای همسرش و همینطور پسرش آتیلاست و از این بوتیک به آن بوتیک می‌رود و به متخصص خرید لباس کودکانه و زنانه بدل شده است‌.

دو صفحه گزارش منتشر شده از سفر محمدرضا به سنندج و ارومیه و مهاباد. برنامه تئاتر شهر هم اعلام شده و نمایش گلدون خانوم با بازی شهره آغداشلو و هوشنگ توزیع و کارگردانی اسماعیل خلج در حال اجراست. فهرست پولسازترین بازیگران هالیوود هم منتشر شده که عبارتند از رابرت ردفورد‌، ‌جک نیکلسون‌،‌ داستین هافمن‌،‌کلینت ایستوود‌،‌ مل بروکس و…

در جاده کرج به قزوین سه سرنشین یک اتومبیل بنز در برخورد با یک کامیون کشته شدند و بالاخره یک داستان دیگر: فرح و کبرا دوتا دوست ۱۵ و ۱۶ ساله از خانه فرار می‌کنند تا به اصفهان بروند اما بلیت پیدا نمی‌کنند و مرد جوانی به اسم قاسم دوتا دختر را سوار اتومبیل خود کرده و به بندر پهلوی می‌برد و یک شب در یک ویلا و دو شب هم در ماشین می‌خوابند. پلیس بالاخره آنها را پیدا می‌کند و چون قاسم با یکی از دخترها رابطه برقرار کرده بوده طبق شکایت پدر دختر مجبور می‌شود دختر را به عقد خود در بیاورد و پدر دختر دوم هم از شکایت خود صرف‌نظر می‌کند. این هم داستان قاسم.

کدخبر: ۳۹۹۹۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر