روزنامه هفت صبح| این جنجالیترین مصاحبه تاریخ بود. یک طرف میز، کانیه وست، رپر مشهور آمریکایی و همسر سابق کیم کارداشیان نشسته بود که در هفتههای گذشته به دلیل چندین اظهارنظر یهودستیزانه مورد انزوا قرار گرفته و چند شرکت تجاری روابط خود با او را قطع کرده بودند و در طرف دیگر الکس جونز بود که معروف است به نظریهپردازی «تئوری توطئه» و همین چند وقت پیش، پس از ادعای دروغین بودن حادثه تیراندازی در مدرسه سندی هوک در سال ۲۰۱۲، به پرداخت نزدیک 50 میلیون دلار غرامت محکوم شد.
کانیه، در حالی که صورت خود را با یک ماسک سیاه پوشانده بود، در گفتوگو با الکس جونز، میزبان تاکشوی رادیویی وبسایت «Infowars» چندین بار گفت: «من هیتلر را دوست دارم.» وست به هنگام گفتوگو با جونز موجب خنده مجری راست افراطی میشد. او به جونز گفت که او «چیزهای خوبی» در مورد هیتلر میبیند. او مدعی شد که هیتلر کارهای خوبی مثل اختراع میکروفن یا حتی بزرگراه هم انجام داده است.
همانطور که تصور میشد این مصاحبه با جنجال فراوانی روبهرو شد و پس از آن واکنشهای مختلفی بهوجود آمد.
توئیتر حساب کاربری کانیه وست را به دلیل «تحریک به خشونت» تعلیق کرد. ایلان ماسک، مدیر عامل جدید توئیتر در حساب کاربری خود در این شبکه اجتماعی در پاسخ به توئیت کانیه وست که عکسی از یک صلیب شکسته را که با ستاره داوود ادغام شده بود، منتشر کرد، نوشت که او تمام تلاش خود را کرده اما وست دوباره قانون توئیتر را نقض کرده است.
البته ماسک روز جمعه، با اشاره به تصویر مرتبط با رژیم آلمان نازی و یهودیت که توسط این خواننده منتشر شده بود، در توئیتر نوشت که حساب کاربری کانیه وست به دلیل «تحریک به خشونت» تعلیق شده، نه «عکس ناخوشایندی» که وست از ماسک منتشر کرده بود. این در حالی است که ایلان ماسک که از ماه اکتبر مالک توئیتر شده، تاکنون بارها از آزادی بیان در این شبکه اجتماعی حمایت کرده است.
تعلیق حساب این خواننده پس از آن صورت گرفت که بین وست و ماسک بحثی درگرفته بود که این خواننده بعدا آن را منتشر کرد. ماسک در پیامی خصوصی برای وست نوشته بود: «متاسفم شما زیادهروی کردید، این عشق نیست.» وست نیز جواب داده بود: «چه کسی شما را قاضی کرده است؟»
وست سپس عکسی از ایلان ماسک در دریا که پیراهن به تن نداشت به اشتراک گذاشت و روی آن نوشت: «این را همیشه بهعنوان آخرین توئیت من بهخاطر بسپار.» اینستاگرام هم پیش از این حساب کاربری این رپر مشهور را محدود کرده بود.ساعاتی پس از این گفتوگو هم، شبکه اجتماعی پارلر که مورد علاقه محافظهکاران است، از پایان مذاکرات با وست برای فروش این پلتفرم خبر داد.



