کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۱۰۷۶
تاریخ خبر:

در مورد نسخه روسی پاواروتی چه می‌دانید؟

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ‌اگر از شما بپرسند که مشهورترین خواننده باریتون معاصر جهان کیست تقریبا همه به پاواروتی و آندره بوچلی اشاره می‌کنیم. به خاطر همخوانی‌هایشان با خواننده‌های مشهور پاپ آمریکا.

اما یکی از برترین باریتون‌های معاصر جهان دیمیتری وستوروفسکی بود. مردخوش‌سیمای مو نقره‌ای روس‌ها که حتی یک بار در فهرست مردان جذاب مجله پیپل هم سر درآورد.

غول ۱۹۳ سانتیمتری شهر کراسنویارسک که از اواخر دهه ۸۰میلادی به مدت یک دهه تقریبا همه جوایز بزرگ آواز را به خود اختصاص داد. شهرت او همزمان شد با فروپاشی شوروی سابق.

او برای مدتی به انگلیس مهاجرت کرد و تابعیت آن کشور را پذیرفت اما بعد از بازگشت آرامش به روسیه تمرکز خودرا به فعالیت در کشور خود قرار داد.

بسیاری از ترانه‌های مشهور و فولکلور روسی را بازخوانی کرد و در عین حال با چهره‌های مشهوری مثل لارا فابیان کنسرت‌های بین‌المللی متعددی را برگزار کرد.

از همسر سابقش که یک رقصنده حرفه‌ای بود جدا شد (به خاطر خیانت زن و خشونت دیمیتری و به قیمت از دست دادن ۱۷۰هزار دلار از حساب بانکی‌اش و خانه و اتومبیلش در لندن ) و با یک خواننده جوان ایتالیایی ازدواج کرد.

از هرکدام از ازدواج‌هایش دو فرزند داشت. او در اوج ثروت و شهرت بود که در سال ۲۰۱۵ و در سن ۵۳ سالگی پزشکان از وجود تومور مغزی کشنده‌ای در سرش خبر دادند.

او یک سال و نیم فعالیت‌هایش را لغو کرد و تن به شیمی درمانی داد. در سال ۲۰۱۷ دوباره به صحنه بازگشت. با همان موهای نقره‌ای اما چهره‌ای تکیده و زجر کشیده که دیگر اثری ازآن اعتماد به نفس شگفت انگیز پیشین خود نداشت.

او در تابستان ۲۰۱۷ با گروه ارکستر ارتش سرخ روسیه برنامه‌ای را در میدان سرخ اجرا کرد به‌خصوص اجرای فوق‌العاده‌اش از قطعه زیبای لک لک‌ها که جزو میراث ملی روس‌ها محسوب می‌شود و تمثیلی شاعرانه از سربازان کشته شده این کشور در جنگ دوم جهانی است. او دو ماه بعد به شکلی ناگهانی در اثر همان تومور مغزی درگذشت. او یکی از محبوب‌ترین چهره‌های روسیه در دنیای معاصر بود.

/ بیوگرافی دیمیتری وستوروفسکی خواننده باریتون

کدخبر: ۳۱۱۰۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر