برخی از ما دوش صبحگاهی را به عنوان یک فرصت مناسب برای آغاز کردن روزمان می دانیم اما تحقیقات جدید نشان داده است در صورتی که از دوش گرفتن گاه و بی گاه صرف نظر کنید دیگر نیازی نیست احساس بدی داشته باشید.
به گزارش زوم تک،در حالی که ما می دانیم چند روز وقفه در حمام کردن احساس بدی مانند کثیف بودن و اگر بخواهیم روراست باشیم کمی بدبو بودن دست می دهد اما دوش گرفتن زیاد از حد بیش از آن که برای سلامتیتان مفید باشد می تواند آسیب های بیشتری به بدن شما وارد کند.

بنا به گزارش مرکز علم ژنتیک در دانشگاه یوتا، مجموعه ای از باکتری ها، ویروس ها و میکروب ها در بدن شما زندگی می کنند و تمیز بودن بیش از حد می تواند به میکروبیوم انسان آسیب برساند. در حالی که این نوع مراقبت از سلامت ضروری است، تحقیقات انجام گرفته در دانشگاه نشان داده است اخلال در اکوسیستم میکروبی ما می تواند منجر به بیماری شود. و در نتیجه، سیستم ایمنی بدن، گوارش و حتی قلب از مشکلات ایجاد شده مرتبط رنج می برند.

در مطالعه از روستای یانومامی در آمازون نشان داد افرادی که در آنجا زندگی می کنند یک جامعه بسیار ثروتمندتر از میکروب ها در پوستشان هستند. و بنا به گزارشات جوامع انسانی این افراد در بالاترین رده از تنوع باکتری ها و توابع ژنتیکی قرار گرفته اند. علی رغم آن که باکتری ها هیچ تماسی با آنتی بیوتیک ها نداشته اند در برابر آن مقاومت می کنند.

آخرین تحولاتسلامت و زندگیرا اینجا بخوانید.