کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۲۶۸
تاریخ خبر:

پنج پرونده جنایی درباره قتل در بازی مافیا، بسکتبال، منچ و...

پنج پرونده جنایی درباره قتل در بازی مافیا، بسکتبال، منچ و...

در این گزارش از پنج پرونده جنایی از قتل حین بازی می‌نویسیم

هفت صبح| از کودکی به ما آن ضرب‌المثل قدیمی را گفته‌اند که(بازی اشکنک دارد، سر شکستنک دارد) ولی باورمان نمی‌شود که این ضرب‌المثل درست باشد. واقعا در حین بازی، کار سر شکستن به جایی برسد که منجر به قتل شود. بر سر یک اتفاق ساده و کودکانه از کوره در بروید و به یک باره همبازی خود را به قتل برسانید. در این گزارش پنج پرونده جنایی از قتل حین بازی می‌نویسیم.

  

بازی فوتبال کودکانه با قتل پایان یافت

 

درگیری دو پسر بچه بر سر بازی فوتبال به مداخله پدرانشان و قتل یکی از آنها منجر شد. ساعت 9 شب یکشنبه 20  خردادماه 1403 مأموران کلانتری بازار در تماس با بازپرس محمد جواد شفیعی از درگیری مرگبار خبر دادند.

 

به‌دنبال اعلام این خبر تحقیقات به دستور بازپرس جنایی آغاز شد و با حضور تیم تحقیق در محل، مشخص شد دو کودک در کوچه در حال بازی فوتبال بودند که ناگهان بین آنها درگیری کودکانه‌ای رخ داد و صدای داد و فریاد آنها به گوش پدرانشان هم رسید.

 

پدران دو کودک که برای اطلاع از درگیری به کوچه آمده بودند هر یک به طرفداری از فرزند خودش با دیگری به نزاع لفظی و سپس فیزیکی پرداخت که در این میان یکی از آنها چاقو به‌دست دیگری را با ضربات چاقو به قتل رساند.

 

متهم پس از این جنایت متواری شده و تحقیقات برای دستگیری مرد فراری به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی پایتخت ادامه دارد.

  

وقوع قتل در حین بازی منچ

 

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان گفت: با حضور به موقع کارآگاهان پلیس آگاهی در صحنه قتل، جوان ۳۳ ساله افغانستانی که هنگام بازی منچ مرتکب قتل شده بود، دستگیر شد.

 

سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی  ۱۴ تیرماه 1402 در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر قتل فردی ۴۰ ساله تبعه افغانستان در یکی از محله‌های شهر کرمان، موضوع ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

 

پس از حضور در صحنه جرم و در تحقیقات اولیه مشخص شد چهار نفر از اتباع افغانستانی در حال بازی منچ بودند که در اثر اختلاف پیش آمده در بازی و درگیری فیزیکی رخ داده، یکی از آنان به علت وارد شدن ضربات متعدد به نواحی حساس و آسیب پذیر بدن به قتل رسیده است.

 

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان بیان کرد: پس از شناسایی هویت قاتل و با توجه به متواری شدن وی، اقدامات لازم برای دستگیری این متهم آغاز و در نهایت قاتل در یکی از روستاهای اطراف شهر کرمان دستگیر و پس از اقرار صریح به قتل با صدور قرار بازداشت موقت، تحویل زندان شد.

  

قتل پسر جوان هنگام بازی پاسور

 

۱۰ آذر سال ۱۴۰۱ گزارش یک درگیری مسلحانه در شهرک دانشگاه در تهرانسر به پلیس اعلام شد. قتل یک پسر ۲۱ ساله با شلیک گلوله هنگام بازی پاسور. پس از آنکه ماموران به محل اعزام شدند و با بررسی‌های اولیه مشخص شد که پسر ۲۱ ساله به نام بابک هدف گلوله قرار گرفته و کشته شده است.

 

بنابراین تحقیقات برای شناسایی عامل قتل در دستور کار ماموران قرار گرفت و پلیس پی برد که عامل قتل پسری به نام شاهرخ است. یکی از شاهدان درگیری به پلیس گفت: من و دوستانم پاسوربازی می‌کردیم که به یکباره متوجه شدیم شاهرخ و بابک باهم درگیر شده‌اند.

 

درگیری آنها هم به این خاطر بود که شاهرخ و دوستش مهران در محله ما سرقت می‌کردند و بابک به این موضوع اعتراض کرده بود. شاهرخ بعد از درگیری لفظی از آنجا رفت اما دقایقی بعد با یک وانت برگشتند و به بابک شلیک کردند.

 

این اظهارات از سوی چند شاهد دیگر نیز مورد تایید قرار گرفت. با این اطلاعات، ماموران مهران را دستگیر کردند اما شواهد نشان می‌داد شاهرخ بعد از جنایت به ترکیه گریخته است.

 

دستگیری ۳ ماه بعد در حالی که ۳ ماه از قتل گذشته بود ماموران دریافتند شاهرخ به کشور برگشته بنابراین بلافاصله او را دستگیر کردند. هرچند وی منکر جنایت بود اما برای او کیفرخواست صادر شد و پرونده او و مهران برای رسیدگی به شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

 

در این جلسه وکیل اولیای دم به جایگاه رفت و گفت: اولیای دم حاضر به گذشت هستند و اعلام کرده‌اند با دریافت دیه از قصاص می‌گذرند.

 

سپس شاهرخ به جایگاه رفت و ضمن رد اتهامش عنوان کرد:من شب حادثه در خانه‌ خواب بودم که مهران با من تماس گرفت و گفت بابک در یک درگیری مسلحانه کشته شده است.اما بچه محل‌های‌مان ما را عامل جنایت معرفی کرده‌اند. به همین خاطر ترسیدم و به خانه یکی از بستگانم در رودبار رفتم و بعد هم غیرقانونی به ترکیه گریختم. سه ماه بعد که فکر می‌کردم آب‌ها از آسیاب افتاده به کشور بازگشتم اما در مرز دستگیر شدم.

 

قاضی گفت: چرا غیرقانونی از کشور خارج شدی؟ شاهرخ جواب داد: چون پاسپورت نداشتم. بعد از آن مهران هم اتهامش را نپذیرفت و گفت: من اصلاً آن شب در درگیری حضور نداشتم.

 

در ادامه شاهدان یک به یک به جایگاه رفتند و شاهرخ را عامل قتل بابک معرفی کردند.

 

در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

  

قتل وحشتناک وسط بازی مافیا

 

پسر جوان که به خاطر یک دختر در جریان بازی مافیا همبازی‌ خود را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، از سوی قضات دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص محکوم شد.

 

وقتی مأموران پلیس به محل درگیری در شهرری رفتند با بررسی‌های اولیه مشخص شد دقایقی قبل از ورود پلیس دو پسر جوان در جریان بازی مافیا باهم درگیر شده‌اند و پسر 19 ساله به نام بابک از ناحیه گردن چاقو خورده است.

 

بابک به بیمارستان منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت اما دو روز بعد به خاطر شدت جراحات وارده و خونریزی شدید جان باخت و جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی انتقال پیدا کرد.

 

با شناسایی متهم وی در حالی که قصد داشت به خارج از کشور بگریزد از سوی پلیس بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد. بدین ترتیب پرونده برای رسیدگی به شعبه 10 دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

 

در ابتدای جلسه، اولیای‌ دم درخواست قصاص کردند. بعد از آن متهم به جایگاه رفت و گفت: چند روز قبل از حادثه من و دوستان‌مان که حدوداً 25 نفر بودیم به کافه‌ای در شهرری رفتیم تا مافیا بازی کنیم. حین بازی دختری به نام سمیرا که کنار بابک نشسته بود بلند شد و آمد کنار من نشست، بعد هم در اینستاگرام به من پیغام داد که او را دنبال کنم. اما بابک به من پیام داد و گفت به آن دختر علاقه دارد و از من خواست کاری با او نداشته باشم. من هم قبول کردم.تا اینکه چند روز بعد ما دوباره برای بازی مافیا دور هم جمع شدیم اما سر همین موضوع بابک و دوستانش با من درگیر شدند و بابک با چاقو به سمتم آمد و ضربه‌ای به دستم زد.

 

من هم چاقوی یکی از آنها را گرفتم و به سمت بابک حمله کردم تا بترسد اما چاقو ناخواسته به او خورد و روی زمین افتاد. با دیدن وضعیتش خیلی ترسیدم و فرار کردم، دوستم گفت از کشور خارج شوم اما وقتی می‌خواستم به ارومیه بروم، دستگیر شدم.

 

با پایان جلسه دادگاه، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده و اظهارنظر کارشناسان پزشکی قانونی، متهم را به قصاص محکوم کردند.

  

قتل جوان ۲۰ ساله حین بازی بسکتبال در بابل

 

ماموران پلیس قاتل جوان 20 ساله را در مدت چند ساعت شناسایی و دستگیر کردند. درگیری 2 جوان هنگام بازی بسکتبال به خون کشیده و یکی از آنها کشته شد.

 

سال گذشته چند جوان در شهر بابل مشغول بازی بسکتبال بودند که دو نفر از آنها در جریان بازی با هم درگیر شدند. در این حادثه جوانی 20 ساله به علت شدت جراحات وارده پس از انتقال به مرکز درمانی جان باخت.

 

پس از این واقعه ماموران پلیس در صحنه قتل حضور یافتند و قاتل 26 ساله را شناسایی و او را در کمتر از چند ساعت دستگیر کردند.

 

کدخبر: ۵۶۱۲۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر