کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۰۸۰۳
تاریخ خبر:

تحقیق جدید: چای سبز دشمن کروناست

نتایج یک تحقیق جدید درباره ارتباط چای سبز با عفونت ویروسی کرونا که در مجله پزشکی BioRxiv در آمریکا منتشر شده، نشان می‌دهد ماده‌ای در چای سبز وجود دارد که می‌تواند با جلوگیری از اتصال نوع جدید ویروس کرونا به سلول‌های انسانی، از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ به‌ویژه در انواع شدید و جهش‌یافته ویروس جلوگیری کند.

بر اساس یافته‌های این تحقیق، ماده‌ای به نام «اپی‌گالوکاتکین گالات» (EGCG) موجود در چای سبز حتی می‌تواند تا حد زیادی در جلوگیری از ابتلا به نوع جهش‌یافته ویروس کرونا که طی ماه‌های گذشته نگرانی گسترده‌ای را در دنیا سبب شده، موثر باشد. در این مقاله علمی تاکید شده است می‌توان از چای سبز به‌عنوان یک روش پیشگیرانه ارزان و ایمن در برابر ابتلا به عفونت ویروسی کرونا استفاده کرد.

محققان اظهار داشتند که چای سبز که مصرف آن در کشورهای آسیایی به‌ویژه در آسیای شرقی رواج دارد، دارای خواص ضد التهابی است و با pH اسیدی بالایی که دارد می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به علائم شدید کووید-۱۹ کمک کند. ماده «اپی‌گالوکاتکین گالات» که در چای سبز وجود دارد مانع اتصال ویروس کرونا به گیرنده‌های غشای سلولی بدن انسان به نام ACE2 می‌شود و از این طریق از تکثیر ویروس در بافت‌های بدن جلوگیری می‌کند.

ACE2 آنزیمی متصل به سطح خارجی (غشای سلولی) شامل سلول‌های ریه، شریان‌ها، قلب، کلیه‌ها و مخاط و روده‌هاست و در بیمارانی که به کرونا به‌ویژه از نوع شدید آن مبتلا می‌شوند، این آنزیم در نقش گیرنده ویروس کرونا در سطح بافت‌های مختلف آنها و پیشرفت تکثیر ویروس در بدن آنها به‌ویژه در ریه‌ها عمل می‌کند.

کدخبر: ۳۸۰۸۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر