کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۶۱۰
تاریخ خبر:

قاب تاریخ| کامبیز گوگوش، شانس تیم تاج

قاب تاریخ| کامبیز گوگوش،  شانس تیم تاج

عکس‌هایی از مشاهیر تاریخ معاصر ایران، شهرهای ایران، خودروهای نوستالژیک، عکس‌های فوتبالی و...​

هفت صبح| با قاب تاریخ به ایران قدیم سفر‌ و یادی ‌‌از ‌گذشته می کنیم. در تهیه این مجموعه، از تصاویر کمتر دیده ‌شده‌ای استفاده شده که تماشای آنها خالی از لطف نیست. 

 

آشوری‌های پناهنده ‌‌در اطراف دریاچه ارومیه - نیمه اول سال 1295 خورشیدی. نسل‌کشی‌، آتش جنگ و حملات عثمانی که به داخل خاک ایران نیز کشیده شده بود، آشوری‌ها را آواره کرد. عکس از کتاب genocide in the ottoman empire

قاب تاریخ ۴

 

باغ رستورانی در تهران - سال 1340. عکس‌ رنه بوری از آژانس عکس مگنوم.

قاب تاریخ - باغ رستورانی در تهران - سال 1340. عکس‌ رنه بوری از آژانس عکس مگنوم.

 

کامبیزِ گوگوش، شانس تیم تاج! سال ۱۳۵۵‌

بعضی از تیم‌های ورزشی جهان، عضوی را به نام «شانس تیم» همراه دارند که اغلب از میان کودکان خردسال انتخاب می‌شوند و تیم‌های فوتبال حضور «شانس تیم» را در بازی‌های خود خوش‌یمن می‌دانند. در میان تیم‌های ورزشی ایرانی تیم تاج نیز یک عضو شانس تیم دارد که این شانس، کامبیز گوگوش است. کامبیز همچون بازیکنان تیم فوتبال تاج، لباس مخصوص تیم را می‌پوشد و در تمرین‌ها و بازی‌های تیم همه جا‌ در کنار آنهاست.(فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال ایران)

قاب تاریخ کامبیز گوگوش

 

میدان توپخانه بانک شاهی (بانک شاهنشاهی ایران / بانک تجارت فعلی)  به طراحی مارکار گالستیانس معروف به الگال که حدودا سال 1308 ساخته شد.(از صفحه امیر بنی‌مسعود)

قاب تاریخ ۳

 

 

 

سینما اتحاد خرمشهر – سال 1360؛ خرمشهر با وجود تلاش تکاوران ارتش، نیرو‌های مردمی و سپاه توانست ۳۴ روز مقاومت کند‌ اما در مهرماه ۱۳۵۹ سقوط کرد؛ سقوطی که ماندگار نبود و‌ سوم خرداد ۱۳۶۱، در جریان عملیات بیت‌المقدس، خرمشهر برای همیشه آزاد شد./انتخاب

قاب تاریخ

کدخبر: ۵۶۰۶۱۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر