روزنامه هفت صبح| یک: سهشنبه شب برای بنزین زدن ترجیح دادم چهل و پنج دقیقه پس از نیمه شب از خانه بیرون بزنم تا از کابوس صفهای طویل خلاص بشوم. نتیجهاش بد نبود. پمپ بنزین البته ساعت یک شب هم شلوغ بود اما کل فرایند صف و زدن بنزین، بیست و پنج دقیقه طول کشید و چهل لیتر بنزین داخل این باک بیزبان ریختیم و برگشتیم. در واقع بنزین زدن حالا به یک نوع عملیات بدل شده است.
ساعت مناسب را انتخاب کن، از خواب و استراحت بزن، پمپ بنزین درست و خلوت را نشانهگذاری کن و اینطور مسائل. از مسئولین و متولیان امر کمال تشکر را داریم. سرمان گرم شده است. بهخصوص آنکه سخنان وزیر نفت را خواندم که اعلام کردند مردم از جهت بنزین خیالشان راحت باشد. ممنون.
دو: رسانههای رسمی که انگار در دعوت کردن کارشناسان با محدودیت روبهرو هستند و سراغ یکسری نامها اصلا نمیروند. در چنین شرایطی از خود کارشناسان عزیز درخواست داریم حالا به هر دعوتی بله نگویند. راستش این روزها برخی از این اساتید مدام در خبرگزاریها و سایتها و برنامههای زنده تلویزیونی هستند و آرا و عقایدشان را منتشر میکنند. مثل استاد کوشکی که این روزها بسیار پرکار هستند.
سه: به شکل رسمی اعلام شده که هدف در انتخابات آینده بالابردن مشارکت عمومی است. یعنی مردم با همه سلیقهها در چارچوب قوانین حاکمیت رای بدهند و رایشان موثر باشد. پس آن تئوری آیتالله علمالهدی که عقیده داشتند مردمسالاری دینی یعنی عقیده مردم متدین چه میشود؟ نمیشود که آن را فقط یک عقیده و تئوری دانست. نفوذ عقاید آیتالله علمالهدی در کشور که دیگر اظهرمنالشمس است. تکلیف چیست؟
چهار: محمدیمرام بهترین گزارشگر فوتبال تلویزیون بود. بهنظر من گاه حتی از عادل فردوسیپور که خودش متر و معیار گزارش فوتبال بود، پیشی میگرفت. برگ برنده شبکه ورزش و گروه ورزش تلویزیون بود. وقتی فکر کنی که در یک برنامه باید از اجرای ضعیف اسدی بهعنوان مجری شیفت کنی به گزارش ممتاز محمدیمرام، احساس انقباض و انبساط پیدا میکردی.
حالا خب محمدیمرام از تلویزیون رفت تا یکی دیگر از استعدادهای جامجم از دست برود. ببینیم آنها قدر عبدالله روا را میدانند یا نه یا در معیارهای غیرحرفهای در سنجش کفایت و توانایی او را هم مفت و مسلم از دست میدهند. به نظر میرسد مسئولان تلویزیون ارزیابی مناسبی از مسئله دلنشین بودن و حرفهای بودن ندارند و فکر میکنند که میتوانند هر چهرهای را به ستاره بدل کنند. اعتماد بهنفسشان حیرتانگیز است…



