کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۱۲۴
تاریخ خبر:

بسته پیشنهادی سپاهان برای پرسپولیس؛ جذاب‌ اما ‌ریسکی

بسته پیشنهادی سپاهان برای پرسپولیس؛ جذاب‌ اما ‌ریسکی

بسته پیشنهادی سپاهان برای گرفتن اورونوف دردسرهایی را هم برای پرسپولیس ایجاد خواهد کرد

هفت صبح| مسئولان باشگاه سپاهان که این روزها تیم‌شان در بحران به‌سر می‌برد و با چالش جدایی سرمربی و البته چند ستاره نام‌آشنا مواجه شده، یک بسته پیشنهادی غیرمنتظره و البته جذاب برای پرسپولیسی‌ها در نظر گرفته‌اند؛ به‌طوری ‌که آن‌ها خواهان جذب اوستون اورونوف شده‌اند و با توجه به تحت قرارداد بودن این ستاره ازبکستانی و درخشش خیره‌کننده او در فصل اخیر، در ازای خرید اورونوف حاضرند پیام نیازمند، فرشاد احمدزاده و رضا شکاری را به پرسپولیس بفروشند!

 

اورونوف به واسطه درخششی که در پرسپولیس داشته، در ماه‌های اخیر مورد توجه چند باشگاه عربی هم قرار گرفته و بدون ‌شک درخشش احتمالی او در المپیک پاریس می‌تواند به صف مشتریان این ستاره که در ابتدا قرار بود به استقلال برود و سپس راهی پرسپولیس شد، بیفزاید. با این وجود، در حالی‌که پرسپولیسی‌ها پیشنهادات اخیر مطرح ‌شده برای جذب اوستون اورونوف را رد کرده‌اند اما حالا بسته پیشنهادی سپاهانی‌ها در حال بررسی از سوی سرخ‌پوشان است و احتمال انفجار چند بمب همزمان در بازار تابستانه دور از ذهن نیست.

   

مزایا

پرسپولیس در این چند روز با خبر جدایی چند ستاره بزرگ و تعیین‌کننده‌اش مواجه شده ‌ و احتمال جدایی نفراتی مثل بیرانوند، اسماعیلی‌فر و مهدی ترابی به شدت بالاست. حتی گفته می‌شود یکی دو نفر از این لیست، پیش‌پرداخت هم گرفته‌اند و دیگر قرار نیست به پرسپولیس برگردند. در چنین شرایطی، پر کردن جای خالی آنها اصلا آسان نیست. اما بسته پیشنهادی سپاهان تا حدود زیادی می‌تواند جای خالی حداقل دو نفر از این 3 جدایی‌طلب را پر کند. 

 

پیام نیازمند که قصد لژیونر شدن را داشت، احتمالا باارزش‌ترین بخش این بسته پیشنهادی است. او دروازه‌بانی خوب و مطمئن و نسبتا جوان است که در میان دروازه‌بان‌های موجود در فوتبال ایران، بهترین گزینه برای جانشینی بیرانوند است. او از نظر مادی هم ارزش بالایی دارد و احتمالا می‌تواند در آینده پرسپولیس را صاحب درآمد بالایی کند. دو نفر دیگر هم بازیکنان خوب و سطح بالایی هستند. فرشاد احمدزاده امتحانش را در پرسپولیس پس داده، در تراکتور و سپاهان هم درخشیده و با وجود اینکه دیگر جوان به حساب نمی‌آید اما آنقدر خوب بوده که استقلال هم رسما خواهان جذبش شود.

 

او می‌تواند تا حدود زیادی نقش مهدی ترابی را در پرسپولیس ایفا کند و باعث شود جای خالی او خیلی هم به چشم نیاید. در نهایت رضا شکاری هم بازیکنی است که هنوز جای رشد دارد و با توجه به سن و سالش، هم می‌تواند سال‌ها برای پرسپولیس بازی کند و هم می‌تواند در صورت لژیونر شدن منبع درآمدی خوبی برای این باشگاه باشد. او توانایی بازی در چند پست را دارد و حضورش در هر تیمی، به شدت به کار سرمربی خواهد آمد. یکی دیگر از مزایای این پیشنهاد، خالی شدن فهرست سپاهان از چند ستاره و تضعیف شدن این تیم است. شکی نیست که انتخاب جایگزین مناسب برای نیازمند و احمدزاده اصلا کار آسانی نیست. ضمن اینکه اگر در سپاهان مصدومیتی بلندمدت برای اورونوف پیش بیاید، این باشگاه در این معامله فقط و فقط زیان خواهد کرد. 

   

معایب

بسته پیشنهادی سپاهان اگرچه جذاب و وسوسه‌کننده است‌ اما معایبی هم دارد. مهم‌ترین نکته اینکه پرسپولیس با دادن یک بازیکن، 3 بازیکن خواهد گرفت و باید نام دو بازیکن دیگرش را از فهرستش خارج کند که در شرایط فعلی اصلا کار آسانی نیست. به خصوص که هنوز مدت زیادی از فصل نقل و انتقالات باقی مانده و انتخاب‌های زیادی هم وجود دارد. نکته دوم اینکه به جز نیازمند، دو بازیکن دیگر اصلا غیرقابل جایگزین نیستند و پرسپولیس می‌تواند بازیکنان بهتری را هم به جای آنها جذب کند.

 

اما مهم‌ترین نکته! در حالی که پتانسیل هر 3 بازیکن سپاهان مشخص شده و به جز شکاری، دو نفر دیگر روزهای اوج‌شان را سپری کرده‌اند، اورونوف فقط 23 سال دارد و سال‌های زیادی را برای رشد، پیشرفت و درخشش در راه دارد. او می‌تواند بهتر از این هم باشد و در سال‌های پیش رو، تاثیرات مثبت بیشتری در پرسپولیس داشته باشد. از نظر مالی هم اگر به این ماجرا نگاه کنیم، مشخص است که بازیکن جوان ازبک، می‌تواند بهترین و بزرگ‌ترین منبع درآمد برای پرسپولیس باشد.

 

همین حالا گفته می‌شود او از یک باشگاه عربستانی پیشنهادی 5 میلیون دلاری دارد و قابل پیش‌بینی است که اگر یک فصل دیگر در پرسپولیس بدرخشد، در صورت تمدید قرارداد، ارزش بالاتری هم پیدا خواهد کرد و فروش او می‌تواند بودجه هنگفتی را به باشگاه پرسپولیس تزریق کند. در نهایت اینکه اورونوف به شکلی معجزه‌آسا خیلی زود در ترکیب پرسپولیس جا افتاد و بهترین نمایش‌ها را ارائه داد اما ممکن است بازیکنی مثل رضا شکاری در پرسپولیس جا نیفتد یا احمدزاده هم آن طراوت و شادابی گذشته را نداشته باشد و به کار تیم نیاید.

 

کدخبر: ۵۶۲۱۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر