کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۳۶۰۶۴
تاریخ خبر:

سر شلوغی آقای خوش صدا

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | صداپیشگی عروسک «جناب خان» در برنامه «خندوانه» محمد بحرانی را به اوج شهرت رساند و زمینه‌ای فراهم کرد تا هنرش را بیش از پیش به رخ بکشد. پیش از آن صداپیشگی شخصیت‌های ببعی و آقای همساده در سریال‌ «کلاه قرمزی» بحرانی را محبوب و استعدادش را برای مخاطب عام عیان ساخته بود اما حساب «جناب خان» جداست.

بحرانی در همه این سال‌ها به حوزه‌های دیگر هم ورود کرده؛ مثل گفتار متن، تیتراژخوانی، بازی در نقش‌های جدی و کمدی و … این یعنی محمد بحرانی علاقه‌مند است به کارنامه‌اش تنوع ببخشد. نمود این علاقه مدتی است بیشتر از همیشه بروز یافته که در گزارش امروز به آنها اشاره شده. آیا او از سرشلوغی و توی چشم بودن زیادی، لطمه نمی‌بیند؟

شب‌‌های مافیا؛ زودیاک |گرداننده
امروز قسمت پنجم رئالیتی‌شوی «شب‌های مافیا‌؛ زودیاک» منتشر می‌شود؛ مسابقه‌ای که محمد بحرانی گردانندگی آن را برعهده دارد. نمی‌توان امتیازاتش در این موقعیت جدید را نادیده گرفت اما هنوز صاحب امضای منحصر به‌فرد نشده. بحرانی گام به گام پخته‌تر می‌شود و تسلطش بر بازی بیشتر به چشم می‌آید.

از همین معبر می‌توان گفت ‌‌با شرکت‌کننده‌ها کمتر مماشات می‌کند و قاطعیت بیشتری از خود نشان می‌دهد. در عین حال شوخی‌هایش نیز به اندازه است و بده بستان خوبی با برخی «پلیر»ها دارد. در قیاس با گردانندگان پیشین «شب‌های مافیا» یعنی محمدرضا علیمردانی و کامبیز دیرباز اما برآیند عملکرد بحرانی به گونه‌ای نیست که تبدیل به چهره محبوب مسابقه شده باشد. این را می‌توان بر‌اساس نظرات کاربران پی‌برد؛ هر‌چند شاید در ادامه اتفاقی دیگر رقم بخورد. بحرانی توان برگرداندن بازی به نفع خود را دارد؛ آیا چنین می‌شود؟

صداتو| کارشناس
تاکنون 11 قسمت از مسابقه «صداتو» با اجرای محسن کیایی منتشر شده؛ مسابقه‌ای که محمد بحرانی در کنار محسن شریفیان و شبنم مقدمی کارشناس (هلپر) آن است. اگر این مسابقه را دیده باشید می‌دانید که هر بار یک نفر خود را به چالش می‌کشد تا خواننده واقعی را تشخیص دهد. کارشناسان هم او را راهنمایی می‌کنند که البته گاه مشاوره‌ها از اساس اشتباه است و دست شرکت‌کننده از جایزه نقدی مسابقه کوتاه می‌ماند.

بر‌اساس شرایط متفاوت «صداتو» نسبت به «شب‌های مافیا» بحرانی بیشتر روی شوخ خود را نشان داده؛ با مجری‌، کارشناسان‌، شرکت‌کننده‌ها و خواننده‌ها شوخی می‌کند و هر وقت موقعیتی پیش بیاید، آواز هم می‌خواند. درباره عملکرد بحرانی در تشخیص درست خواننده‌ها نمی‌توان نظر قطعی داد؛ چرا‌که کار او و همکارانش سخت است که گاه حدسیات و فرضیات او درست از آب در می‌آید و گاه نه. اصلا جذابیت «صداتو» به همین چیزهاست.

منتها در مجموع، سهم کارشناسان از ایجاد فضای سرخوشانه مسابقه زیاد نیست و بداهه‌گویی آنها خیلی وقت‌ها به دل نمی‌نشیند! در این میان‌، از بحرانی که با «جناب خان» غوغا به پا می‌کرد توقع بالاتر است؛ اگرچه می‌دانیم آنجا متن در اختیار داشت و شرایط عروسک متفاوت بود. در «صداتو» اما مواردی مثل موتیف شوخی با مغازه پروتئینی در گیشا شکل نگرفته‌. ضمن آنکه استرس و واکنش‌های بحرانی و داوران در لحظات مهیج مسابقه گاه باسمه‌ای به نظر می‌رسد.

پیکولو| صداپیشه
محمد بحرانی با سریال عروسکی «پیکولو» به نویسندگی و کارگردانی علی احمدی و تهیه‌کنندگی برادران کیایی هم همکاری دارد. او در این سریال، صداپیشه شخصیتی است به نام «واکرو». بحرانی که در صداپیشگی قله را فتح کرده، اینجا هم موفق است و لحن و نوع صدایش این عروسک را دوست‌داشتنی کرده. انصاف نیست اگر توقع داشته باشیم واکرو موقعیت جناب‌خان را به‌دست بیاورد‌؛ چون مختصات این دو عروسک اساسا با هم تفاوت دارد. همین که صدای بحرانی برای مخاطب کودک ایجاد خنده می‌کند‌، یعنی او چم و خم کار را می‌شناسند و می‌داند چطور نقطه‌زنی کند.

مهمونی| مهمان
هفته پیش محمد بحرانی در قسمت بیست و چهارم برنامه «مهمونی» دیده شد که مصافش با عروسک‌ها و آقای مجری مورد توجه قرار گرفت. اتفاق بامزه جایی رقم خورد که با صداپیشگی شخصیت‌‌های عروسکی محبوب یعنی «ببعی»، «آقای همساده» و «جناب‌ خان» خاطرات را زنده کرد… بحرانی فعلا سرش شلوغ است و شاید لازم باشد اصل «کمتر دیده شدن» را بعد از فراغت از پروژه‌های جاری، برای مدتی رعایت کند.

کدخبر: ۵۳۶۰۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر